Cyclus in de war door stomme prik!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Krimpie, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    He dames,

Sinds een tijdje loop ik bij de reumatoloog voor gewrichtspijn. Ik heb ongeveer vier weken geleden een spuit in mijn heupgewricht gekregen omdat hier een ontsteking in zat. Heb de vrouw nog uitgelegd dat we bezig zijn om een kindje te maken maar dat kon allemaal geen kwaad en verder heeft ze niks gezegd. Nu hoorde ik later van m'n vriendin die in het ziekenhuis werkt dat deze spuit bomvol zit met hormonen en deze kunnen veroorzaken dat je niet ongesteld wordt. Ik was dus gelukkig (dankzij m'n vriendin) op de hoogte van het feit dat dit kon gebeuren. Twee weken geleden werd ik soort van ongesteld. Heel oud bloed voor ca drie, vier dagen, maar niet eens de moeite waard voor een tampon of inlegkruisje zo weinig. Toen een paar dagen niets en afgelopen zondag ineens "echt" ongesteld. Duurde ook maar een paar dagen en sinds gisteren weer helemaal over. Nu dacht ik dat afgelopen zondag dus dag 1 was van m'n cyclus en ik pas over ongeveer anderhalve week m'n ei zou hebben. Maar nu voelde ik net dezelfde stekende pijn die ik iedere maand voel als ik m'n ei heb (of het nou betekent dat hij precies op dat moment springt of niet, ik voel het echt, de ene keer links, andere keer rechts). Ben bang dat ik dus m'n eisprong net gehad heb. Dat zou betekenen dat m'n cyclus in ieder geval helemaal de weg kwijt is. Iemand anders met zulke ervaringen? Vind het iig een hele slechte zaak dat deze vrouw hier niets over gezegd heeft!! Ik blijf de komende dagen wel ovutesten doen, wie weet waren de steken loos alarm en komt ie nog. We hebben iig net ff geklust, voor de zekerheid. Wat is jullie mening daarover trouwens? Vooropgesteld dat ik daadwerkelijk de eisprong kan voelen, is het moment van eisprong te laat om te klussen, ivm de weg die de zwemmers nog moeten afleggen?

Hoop dat iemand me kan helpen, of ervaringen kan delen!
    Liefs krimpie

2. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Overigens; had nog geen ovulatie testen gedaan dus ivm menstruatie... Dus geen "bewijs" dat hij wel of niet geweest is!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou gewoon lekker doortesten met de Ovu testjes, wie weet was die pijn gewoon iets anders. Je kunt ook nog even contact opnemen met de reumatoloog en even vragen of het klopt wat je hebt gehoord van je vriendin. Wel vervelend! Als je op de dag van je eisprong seks hebt kun je ook nog prima zwanger raken hoor, eitje doet er ook nog even over om te dalen en sperma kan tot 72 uur in leven blijven.

4. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet eigenlijk hoe snel spermacellen zwemmen, maar een ei kan na de eisprong 1-2 dagen blijven leven indien het niet bevrucht wordt. Sperma kan wel langer in leven blijven, maar dat is alleen relevant als je voor je eisprong klust.

5. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben er inmiddels achter dat de prik een prik was met cortisol. Heb op internet gezocht en cortisol kan een zeer onregelmatige menstruatie geven waarbij deze vaak deze vaak te vroeg komt, wat in mijn geval ook zo was. Wel lang ongesteld geweest dus in totaal en eergisteren dacht ik; laat ik eens een ovu test doen... Direct positief. Gisteren ook nog positief. Hebben jullie dat vaker? Twee dagen een lachend gezichtje? Normaal heb ik altijd maar 1 dag....

Deel Deze Pagina