Afgelopen Dinsdag heb ik ivm een iui behandeling pregnyl gespoten. Omdat ik het "verloop" wil volgen van het "verdwijnen" van pregnyl uit mijn lichaam voer ik vanaf woensdag iedere dag een zwangerschaps test uit om te zien of het minder aan het worden is zodat ik over een tijdje niet aan de test hoef te twijfelen als ik bijv. Zwanger ben/blijk. Mijn artsen hebben mij verteld dat pregnyl 5000 met 7 dagen uit het lichaam is. Nu valt het mij op dat mijn testen nou niet bepaald lichter aan het worden zijn. Iemand ervaring hiermee?
Tsjonge wat zou het fijn zijn als het deze keer raak is he.. (gezien je onderschrift!) Ik heb er helaas geen ervaring mee. Nou kan het wel zo zijn dat jouw lichaam het misschien langzamer afstoot. Je zult denk ik gewoon door moeten testen dus, tot je testdatum! Mocht het dan nog steeds positief zijn, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger! Je zou misschien, om de 3 dagen kunnen testen om het jezelf wat minder stressvol te maken. Ik hoop voor je dat hij lekker donker blijft
Ik denk dat het toch nog met de Pregnyl te maken heeft. Voor eigen HCG is het nog veel te vroeg, je zit pas vier dagen na de IUI. HCG begint pas explosief toe te nemen na de innesteling. De innesteling is 7-10 dagen na de eisprong. Je kunt eigen HCG pas rond je NOD in je urine waarnemen. Het schijnt dat de concentratie Pregnyl wat op en neer gaat. De ene dag kun je een lichtere test hebben en de volgende dag een duidelijkere. Het schijnt niet een duidelijk dalende lijn te zijn. Ik zou de testen weg leggen en pas rond je NOD opnieuw beginnen. Het zegt op dit moment helemaal niks, het levert alleen stress en onzekerheid op. Succes!
Ik weet heel goed dat ik nu niet moet testen om na te gaan of ik zwanger ben ofniet. Het gaat mij nu puur alleen om het verloop van de Pregnyl. Denk dat ik daar in mijn "hoofd" bericht uitleg over gegeven heb. Ik heb nergens aangegeven dat ik denk zwanger te zijn. Ik zou het voor mijzelf een rust vinden als ik kan constateren dat pregnyl uit m'n lichaam is. Zo weet ik straks (rond 5 Dec) zeker dat een eventuele posi test niet door de pregnyl komt ... Daar gaat het mij nu om.
Ik heb ook vaak getest, maar ze werden uiteindelijk wel lichter en toen weer donker . Ze werden lichter rond 7 dagen, bij dag 8-9 was het heel licht en bij dag 10 iets donker en dat was voor mij een positieve test.
Ik begrijp je gevoel heel goed Ik houd de Pregnyl zelf ook altijd in de gaten met (goedekope) zwangerschapstesten. Zo was gisteren na 7 dagen de streep heeeel licht. Dat is ook wat ik gewend ben van vorige pogingen. Maar het ziekenhuis houdt over het algemeen 10 tot 12 dagen aan Bij de een is het sneller uit het lijf dan bij de ander, lijkt het.
Hier is het er nog steeds 13 dagen na pregnyl, best duidelijk ook. 14 dagen na pregnyl was het weer duidelijk lichter.
Welke testen gebruik je hiervoor? Ik gebruikte altijd de action testen na de pregnyl, deze liepen wel duidelijk af. Gebruikte ik de kv dan werd ik er niet echt wijzer van wabt die bleven lang "hangen" komt mss ook omdat deze testen erg gevoelig zijn.
Hé Degen, ik doe precies hetzelfde hoor ik zit nu op dag 7 na punctie, dag 9 na pregnyl (10.000) en ik ben vandaag begon en met de 'pregnyl-testen'. Ikheb nog geen vergelijking, morgen kan ik pas wat zeggen. Maar de laatse 3 icsi's deed ik het ook op deze manier. Dat van elke dag halveren is leuk op papier, maar elk vrouwenlichaam is anders. Bij de éën is het na 5 dagen al uit hun lichaam, bij mij rond dag 11 en sommigen na dag 14.
Ik heb een vraag dames ik ben gelemaal in de waar pfff... 13nov .19 uur gespoten pregnyl 5000 en zondag 15-de iui gehad vandaag heb ik test gedaan heeel licht inimini streep .. Ik heb me gek gelezen en alle berekeningen gedaag zo op elke form tabel op staat maar ik heb nog positief heeel lich ben miselijk en buik krampen helpp ik kom in de waar of toch die pregnyl is het nog ... Bij me eerste kind met clomif had niet gehad pregnyl dus dit is voormij nog nieuw moet ong. Zijn over 2 dagen dus wat nu ????
Kan nog pregnyl zijn, hoeft niet. Je weet het pas als je volgende test(en) donkerder worden. Spannend.
Helaas is daar nu nog niets over te zeggen, 10 dagen na pregnyl test ik nog duidelijk positief van pregnyl. Ik hoop dat je een oplopende test krijgt!
Weet iemand trouwens antw. Op het volgende.? Ik heb maandag extra pregnyl gezet. Om de LF ondersteuning te bieden. Dit is de eerste x dat ik extra pregnyl spuit. Nu is eigenlijk m'n vraag ; kun je ook eerder ongesteld worden door de pregnyl? Of wordt je later ongesteld door de pregnyl ?
De extra Pregnyl wordt gespoten om je progesteronwaarde hoog te houden, zodat je baarmoederslijmvlies langer in stand blijft. Dus in principe zou je luteale fase langer moeten zijn dan zonder de Pregnyl. Pregnyl houdt echter je menstruatie niet tegen zoals Utrogestan dat kan doen. Als je menstruatie op komst is, komt dat er gewoon doorheen. Je kunt dus eigenlijk gewoon aanhouden dat je menstruatie 10-18 dagen na je eisprong kan komen, ook als je Pregnyl spuit.
Dank voor je reactie. Dit wou ik dus weten. Ik had niet gedacht dat een menstruatie gewoon door de pregnyl heen zou kunnen komen. Ik dacht dat de ongesteldheid pas zou komen op het moment dat de pregnyl is uitgewerkt. Weer wat geleerd