hoi, ik ben nu eigenlijk 6 weken zwanger afgelopen zondag kreeg ik licht bloedverlies en maandag ermee naar de HA geweest heeft gekeken en er was duidelijk meer bloed zichtbaar dus ben ik gelijk doorgestuurd naar het ZH daar hebben ze een echo gemaakt en was ze best ruw met dat ding aan het zoeken, er kwam uit dat de datum niet klopte en dat het een meting had van 5 weken en vertelde dat ik toch moest rekenen op een MK die dag heb ik meer bloedverlies en hele kleine stolsels gekregen, dat is vandaag weer minder, kan dat komen door het onderzoek en moet ik ook echt rekenen op een MK of is er nog iemand anders hier die ook zoiets heeft meegemaakt en alsnog de zwangerschap voldragen heeft? Groetjes Kim
Hoi Kim, Ik heb ook wat bloedverlies gehad en op mijn 1e echo was het een week kleiner, 5.5 weken i.p.v. 6.5 weken. Ik moest 1.5 week wachten en krijg vanavond mijn 2e echo en dan weten we zeker of het gestopt is met groeien. Heb je ook krampen? Spannend he, en wachten duurt zo lang! Veel succes hoor! Xje Chantje
hoi chantje ik heb gelukkig nog geen krampen, wel soms een zeurderig gevoel onderin m'n buik.. dat is idd spannend het wachtend en levert ook veel stress op, ik hoop dat jij goed antwoord krijgt vandaag.. x Kim
Hoi Demi, Hoe is het bij jou afgelopen, want eerlijk gezegd zit ik nu met hetzelfde. Heb al eerder een spontane miskraam gehad en die was bij 8 weken en vrij heftig. Toen ben ik duidelijk en met behoorlijke krampen (soort mini weeen) het vruchtje verloren. Nu had ik van het weekend donker bloedverlies, heb maandag met spoed een inwendige echo gehad en daarop was te zien dat bij mij ook het vruchtje een week jonger was dan het zou moeten zijn en het had(boven mijn verwachting) toch nog een zwakke hartslag te zien. Gezien de leeftijd zou dat gekund hebben. Ze vertelde me dat het nog alle kanten op kon gaan maar dat het ernaar uitzag dat het een beginnende miskraam was. Ze kon me niet vertellen waar het bloed vandaan kwam. Daarna ben ik dus ook meer gaan bloeden en nu ook helder bloed. Af en toe verlies ik wat stolsel maar t is niet noemenswaardig en zeker niets vergeleken met de vorige keer en t neemt na 1,5 zelfs alweer af. Ook heb ik dit keer geen krampen gehad alleen net zoals jij een wat zeurderig gevoel. Ik weet dus nu niet of het ergste nog moet komen of dat dit het nu gewoon is. Ben daarom erg benieuwd hoe het met jou verder is verlopen. Vooral omdat het bij jou ook 6 weken was (bij mij zou t 6,3 geweest moeten zijn). Groetjes Abbigail
Hoi Abigail Bij mij is het dus niet goed afgelopen, ik heb afgelopen maandag een echo gehad en bleek dat ik dus al een miskraam gehad heb en dat alles er dus uit is. ik heb daar vrij weinig van gemerkt maar bij iedereen is dat verschillend, ik heb een week stress gehad en ik rekende ook op een miskraam maar hoopte toch nog stiekem dat het nog zou leven jammer genoeg mocht het voor mij niet zo zijn, de miskraam die ik hiervoor gehad heb was met 5 maanden zwangerschap en de embryo was 4 maanden daar heb ik dus wel heel veel last van gehad...toen ik het maandag hoorde had ik er natuurlijk verdriet van en nog maar er was wel een last van m'n schouders want de onzekerheid was weg. ik hoop dat het bij jou toch nog anders is en het gewoon nog leeft want dit gun ik niemand...dus toch is het voor iedereen anders, wanneer moet je weer terug? Xje Kim
Ha Kim, Lief van je dat je toch nog even antwoord wilde geven. Vandaag belt de verloskundige me om te vragen hoe het er voor staat. Ik dacht dat het bloeden wat afnam maar het gaat nog steeds door en het stolsel is nog steeds niet in grote hoeveelheden aanwezig. Ik blijf zelf maar met het ergste rekening houden, maar dat beetje hoop blijft ook aanwezig omdat je ook weer zoveel andere verhalen hoort en leest. De ellende is dat ik dinsdag pas weer voor een echo zou gaan, daar zit dus dat hele rotte paasweekend tussen. Ik begrijp met wat je bedoel met dr viel een last van mijn schouder. Ook ik zou het liefst NU antwoord willen goed of slecht, dan kan je tenminste verder. Die onzekerheid is zooooooooo slopend. Daarnaast wordt dit mijn 3e mk wat zal het moeite kosten om weer een 4e zwangerschap in te gaan. Maar goed ik probeer moed te houden ook al gaat deze mis. Thnx voor je reactie ik wens jou ook heel veel sterkte met het verwerken van alles. Liefs Abbigail
Hey Abigail Ik wil je even veel succes voor vandaag wensen ik hoop dat je goed nieuws krijgt te horen, ik zal voor je duimen. X Kim
goeiemorgen adbigail, ik lees net je berichten,ook ik zal voor je duimen heel veel sterkte vandaag! liefs kristy
Dank jullie wel meiden, ik laat na vanavond iets weten. Echo is om 18.50 uur. Dus ik hoop dat ik de dag een beetje doorkom. (ben namelijk vrij vandaag en volgens mij ook de enige in mijn omgeving ) Ik laat jullie natuurlijk iets weten. Dikke knuf voor allemaal
Meiden ontzettend bedankt voor al jullie duimen, hopen en wensen maar helaas bleek mijn buikie helemaal leeg te zijn. De miskraam heeft toch vorige week plaatsgevonden. Ik ben jullie ontzettend dankbaar voor al jullie medeleven enz. Ik ga proberen het nu weer een plekje te geven. T zal weer niet meevallen, maar ja we moeten door. Nog één keer proberen voor ronde 4 en dan ben ik er denk wel klaar mee. Morgen uitslag van het chromosoomonderzoek.
Hey Abigail Jammer dat het bij jou ook niet zo mocht zijn, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken.... Ik zal duimen dat het met ronde 4 wel zo mag zijn... wat zijn die chromosoon uitslagen eigenlijk? veel liefs: Kim
Je bedoeld wat het inhoudt? Als het goed is hebben ze gekeken of manlief en ik wel bij elkaar passen qua chromosoom combinatie. Zal je toch zien, wij maar jaren denken dat het wel klikt tussen ons, blijken onze chromosomen niet te matchen. Het kan namelijk zijn dat ik bepaalde chromosomen van hem afstoot of dat ze een verhoogde kans geven op een afwijking en daardoor een miskraam ontstaat. Ik heb ook gehoord van iemand die in die combinatie geen meisjes kon krijgen maar als het een jongetje was dat het wel zou gaan. Ik, sorry we, hebben hier 3 maanden geleden bloed voor laten prikken. Ik hoop dat er niets uitkomt, want als dat wel zo is kunnen ze er weinig aan doen. Hopelijk zijn de laatste miskramen gewoon dikke pech. Nu kunnen we nog een bloedonderzoek laten doen om te kijken of ik niet teveel stolsel heb waardoor het misgaat. Deze uitslag duurt iets minder lang en hier is wel iets aan te doen in de vorm van bloedverdunners geloof ik. Ach we proberen alles maar. Deze onderzoeken doen ze alleen als je 2 of meer miskramen hebt gehad. Bof ik even dat ik in de prijzen val He meis ook jij nog heel veel sterkte, en op naar de volgende he?!
Dit geloof je toch niet . Wordt ik net gebeld door het VU in Amsterdam. Ik dacht hé daar komt mijn uitslag van het chromosoomonderzoek .......maar nee hoor.....hebben ze een achterstand van een maand! Moet ik nu tot begin mei wachten! Heb ik dat?! Ga het nog bijna grappig vinden! Niet dus! Mag wel gelijk een afspraak maken voor het bloedonderzoek, maar ook die uitslag laat een maand op zich wachten. Maarrrrrrrrrrrrr dan krijg ik wel allebei de uitslagen tegelijk! Joeppieeeeeeeee dààr zat ik nou zeker vandaag op te wachten Sorry moest even mijn frustratie kwijt.
hey Abigail das klote dat je nu dus nog langer moet wachten daarop, ik zou ook mijn frustatie kwijt willen hoor dus begrijp het wel, maakt niet uit als je het maar tegen iemand kan zeggen he... ik wist niet dat dat ook nog bestond en daarom ook geen kinderen kon krijgen.. bedankt en we gaan idd op naar de volgende en we zien dan wel wat er gebeurd ik hoop bij ons allbei dat er iets goeds van komt deze keer. liefs Kim