Cervixslijm voor eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door truusjee, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truusjee

truusjee Niet meer actief

Afgelopen dagen (maandag tm woensdag) heb ik veel slijm verloren. Maar mijn ovulatie testen waren nog negatief. Ook was ik erg vroeg in me cyclus. Dag 13. En heb ik niet zo’n korte cyclus.

sinds gister dus aanzienlijke tot geen slijm verlies. Maar me ovulatie testen nog steeds negatief.

Ik heb ook altijd ovulatie pijn dit heb ik nu ook nog niet gehad.
    Ik ga ervanuit dat me eisprong nog niet is geweest maar begin te twijfelen door me Cervixslijm.

Wat denken jullie

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Slijm kan je wel 5 dagen van te voren al hebben..

3. truusjee

Ook als t daarna weer weg is!? Vind zo raar.. maak me dan meteen weer druk :eek:

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mij heb ik vaak een positieve ovutest bij echt heeeeeeel veel Slijm verlies en dag erna is t dan ook zo goed als weg...

5. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Heb je zelf al eens je cervixslijm getest? (sorry voor verwoording). Ik bedoel, echt in jezelf dan. Ik zoek altijd mijn eisprong op basis van mijn cervixslijm. Ik denk dat ovulatietestjes soms een verkeerd beeld kunnen geven en cervixslijm is altijd juist.

6. truusjee

Heb nog geen positieve test gehad! Vandaar dat ik t zo vreemd vind

misschien morgen
    Periode weleens geprobeerd. Maar vind nogal lastig. Ik kan er ook nooit draden van trekken :confused: het was nu ook beetje glibberige en slijmerig en nu niks!

Word er zo moedeloos van!

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb t wel eens gedaan, en kon toen er ook draden cm make maar ik herinner me dat de ochtend erna pas een positieve ovutest was.. nu begint mn lhpiek wee4 te komen denk morgen of anders zondag..
    Sommige ovutesten zijn niet zo gevoelig...

8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Het beste om te testen is als je op je bed gaat liggen of 1 been omhoog zet op bv een stoeltje. Je gaat met 2 vingers open in jezelf tot je echt niet meer verder kan en dan nijp je goed toe totdat je eruit bent. Daarna trek je je 2 vingers langzaam open. Als je dit elke dag doet, dan merk je echt wel verschil !! Mijn eisprong is normaal gezien aankomende dinsdag ergens. Vandaag heb ik vooral waterige afscheiding vanbinnen en en heel klein beetje draadjes, maar die lossen meteen. Als je echt op je hoogtepunt zit, dan voel je het echt wel als je in je gaat. Je merkt gewoon dat je veel slijm hebt ! En je kan echt 2 cm's lange draden trekken zonder moeite ! Maar het is natuurlijk eventjes wennen, maar je hebt het echt heel vlug te pakken deze methode ;)
    Dat is de enige juiste en ook makkelijke referentie die er is :) Ik gebruik geen ovutestjes meer sinsdien. Ook om wat relaxter te zijn.
    Maar ik begrijp wel dat dit niet voor iedereen een even leuke methode is. Maar het werkt echt wel heel goed :D

9. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, ik klus sowieso wel om de 2 dagen om hem zeker niet te missen. Maar bij mij klopt de referentie met het cervixslijm wel steeds. Ik krijg na mijn eisprong meteen extreem gevoelige tepels dus :D

10. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Maar je moet inderdaad echt wel eerst een cyclus je lichaam leren kennen. Als ik draadjes kan trekken van 1 cm, die vrij makkelijk breken, dan weet ik dat ik niet op mijn hoogtepunt zit. Ik kan op mijn hoogtepunt echt wel 2-3 cm trekken !
    Daarna neemt het opnieuw sterk af.

11. truusjee

Wat goed dat dit een fijne methode is voor je! Ik vond het allemaal erg lastig ...
    gebruik nu clear blue, en de afgelopen maanden wel me piek gevonden. Vaak rond deze periode. Ik zit nooit op de 28 dagen. Altijd 31/32/33 maar begin nu zo te twijfelen.

Ach ik kan er nu toch niks meer aan doen :(

12. truusjee

Ik klus ook normaal om de dag.. maar deze maand niet gedaan vanwege operatie van me vriend. Dus we wilde het alleen tijdens de positieve test doen. Om toch wel iets gedaan te hebben

13. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Stel dat je je eisprong al hebt gehad. Denk je dat je dan toch nog een beetje goed geklust hebt? Ik zou toch voor de zekerheid blijven testen met je ovutestjes en om de 2 dagen klussen (als dit in jullie schema past he) :)

14. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oh ok, sorry voor mijn eerdere vraag dan ;) Gewoon nog eventjes doortesten met de ovutesten om zeker te zijn. Ik duim mee dat hij nog moet komen !

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik gebruik nu ovutestjes van 2besure (extra gevoekige) en daarnaast die van de cb de roze..
    Ik voelde vandaag meer slijm "lekken" en had half 8 weer een testje gedaan en op de 2besure zag ik een duidelijkere 2de streep, dus t zit er hier aan te komen, gelukkig :)

Jolo vindt dit leuk.
  16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik kan ook bijna nooit draden trekken. Bij mij slaat het altijd meteen door naar waterig. Maar dat is juist erg vruchtbaar.

Wat cervixslijm betreft moet je je lichaam een beetje leren kennen. De hoeveelheid kan een indicatie zijn, maar de samenstelling (brokkelig, eigeel-achtig, crème-achtig, waterig) geeft een nog beter beeld.
    Overigens moet je ook oppassen dat je een tijdje wacht na de seks voordat je je slijm onderzoekt. Anders zit je misschien per ongeluk sperma te bekijken en dat is altijd rekbaar of waterig. Vandaar ook dat het het beste zwemt als het in ons lichaam rekbaar of waterig slijm aantreft. :)

Heb zelf nog nooit een ovulatietest in handen gehad, maar mijn inschattingen hebben bij mij altijd geklopt, hoewel ik ook wel eens "vals positief slijm" heb gehad. Dat kan dus ook. Dus als je deze methode gebruikt is het belangrijk goed te blijven opletten. Men zegt trouwens dat het goed samengaat met temperaturen.

Jolo vindt dit leuk.
  17. truusjee

Klopt dat heb ik ook weleens gehoord dat het vals kan zijn of juist het sperma wat je bekijkt ipv het slijm.

Temperaturen heb ik ook gedaan.. maar schommelde heel erg!
    Bij moet t gewoon ja of nee zijn en niet dat ik moet gaan gissen.. Hihi

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hmm tempen doe ik ook.. ik moet van t zkh wel ovutesten gebruiken.. ik check als t 2de streepje donkerder word altijd wel mn slijm. Of als ik mb slijm gezien heb zoals vanavond daarna testen heeft me elke keer wel geholpen:)

19. truusjee

De roze? Mmm ik heb ook clear blue. De roze. Dat is gewoon de smiley toch?
    Enige nadeel van clear blue is wel dat je het niet kan zien groeien.. en dat is met streepjes weer wel! Aan de andere kant met clear blue Is het gewoon ja of nee! Hihi lekker duidelijk niet piekeren!

wanneer test jij altijd Clear blue? Ik Smorgens meestal tussen 06.30 en 08.00.
    Misschien moet ik een tijd vasthouden?
    Ook moet ik vaak plassen snachts vet irritant! Maar na 02.30 ga ik niet meer Haha want dan zit er 4 uur nog tussen.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja is idd met de gewone smiley, ik test smorgens tussen 9 en 11 (meestal moet ik.rond 10 uur weer plassen voor de 2de keer) en savonds tussen 6 en 8 probeer ik t wel te doen.. en dan ook telkens met 2besure en de cb.. ik kijjkokk naar de streepjes van de cb.. weet dat je dat niet mag aflezen maar daar zie ik wel oploop op ook :p

truusjee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina