cyclus in de war! wanneer kan ik eisprong verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AngelaV, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo,

Ik hoop dat ik het hier goed plaats!had het ook al bij ovulatietesten en zwangerschapstesten geplaatst, maar helaas niemand reageerde hierop. Dus probeer ik het maar hier! :)

Mijn spiraal is verwijderd en ben over gegaan op de pil, nu bloed ik al 3 weken lang dus mijn hele cyclus is in de war.
    Ik wil graag weten wanneer ik mijn ei kan verwachten en dus wanneer ik "normaal" weer ongesteld wordt.

Ik dacht er aan om ovulatietesten te halen en zo te kijken, maar wanneer kan ik hiermee beginnen? Kan/mag dit wel als je nog bloed? Of is dit sws geen goed idee?

Alvast bedankt!

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    daar kan niemand antwoord op geven, dit is gewoon een kwestie van geduld hebben en afwachten, ik dacht laatst dat ik precies wist wanneer ik ong werd en mijn ei had, ineens werd ik na 4 week weer ong, weg ritme.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je bent overgegaan op de pil, maar nu niet meer aan de pil? Je bent dan 3 weken geleden gestopt?
    Ja, wanneer je eisprong dan is, kan niemand je vertellen. Als ovutesten te duur zijn, zou je wel kunnen tempen, dan kun je iig zien dat je ei geweest is, (als je temp wel een beetje normaal doet ;)).

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je aan de pil bent krijg je toch geen eisprong?

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben inderdaad nog aan de pil, wil over een half jaar stoppen en wilde dus tot die tijd kijken of ik er een beetje wijs uit kon worden.

Maar heb je dan helemaal geen eisprong? Mijn vriendin is door de pil heen zwanger geraakt, dan heb je toch een eisprong nodig om zwanger te raken? En ik heb een keer een inwendige echo gehad, lang geleden, toen vertelde ze ook dat ze het eitje al zagen zitten.

Of denk ik nu heel simpel?? Hihi

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee hoor, je hebt helemaal geen ei volgens de drie linken die ik genoemd heb.

Volgens de link van de apotheek, vrij betrouwbaar lijkt me:
    De hormonen in de pil zorgen dat er juist géén eicel vrijkomt.

Volgens mens en gezondheid:
    De pil onderdrukt de maandelijkse eisprong (ovulatie). Indien er geen eitje vrijkomt, kan er ook geen bevruchting plaatsvinden.

9. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ahaaa! Sorry meiden, hihi.

Dan wacht ik een half jaar met mn ei zoeken, haha!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je hebt toch gewoon eitjes? Of tenminste...in aanleg?

Er komt geen vrij nee ( rijpen heet dat toch?)
    Dat bedoel ik.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als je de pil slikt heb je normaal gesproken geen eisprong, tenzij je in de eerste week er een vergeet of te laat inneemt.
    Maar waarom wil je weten wanneer je eisprong is als je anticonceptie gebruikt?

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Over ongeveer een half jaar willen we voor een tweede gaan. Ik dacht dus dan kan ik tot die tijd kijken hoe het elke maand gaat, maar nooit bij stil gestaan dat ik nu geen eisprong heb..:) had misschien iets beter moeten nadenken, haha

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je kunt misschien stoppen met de pil, en dan condooms gebruiken. Dan heb je wel vast je natuurlijke cyclus:)

15. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoe lang geleden ben je overgestapt op de pil? Als je al drie weken bloedverlies hebt, kan dat een reactie zijn op die pil. Had ik ook bij een bepaalde soort pil, gewoon de hele maand door bloedverlies. Zou je even met je ha kunnen overleggen of er een andere is die je kan gebruiken.

Deel Deze Pagina