Ik wil wel, maar ik wil niet...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bulakgirl, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil, maar ik doe nu al sinds het weekend elke dag een test en elke dag wordt de hoop dat hij positief is groter! (zijn action testen en ben serieus al gaan Googlen of ze niet onbetrouwbaar zijn en dat het wit blijven komt door de slechte testen ipv 't grotere feit dat ik gewoon niet zwanger ben )

De gynaecoloog heeft de 23e mijn koper spiraal in een opwelling verwijderd. (had last van buikpijn en wilde uitsluiten dat het van de spiraal kwam) maar 2 dagen ervoor nog sex gehad, volgens de gynaecoloog kon dat geen kwaad... Het koper had zijn werk al gedaan. Na het verwijderen een beetje gebloed, ik denk door de verwijdering geen menstruatie. (week ervoor trouwens ook wat bloed verloren lichtjes)

Anyway, dag later met condoom gedaan... Condoom gescheurd! Voor de zekerheid toch maar een map gehaald. Hoewel ik dacht dat het weinig uit zou halen... Tijdens de verwijdering van het spiraal zou mijn ovulatie ergens moeten plaatsvinden... Dus

Nu had ik afgelopen maandag ongesteld moeten worden... Maar nog niks aan de hand... In de afgelopen maanden was ik ook wel eens een paar dagen later... Dus ik zit nu een beetje in onzekerheid! Mijn testen blijven wit (early en normale van action) maar ben ook nog niet ongesteld.

We willen allebei wel een 3e, maar kennen ook nog wel genoeg excuusjes om het niet te doen! (andere auto, m'n andere baan, wel lekker om je handen weer beetje vrij te hebben, mijn gewicht is niet gezond etc) toch merk ik dat mijn wens voor de 3e vuriger wordt en ik juist nu wel meer hoop zodat ik de schuld buiten mij om kan leggen stom he?

Wat denken jullie? Een andere test gaan halen of toch gewoon nog even de week afwachten en gewoon de action test gebruiken? (heb de early en de normale)

2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb ik ook wel eens gehad. Menstruatie werd toen uitgesteld door de bak hormonen in de morning after pil. Zat ook al helemaal in de stress maar zwangerschap test negatief en een week later ongesteld geworden.

3. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ik denk zelf dat je gevoel zegt dat je eigenlijk nog graag een kindje wilt en jullie verstand zegt het is niet erg handig ivb andere auto of werk. Met anticonceptie is het zo dat deze ook de tijd moet nemen om uit te werken. Temp of gebruik je ovulatie testen? Eisprong berekenen via een app of de methode over 14 dagen heb ik een eisprong is niet betrouwbaar, het kan maar zo zijn dat je dus nog een ovulatie krijgt en misschien eens overslaat ivb de anticonceptie,of al gehad hebt .. Mocht je toch het gevoel blijven houden zwanger te zijn of willen uitsluiten kun je over een week nog eens testen. Ik zou overigens een goed gesprek aangaan met je partner of jullie misschien niet bewust voor een 3e kunnen gaan als jullie wens daar ligt.

- bespreek eerst of jullie dit willen.
    Ipv onveilige sex toch een map toch zwanger willen worden daar kan je zelf erg onzeker van worden en lijkt me niet prettig.

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Het is niet zo dat we onveilig hebben gevreeën na het verwijderen van het spiraal, juist omdat er idd mentaal vinden dat het nu nog niet handig is. Maar het condoom is gescheurd tijdens het klaarkomen, daarom een map gehaald.

Ik merk alleen idd dat gevoel nu toch heel erg hoopt op die positieve test..

Ik heb geen ovutesten gedaan oid, had het berekend adh 2 weken voor ik weer ongesteld zou moeten worden... Niet heel precies misschien idd.

@Nora92
    Jij hebt dus ervaring dat je menstruatie door de pil is uitgesteld, dan is dit misschien toch aan de hand... Hmm misschien idd gewoon een week laten rusten en over een week nog eens testen als ik dan nog geen stonden heb, vind het lastig... ;)

MamaSelina vindt dit leuk.
  5. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ik snap het.
    Het is ook lastig ik hoop in ieder geval dat jullie wens uit mag komen, wat jullie ook beslissen
    En voor nu kun je niet meer dan afwachten.

6. D1987

D1987 Bekend lid

26 nov 2017
    682
    701
    93
    Vrouw
    Bij mij kwam pas na 40 dagen m’n menstruatie op gang na verwijdering van koperspiraal... je cyclus kan dus toch in de war zijn, ondanks dat ze zeggen dat het hormoonloos is..

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat is raar want je zou met een koper spiraal gewoon je eigen cyclus moeten houden, er zou dus niets op gang moeten komen zoals bijvoorbeeld wel bij een Mirena het geval is/kan zijn.

8. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja meer als afwachten kan je niet doen!

maar die map had geen enkele zin als je denkt dat je eisprong al was geweest. Aangezien een map alleen maar je eisprong uitstelt en niet bijv een evt zwangerschap afbreekt (wat veel mensen wel denken)

en wellicht toch dat gesprek over een 3e aangaan met je partner

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik ben ondertussen ongesteld geworden het weekend, dus gelukkig is er zekerheid. :) maar er is dus wel bijna een week overheen gegaan...

M'n man en ik willen zeker nog een 3e, naar aanleiding van dit gebeuren nog eens een goed gesprek gehad en dit is nu zeker... maar de timing is er nu gewoon nog niet.. We bekijken het over een paar maanden nog eens!

Deel Deze Pagina