Hoi mama’s Even een vraagje.. Ik heb op 17 januari onveilige seks gehad en ik zou volgens de kalender op 26 januari mijn eisprong hebben. Afgelopen vrijdag had ik ongesteld moeten worden maar tot op heden nog niks. Nu heb ik natuurlijk al een test gedaan maar negatief. Normaal gesproken altijd optijd en nu toevallig dit? Neemt mijn lichaam mij nou in de maling wat kan dit zijn?
Als je 9 dagen voor je eisprong voor het laatst seks hebt gehad en je zwangerschapstesten negatief zijn kan ik maar een conclusie trekken: dat je niet zwanger bent. Soms heb je een cyclus die wat langer is dan normaal, we zijn geen robot natuurlijk dus het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. Ik zou gewoon afwachten.
ik zou de kalender niet aanhouden, daar klopt namelijk weinig van. volgens de kalender was mijn eisprong 26e, eindstand was mijn eisprong 1-2 en heb ik 2 dagen ervoor gemeenschap gehad en zwanger geworden.. omdat mijn eisprong later was testte ik ook later positief. mijn eerste licht positieve test was op 9-2 maar volgens kalender was ik toen al overtijd, wat ik dus niet was..
Als je alleen op 17-1 onveilige sex hebt gehad ben je voor 99,9% niet zwanger en neemt je lichaam je idd in de maling door lekker langer dan normaal te duren of zelfs een keer over te slaan.