Zijn er hier dames die PTU slikken en zwanger willen worden of zwanger zijn? Ik heb de ziekte van Graves en slik Thyrax en PTU. Mn waardes zijn nu vanaf februari ongeveer stabiel met de medicijnen. Nu zei mn internist maandagochtend dat ik gewoon zwanger mocht worden met deze medicijnen. Maar smiddags belde ze op om te zeggen dat ik nu moet stoppen, een half jaar aankijken, dan de slok als het niet goed gaat en dat dan weer aankijken. Met andere woorden, dat ik even bijna anderhalf jaar niet zwanger mag worden! En dat terwijl ze smorgens nog zei dat ik gewoon zwanger mocht worden. Mijn vraag is, wie slikt er PTU en mag wel gewoon zwanger worden? Of krijgt iedereen die PTU slikt een negatief zwangerschaps advies?
ik gebruik zelf geen PTU, maar heb wel een te snel werkende schildklier (gehad). Volgens mij kunnen alle schildklierremmers schadelijk zijn tijdens de zwangerschap, maar is ptu wel minst schadelijke. Wanneer je een jodiumslokje hebt gehad mag je ook een tijd (jaar?) niet zwanger worden. Het voordeel daarvan is dat je dan geen schildklierremmers meer nodig hebt en dus 'veilig' zwanger kunt worden. Ook als je schildkluer vervolgens te traag gaat werken, kun je Thyrax gebruiken en dat is wel veilig tijdens de zwangerschap.
Bedankt voor je reactie! Na de slok mag je idd een half jaar niet zwanger worden. En dan moet je weer goed instellen met de Thyrax, dus je zit zo op anderhalf jaar vanaf nu. (als je het geluk hebt dat de slok goed aanslaat, want dat is ook maar de vraag natuurlijk!) PTU is idd de minst schadelijke, je mag er ook gewoon borstvoeding mee geven. En met een lage dosering zal het de schildklier van de baby niet remmen volgens de Graves Vereniging. Dus ik vraag me af in hoeverre het dan kwaad kan.
ff een vraagje ..jij slikt nu ook thyrax nu jij zwanger wil worden.. ik verpak medicijnen en als je zwanger bent dan mogen wij dus echt geen thyrax verpakken zodra ik weet dat ik zwanger ben dan moet ik dat ook meteen doorgeven en dan krijgen we een lijst met wat we wel en niet mogen verpakken dan .. groetjes
Ik slik ook thyrax, maar dat mag je gewoon slikken tijdens de zwangerschap. Je moet juist ophogen ermee als je als hypo zwanger bent. Het gaat echt om de ptu waar ze mee zitten.