wie kan mij helpen met een verstandige beslissing? ik krijg elk jaar de gewone griepprik ivm astma. nu word mij dus ook de mexicaansegrieprik(ken) aangeboden. maar ik twijfel, omdat je ook verhalen hoort over dat het niet verstandig is als j zwanger wilt worden. de gewone heb ik wel gehad wat zal ik doen?!
Topic 56437 ofzo haha sorry, Maar die keuze moet je niet van andere laten afhangen en doen wat jouw het beste lijkt.
bij deze prik moet je na de 2de prik 8 weken wachten met zwanger worden dus dat is vanaf de eerste prik zo ongeveer 3 maanden.. ik zou het met je huisarts of behandeld arts overleggen die kan je als enige goed informeren over jouw situatie.. doe ik ook. heb ook astma en heb de prik uitgesteld tot na mijn nod als ik nu niet zwanger ben maak ik eerst een afspraak met mijn huisarts zodat hij mij kan advizeren over mijn situatie..
Ik ben toevallig vandaag naar de HA geweest en ook die vraag gesteld. En het is idd verstandig om de eerste 2 maanden tot 3 maanden niet zwanger te worden. O'ja en het schijnt ook zo te zijn dat als je volgend jaar de gewone griepprik gaat halen dat deze m griep vaccin er ook bij zit. Dus hoe je het wendt of keert volgend jaar krijg je ook dat vaccin binnen. Ik ga hem zeker wel halen.
ik heb contact gehad met de hoofdgyn van het universitair ziekenhuis van Antwerpen en hij ziet er geen graten in om zwanger te worden na de prik. hij zei we zullen nooit weten of die prik nadeel zal hebben voor de baby ja of nee. die 8 weken zijn dan ook helemaal op niets gebasseerd. hij zei als je echt zeker wil zijn misschien 1 ongi ertussen laten. maar ook dat was geen must. ik heb de prik vandaag met een gerust hart gehaald en we zijn bezig voor een derde.
nou het is inderdaad lastig om een beslssing te maken uit d verschillende meningen/ideeen zeg maar.maar ik zal nog eens vragen aan een verloskundige.
Vandaag van mijn gyn gehoord dat je als je de 1e prik krijgt voor de mex. griep dat je dan de eerste 8 weken niet zwanger mag worden... odmat onderzoek nog te weinig heeft uit gewezen of het schadelijk is voor de vrucht... 3 maanden heeft hij het nooit over gehad in ieder geval!!!
In de folder van het rivm staat 8 weken na de 2de prik. Tussen de 1ste en de 2de prik zit minimaal 3 weken. Dat betekent dan toch op z'n minst 11weken.
Ik heb overleg gehad met de ha, ik haal hem niet. Ik zal het mijzelf niet kunnen vergeven hem te halen en een dood vruchtje hebben. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik neem geen risicos en stoppen dat willen wij niet, ik val onder de risicogroep maar goed aan gewone griep overleef ik ook (dan ben ik ook snip verkouden) dus waarom deze dan niet...? Ik vind dat iedereen een eigen keuze moet maken, iedereen is vrij om zijn eigen ding te doen. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen met het maken van een keuze. Liefs Wilma26
ik heb het dus wel gedaan ook omdat mijn arts het helemaal niet zag goedkomen met me als ik de griep moest krijgen. en aangezien ik hier twee schatten heb rondlopen wil ik dat risico niet lopen. zij hebben mij ook nodig. en ik vertrouw de hoofdgyn van het uz. toen ik zwanger was van onze kleinste meid nam ik zware medicatie voor mijn ziekte. mijn arts zei de zwangerschap te stoppen vanwege die medicatie. heb toen contact gezocht met de hoofdgyn van het uz en van hem mocht ik de zwangerschap niet stoppen en moest ik zelfs ni stoppen met medicatie. die medicatie is trouwens te vergelijken met chemo, dus niet zomaar iets. en ook nu zegt hij dat het mag om zwanger te worden na de prik dus ik klus verder.
oke, nou ik denk dat ik het dan wel do. ik word nof gebeld door de verloskundige. ook al blijft de beslissing lastig.