Kortere cyclus door tarwekiemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hearts, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Ik ben net ongesteld geworden, na een cyclus van 25 dagen. Dit is de eerste ronde dat ik tarwekiemolie gebruikte, de rondes hiervoor waren mijn cyclussen 31 dagen. Opzich niet erg dat hij wat korter wordt, maar ik heb op dag 17 pas een positieve ovulatietest gehad. Dan zou mijn LF dus nog geen 8 dagen zijn, wat wel erg kort is.
    Kan dit komen door de tarwekiemolie? En wat kan ik dan nu het beste doen? Volgende ronde de olie even niet gebruiken?

Edit: volgens mij klopt mijn ticker niet. 3 juli was de eerste dag van deze cyclus. 20 juli was mijn eisprong. 29 juli ben ik dus ongesteld geworden, terwijl dit volgens mijn eigen berekening pas 3 augustus had moeten gebeuren.

2. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik ben deze ronde ook begonnen met tarwekiemolie voor een dikker baarboederslijmvlies. Heb er dus nog niet veel ervaring mee, maar heb wel gehoord dat het je cyclus kan veranderen. Bij sommige is het zelfs langer geworden! Of je ermee moet stoppen weet ik niet. Wat was de reden van je gebruik?

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er voor mijn gevoel wel baat bij gehad. Had een regelmatige cyclus (28 dagen) en was de 4e ronde zwanger. Bij deze zwangerschap ben ik bij de 3e ronde tarwekiemolie gaan gebruiken en mijn cyclus was elke keer anders. Zelfs ook korter. Bij de 9e (en laatste) ronde ben ik er mee gestopt en nu net zwanger.

4. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik ben het ook 1 maand genomen en ik ben erdoor eerder ongesteld geworden.
    Nu deze maand niet genomen en ben nog steeds aam het wachten zit ondertussen al op 37 dagen.
    Dus ja of het helpt ik denk zelf van wel

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben wel benieuwd naar de reacties. Ben zelf deze ronde ook begonnen. Had voor de zwangerschap van de eerste een regelmatige cyclus van 28 dagen met ei op dag 14. Na zwangerschap cyclus van 29 dagen, met ei op dag 19 en lf van 10 dagen. Ben nu deze ronde met tarwekiemolie capsules begonnen om mijn lf wat langer te maken. Ben benieuwd of het helpt. Ben ook gelijk aan de groene thee gegaan om mijn ei te vervroegen. Daar iemand ervaring mee?

6. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Ja ik wilde ook kijken of het mijn LF wat langer kon maken (was 10 dagen), maar nu is het dus alleen maar korter. En volgens mij is 8 dagen wel ook echt té kort.

7. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Als je pas geleden bent gestart met de tarwekiemolie, denk je dan dat het nu al effect heeft, en dat daardoor je LF korter is? Ik denk dat het normaal misschien iets langer duurt om iets te doen (ik ben ook deze ronde ermee begonnen en nog niets gemerkt). Je kortere LF kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Probeer het anders nog een maand, wie weet is je LF dan wel normaal en je eisprong misschien wat eerder?

8. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Ik heb het deze maand ook voor het eerst gebruikt; ik ben een dag errder ongesteld geworden.
    Voogens mij is tarwekiemolie niet bedoeld om je cyclus regelmatig te maken , het is bedoeld om je baarmoederslijmvlies dikker te maken waardoor het vruchtje goed kan innestelen.

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Ik gebruik t nu al n tijdje eerst m'n cyclus was in de war door n vmk en begon toen aan tarwekiemolie en werd eerst 30 dagen en daarna 28 dagen en deze ronde is nog afwachten!!! M'n cyclus voor vmk was redelijk gelijk van 29dagen!! Ik drink ook frambozenbladthee dat schijnt ook goed voor je baarmoeder te zijn dus jah we zullen t zien of t gaat werken :( Succes dames en hopelijk gauw die mooie test in handen!!! ;)

10. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Vruchtbaarheid en de invloed van tarwekiemolie

Tarwekiemolie is een uitstekend middel om de vruchtbaarheid te bevorderen en kan door iedereen gebruikt worden die zwanger wil worden. Als een zwangerschap gewenst is en het maar niet lukt om zwanger te worden, dan kan tarwekiemolie als ondersteunend middel gebruikt worden om de vruchtbaarheid te bevorderen. Voeding en vruchtbaarheid kunnen verband met elkaar houden en een gebrek aan vitaminen uit plantaardige oliën, zoals tarwekiemolie met de belangrijke toevoeging van vitamine E kan ervoor zorgen dat vrouwen minder vruchtbaar zijn.

Innesteling

De eerste keer dat de belangrijke vitamine E is geïsoleerd uit plantaardige olie vond plaats in 1936 uit tarwekiemolie. Het natuurlijke middel is niet alleen positief voor de vruchtbaarheid, maar kan ook invloed hebben op de innesteling van het bevruchte eitje. Er kunnen zich bij vrouwen allerlei oorzaken voordoen, waardoor de innesteling niet goed verloopt. Tarwekiemolie kan al voor de zwangerschap worden gebruikt om de vruchtbaarheid te vergroten, maar biedt ook een vergrote kans na het zwanger zijn geworden dat de innesteling goed verloopt. Tarwekiemolie heeft namelijk meerdere positieve eigenschappen, zoals het bevorderen van een goede doorbloeding. Er zijn met betrekking tot dit wondermiddel in het verleden allerlei dierproeven en onderzoeken gedaan in het kader van het voortplantingsvermogen.

11. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Hoi dames,

Vorige maand begonnen met tarwekiemolie tabletten van kv.

Ik ben begonnen met 1 tablet omdat ik het voor mijn lichaam rustig wil gaan opbouwen om eraan te wennen.

Normaal is mijn cyclus 28-32 dagen, dus best regelmatig.

Deze maand was het erg spannend want ik was 6 dagen overtijd.........maar helaas de testen gaven negatief aan. Ben dan ook dag 38 ongesteld geworden helaas.
    Dus denk dat ik langere cyclus heb gekregen door de tarwekiemolie.
    Wat ik deze cyclus ga doen is extra vitamine D nemen, Foliumzuur en Omega 3 ook van Davitamon de mama plus heb ik nu.

En wat de tarwekiemolie tabletten betreft heb heel erg zitten twijfelen maar ik denk dat ik ze gewoon nadat de eisprong is geweest weer 1 per dag te nemen voor de innesteling :)

Succes ermee dames!

12. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Het heeft mijn cyclus van 35 naar 31 dagen

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb het vorige cyclus na mn eisprong gebruikt, en ben nu ook weer na mn ei begonnen.

Vorige ronde was mijn lf juist een dag langer, 16 ipv 15 dagen.

14. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Hmmm heel verschillende ervaringen dus. Ergens hoop ik op een flinke innestelingsbloeding (vorige zwangerschap ook gehad), omdat ik zulke symptomen blijf houden (extreem vermoeid, misselijk, zere borsten), maar ik weet ook dat die kans heel klein is.

15. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ik ben er deze ronde ook mee gestart, capsules van De Tuinen. En moet zeggen... Vorige ronde was mijn cyclus 38 dagen met eisprong op dag 24, en nu lijk ik op dag 13 al last te hebben van mijn persoonlijke pre-ovulatie symptomen (moe, moe, moe, duizelig en eetbuien door lekkere trek). Ziet er tot nu toe dus goed uit hier :)

16. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Omnog even terug te komen: eerst 2 rondes zonder tarwekiem, niet zwanger. 1e ronde met tarwekiem en zwangerschapsvitaminen en ik ben zwanger! Weet natuurlijk niet of dat de reden is, maar wie weet..!

17. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Bij werd mijn cyclus langer van tarwekiemolie. Ik nam ze wel mijn hele cyclus door. Nu vorige maand met teunisbloemolie begonnen vanaf NOD tot de eisprong en nadien de tarwekiemolie en mijn cyclus was toch iets korter.. Nu afwachten wat het deze maand geeft.

18. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ohja en ben deze ronde ook begonnen met de etos zwanger worden vitamines

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik slik al vanaf half juni tarwekiemolie capsules van de kv. Mijn cyclus was toen gelijk een stuk korter dan die daarvoor. Ik ben ermee door gegaan en daarna werden mijn cyclus weer een beetje langer.

Ik denk dat als je wilt vergelijken dat je dan een aantal maanden achter elkaar moet slikken. Het is een vitamine die alsnog goed voor je is en ermee stoppen kan altijd nog.

Ik slik al vanaf half maart foliumzuur en sinds begin juli heb ik deze omgeruimd voor davitamon mama compleet.

Tot nu toe ben ik er nog niet zwanger mee geworden.

Succes voor jullie!

20. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Nou, mijn cyclus is vandaag vastgesteld op 41 dagen... :(
    Was (met PCOS) zonder tarwekiemolie 38 dagen, dus ik stop er maar meteen weer mee!!

Deel Deze Pagina