Borstvoeding en doorkomende tandjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Be Happy, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij Aiden ben ik destijds met 8 maanden gestopt, omdat hij tandjes kreeg en in mijn tepels ging bijten (AU!).

Finley heeft echter nu al een tandje en de volgende staat op doorkomen.
    Ik wil echter nog niet stoppen met borstvoeding. :(

Maar hij bijt dus ook in mijn tepels en dat doet dus zeer.

Gaat dat bijten (snel) weer over? Of blijft dat zo zolang als het gebit nog niet compleet is?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze kleine man kreeg met 4 maanden zn eerste tandjes en nu met 9mnd heeft hij 8.
    hij heeft ook een poosje gebeten, maar ik ben telkens boos op hem geworden (ook een periode dat hij enorm moest lachen als ik boos was...grrr) en nu doet hij niet meer bijten.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Toevallig vanochtend weer eens een keer gebeten. De melk was op en de kleine was ballorig. Verder alleen toen de eerste tandjes doorkwamen om uit te proberen, maar dat ging snel over.
    Ze kunnen niet bijten als ze drinken, dus op tijd afkoppelen is vaak de truc. Ik kan meestal goed zien wanneer hij happerig wordt. Dan haak ik hem dus los.

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter heeft ook wel gebeten, maar dat heb ik haar snel afgeleerd! Inmiddels vijf tandjes.

5. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op tijd eraf halen. Mijn dochtertje heeft ook een tijdje gebeten zo rond de 8 a 9 maanden. Ik bood mijn andere borst ook niet meer aan als ze erin had gebeten. Leren ze best snel, want die mama melkjes zijn toch wel erg lekker.

Mijn dochtertje is 20 maanden en krijgt nog bv en bijt niet meer haha.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jahaaa! Dat bijten! Ik heb het bij mijn eerste verkeerd geïnterpreteerd. Dacht dat hij niet meer wilde drinken bij mij en ben toen gestopt, vlak voor de 9 maanden. Of 10, weet ik niet meer. Maar goed, ondertussen had ik gehoord, dat dit een fase is. Dus bij de tweede stug doorgezet en ja hoor! Het houdt op! :D Inderdaad wel 'corrigeren'. Dus laten merken, dat het niet oké is. Hier werkte dat en hield het snel op. En nu zit ik op de 15 maanden alweer :D

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Inderdaad op tijd afkoppelen. Wat bij mij ook hielp was keihard auw roepen (van schrik) erna heeft ze het nooit meer geprobeerd.

8. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hier ben ik dus ook zo benieuwd na, zeker omdat ik mijn medemens wil gaan bewijzen dat je wel kunt voeden aan een kindje met tanden, want nu krijg ik al vaak te horen: Dalijk als hij tandjes krijgt dan lach je niet meer zo hard. Nou ik ga dus bewijzen dat we vrolijk doorlachen haha, dat hoop ik tenminste. Maar als ik em nu al bedenk dat ik heel hard auw roep onder het voeden, dan moet ik al lachen. Ons zoontje kan nogal schrikken en ik denk dat hij dan wel heel erg schrikt. Dus misschien is dat de gouden tip bij ons haha. Maar goed we zullen het zien!!!!

Gaat het nu al wat beter be happy?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus... Mijn schoonmoeder zei al: ik was bij beide kinderen gestopt met 6 maanden, want toen kregen ze tandjes....

Dank allemaal voor de reacties! Het gaat gelukkig al wat beter.

Wat ik wel merk is, dat als er doorkomende tandjes zijn, hij dan juist gaat bijten. Net als dat hij dan tegen de pijn op zijn handjes, vingers of een bijtring bijt. Dus neem het hem in dat geval niet al te zeer kwalijk...

Ga gewoon vrolijk verder met voeden!

10. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook met dochtertje gehad en toevallig komen net zoonlief zijn eerste 2 tandjes door.. Idd meteen afkoppellen.. Ze zijn slim genoeg ondertussen ;)

11. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    hoe leren jullie je kindje dan af dat hij niet zn tandjes moet gebruiken?

12. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ emma, ik heb gewoon een boze stem gebruikt en gezegd, NEE JULIAN DAT MAG NIET dat doet pijn, of iets dergelijks. Als hij het erg bont maakte mocht hij gewoon even niet bij me liggen (en dus niet drinken)

13. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hier ook een bijtertje gehad, nouja heel soms bijt ie nog een keer. ik las van iemand die het gezichtje zachtjes tegen de borst aan drukte, klinkt niet zo leuk, maar bij wessel hielp het wel. zodra die nu bijt steek ik mn vinger in zn mondje heb liever dat hij op mn vinger bijt dan mn tepel. maar inderdaad na een paar keer bijten heb je wel door waneer ze het gaan doen

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Bijten = afkoppelen met een strenge "Nee, niet bijten!"
    Een tweede keer bijten is borst weer inpakken, einde voeding.

Gaat eigenlijk prima hier, mijn oudste dochter schrok zo van mijn harde "AUW!" dat ze het maar enkele keren heeft gedaan en daarna nog tot 22 mnd heeft gedronken.
    Mijn jongste heeft nu net een paar tandjes en heeft ook al een paar keer gebeten, maar het gaat nu al dagen weer goed. Het is ook een beetje opletten, want bijten is vaak aan het einde van voeding als ze eigenlijk niet meer zo hongerig zijn (ik las ergens: ze kunnen niet bijten en drinken tegelijk!). Door goed naar je kindje te kijken kun je dan al de voeding beeindigen voordat ze bijten...

15. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter heeft een paar keer gebeten en wij zeiden juist helemaal niets. Mijn vriendin koppelde haar heel rustig los en vervolgens gewoon weer opnieuw aan. Net of er niets was gebeurt en heel kalm blijven. Anders word het een spelletje. Ze doen het niet expres dus boos worden heeft geen zin. Ze doen het per ongeluk en kunnen het dus niet afleren. Wel aanleren als ze het als een spelletje gaan zien. Ze moeten gewoon even aan dat tandje wennen en dan gaat het bijten vanzelf weer over.

Deel Deze Pagina