Hi there allemaal, Jaja ik zit weer eens met een mysterie.. Zoals eerder vermeld op dit forum had ik tot mijn gynaecologische kijkoperatie ruim een jaar geleden een 'model-cyclus' van 28 dagen. Sindsdien (waarschijnlijk geen verband maarja) kruipt dat aantal dagen omhoog, ik schommel nu rond de 32 à 33 dagen. Hierop heb ik mijn banner dan ook aangepast. Ik heb van een aantal van jullie begrepen dat die langere cyclus te maken heeft met het steeds maar niet zwanger worden. Hoe ouder je wordt en hoe langer je niet zwanger wordt, des te meer zal je cyclus in dagen toenemen. So far, so good. Maar nu: Kan het ook zijn dat de eisprong evenredig aan het toenemen van die cyclus juist steeds iets eerder plaats vindt? Anderhalf jaar geleden, nog vóór mijn kijkoperatie, heb ik een tijdje moeten temperaturen. Van daaruit ontstonden curves en aan de hand daarvan heeft mijn gyn. gezegd: niet alleen een model-cyclus, ook een model-eisprong. Yeah right, alleen word ik niet bevrucht. Beetje jammer. Maar goed, we moesten zogenaamd rond de 17e tot 19e dag flink aan de slag. Inmiddels heb ik sinds een paar maanden ovulatiepijn rond de 13e dag.. Althans, dat besef ik me nu pas. Zo ook gisteren en vandaag. We hebben deze dagen seks gehad en ik ben nu al twee dagen intens beroerd. Geen diarree of overgeven maar wel koorts (niet extreem, rond de 38 graden) en misselijk. Zou ik bevrucht kunnen zijn? Maar los daarvan, kan het dus zijn dat mijn eisprong steeds vroeger plaats vindt? Want dan moeten we daar natuurlijk rekening mee gaan houden! Liefs! P.S. Mijn banner geeft dus ook keurig aan dat mijn eisprong pas over 5 dagen is maarja dat vraag ik me dus af....
Het moment dat je een eisprong hebt kan wel verschillen. Het kan dus zijn dat je eisprong eerder plaatsvind dan rond dag 17, maar dat zou dan ook moeten betekenen dat je eerder ongesteld wordt. Gemiddeld zou je op dag 14 je eisprong moeten krijgen (als je een cyclus volgens het boekje hebt) en dan op dag 28 ongesteld moeten worden. De luteale fase, na je eisprong, duurt namelijk altijd tussen de 11-14 dagen. Dus als jij ovulatiepijn op dag 13 had, ga ik er vanuit dat je op dag 14 je ovulatie hebt gehad en dan op dag 28 zou moeten menstrueren. Op de koorts en misselijkheid zou ik niet te veel afgaan. Er heerst in deze tijd zo veel dat je ook best een virusje kan hebben. Daarbij is koorts volgens mij geen zwangerschapsymptoom en zou je nu ook nog geen symptomen hebben, aangezien als je bevrucht bent de vrucht nog niet genoeg hormoon afgeeft voor misselijkheid (officieel dan he...)