jongen of meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angelblade, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelblade

    26 aug 2008
    18
    0
    0
    kassierster
    leuven
    hoi zou keigraag meisje willen

    ze zeggen dat je langs de kant van de familie moet kijken

    in mijn geval mn moeder en vader allebei 1 meisje
    bij mn ventje ook 1meisje bij mij ook 1 zus

    maar bij mijn vriend zijn zus en broer allebei jongen
    waar heb ik meeste kans op en hoe kan ik ervoor zorgen dat het een meisje word

    x angelblade
     
  2. Skye

    Skye Niet meer actief

    Nou, dat heb je niet in de hand hoor. Ik wil heel graag een jongetje, maar dat blijft gewoon bij hopen. Belangrijker is natuurlijk altijd dat het gezond is....maar iedereen heeft gewoon een voorkeur
     
  3. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Daar heb je geen enige invloed op.
    Het maakt mij helemaal niets uit wat het wordt om eerlijk te zijn.

    Mijn moeder heeft nog 2 zussen.
    De jongste zus heeft 3 zonen en de oudste heeft 2 zonen en 1 dochter.
    Mijn moeder heeft een zoon en een dochter.
    Dus het kijken naar de familie heeft geen zin.
    Het is maar net welk zaadje eerder binnen komt in het eitje.
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    volgens mij kun je er ook erg weinig over zeggen..
    maar zelfs al zou dat wel zo zijn, heeft jouw familie bekijken weinig zin, aangezien de man het geslacht bepaalt.. ;)
     
  5. Lyst

    Lyst Bekend lid

    29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Daar heb je geen vat op, denk ik.

    Ik vraag me af waarom mensen graag een kindje van een bepaald geslacht willen?
    Ik ben nieuwsgierig.
     
  6. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hahaha, ik moet ook even lachen. Ik wilde heeeel graag een jongen en was er van overtuigd dat ik een jongen in mijn buik had. Het was een hele verassing dat er een meid op mijn buik lag, meteen tot over mijn oren verliefd. Mijn tweede is ook een meid geworden. Je hebt het idd niet in de hand!
    Veel succes en hopelijk krijg je een gezonde meid!
    Groetjes Vonnie
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik denk dat iedereen wel een lichte voorkeur heeft maar dat je blij moet zijn mocht het uberhaubt lukken zwanger te raken van een gezond kindje! Ik denk dat je weinig invloed hebt op het geslacht van de baby. Maar stel nou dat het een jongen wordt terwijl je zo graag een meisje wil.....zou je daar minder van houden?
     
  8. Skye

    Skye Niet meer actief

    Mijn voorkeur ligt bij een jongetje (het eerste kindje dan he) maar krijg ik een gezonde meid, ben ik zeker even zo blij. Ik zou het niet erg vinden om een meisje te krijgen.....juist geweldig, alleen mijn gedachte wijkt nu net iets meer naar een jongetje
     
  9. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik had totaal geen voorkeur hoor! :D ik heb een prachtige meid gekregen.
     
  10. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ach meiden, hoop dat jullie nooit op dit punt hoeven komen omdat het snel raak is, maar kan wel vertellen als je net als wij zo lang bezig bent en een miskraam hebt gehad het je waarschijnlijk echt geen bal meer kan schelen allemaal, als er maar eindelijk eens een wondertje mag komen! Zo vanzelfsprekend is het beslist niet en je mag onwijs dankbaar zijn met elke positieve test die je vast mag houden. En hopelijk doen we dat allemaal deze maand ;o)
     
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in mijn familie en in die van me man komen meer jongens voor dan meiden.
    ik had altijd het gevoel het word een jongen maar het is toch echt een meisje.
    mij maakte het niet uit wat het zou worden.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb altijd gezegd dat ik eerst een jongen wilde, zodat hij later de "grote broer" kan zijn van zn broertje of zusje in de toekomst.

    maar toen ik eenmaal zwanger was, maakte me het echt NIET uit!
     
  13. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    AMEN
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het is niet minder dan de harde waarheid.
     
  15. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Meisje of jongen,
    Maakt niet uit toch als het maar gezond is......Maar ik ben de oudste van 6 kids ik heb 3 zussen en 2 broers en zelf heb ik altijd een grote broer gemist, dus zou het idd leuk vinden als het een jongetje zou zijn maar een meisje is net zo goed welkom en een tweeling tsja, das dan een kwestie van aanpassen!
     
  16. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    en als het nou een jongen wordt?
     
  17. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dat vroeg ik ookal......vraag me af of je daar dan net zoveel van zou kunnen houden, het geen klap kan zijn.

    Vraag me trouwens af waarom in vredesnaam zo sterk je voorkeur hebben en uitspreken als je al anderhalf jaar bezig bent?!
     
  18. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hadden ook het liefst een meid en dat is het toen ook geworden denk wel dat je er wat invloed in kunt hebben zo hebben wij dus en paar dagen voor de eisprong geklust. en we hadden ook beiden een sterk gevoel dat het een meid werd (hadden niet eens een jongesn naam hihi)

    maar denk ook dat als je een paar keer negatief test dat het dan niet meer uitmaakt. was bij toen eigenlijk ook al zo na 2 keer hahahaha. dacht dat ik mijn eisprong had dus huppakee naar boven bleek het achteraf gezien innesteling te zijn haha
     
  19. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    De geslachtskalender klopt niet hoor. Misschien dit keer wel bij mij. Alleen bij mijn dochter zou ik volgens die kalender een zoon krijgen. Omdat het geslacht door de man bepaald word had ik zoiets van dan doe ik zijn leeftijd met de datum wanneer ik bevrucht ben. Hmmmz had ook een jongen moeten worden. Het is echt een meisje hoor.

    De bakkerspraatje dat je sokken wel of niet aan moet laten of wat dan ook hahaha klopt ook niet.

    Gewoon hopen dat je vriend zijn zaad zorgt dathet een meisje word.

    Ik ben al blij als ik uberhoud nog een kindje mag krijgen. Maakt mij niet uit of het een jongen of meisje word. Alleen wilt onze dochter graag een zusje. Ben benieuwd.
     
  20. Noeska

    Noeska Fanatiek lid

    22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn vriend kwam laatst met het verhaal dat als je een jongetje wil je goed moet ontbijten voor de conceptie :) Als je niet ontbijt daalt je suiker en als dat regelmatig gebeurt kan je lichaam dat waarnemen als "voedselschaarste" en omdat mannen meer voedsel verbruiken dan vrouwen zou het lichaam er tijdens de conceptie voor zorgen dat het een meisje wordt. snap je het nog? haha! Ik weet natuurlijk niet of het waar is maar dit was beredeneerd nadat was aangetoont dat er in landen met grote voedseltekorten meer meiden dan jongens worden geboren, dus wie weet. Maar volgens mij ligt het inderdaad nogsteeds bij de man en heb je er weinig invloed op.

    Mijn vriend zou graag een knul hebben zegt hij, mij maakt het echt helemaal niets uit en vind het altijd wel bijzonder als mensen zo'n grote voorkeur hebben, ben dan ook erg benieuwd waar dat uit voort komt. Maar ik kan in ieder geval uitkijken naar elke dag een stevig ontbijt op bed tijdens het klussen ;) haha!
     

Deel Deze Pagina