7 september ben ik gestopt met de anticonceptie, na tien jaar (met een break van 3 maanden) gebruik. De eerste keer netjes ongi, zoals altijd in een stopweek. Hierna eigenlijk geen normale cyclus gehad. Deze ronde gestart met ovu testen, vorige week woensdag gestopt omdat ik al een keer een redelijk goede donkere streep had (op 3 april). Naja ze werden dus ook lichter. Zaterdag avond opeens richting "goed" cervixslijm en toch maar weer gaan testen. Geen posi streep, maar al wel redelijk donker. Ga dus maar weer doortesten. Maarja mijn vraag is nu meer wat zal de huisarts nu gaan doen? Iemand ervaring hiermee? Word er gewoon een beetje onzeker van. Zal ik weggestuurd worden? Moet ik gaan tempen? Bloed prikken? Medicatie? Wil sowieso deze ronde even afwachten (wacht dan al een half jaar op een gewone cyclus).
het ontpillen kan wel een half jaar tot ene jaar duren, ik ben dus bang dat wanneer je nu naar de huisarts gaat hij zegt dat jullie het zelf nog maar een half jaar moeten proberen.... meestal wordt je pas na een jaar door gestuurd voor onderzoeken. meestal beginnen met een tempcurve, zaadonderzoek bij je man, en bloedonderzoek + inwendige echo bij jezelf Ik hoop dat dit voor jullie allemaal niet nodig is maar dat er snel een wondertje in je buik groeit
Hallo Wen 86, Het kan sowieso wel een tijdje duren voor je cyclus op de rit is. De algemene regel is dat als je na een jaar "proberen" niet zwanger bent, dat je dan een afspraak met je huisarts maakt en vanaf daar wordt verder bekenen wat/hoe/waar en wanneer. En ja ik weet dat je van allerlei dingen jezelf goed gek kanmaken. Zelf zit ik nu in ronde 30 en op de wachtbank voor intake IVF.
Balen he, al dat onduidelijk gedoe... Misschien helpt temperaturen om wat meer inzicht in je cyclus te krijgen? Bij mij gaf het iig wel duidelijkheid. Vorige rondes werd ik niet wijs uit mijn slijm, ik voelde geen eisprong en had de moed al bijna opgegeven. Dacht dat ik geen ei gehad had, geen ovutesten meer gedaan, weinig geklust en toen bleek mijn ei pas op dag 31 te zijn (niet geklust toen natuurlijk...