Nou ik zou eerst wachten tot je ongesteld bent geworden (of hopelijk niet natuurlijk ) en dan gewoon uitgaan van je kortste cyclus en in de besluiter kijken op welke dag je dan moet beginnen. Je kunt beter te vroeg dan te laat beginnen.
inmiddels dag 42 van mijn cyclus en nog steeds niet ongesteld geworden... dag 9 van mijn luteale fase. nu hoop ik natuurlijk dat het wat langer duurt. maar blijf nog steeds de menstruatie pijn voelen(al 7 dagen)...
Als ik terug reken was je eisprong op 26 juli, op CD 33 toch? Dan ben je nu nog ruim voor nod en pas9 augustus 14 dpo en zou je dan ongeveer je menstruatie kunnen verwachten.
dat klopt inderdaad. door dat mijn cyclus voor het eerst zo lang is heb ik het idee dat ik gewoon ongesteld had moeten worden en dat mijn LF dan gewoon korter is.. ik heb woensdag dan een cyclus van 46 a 47 dagen.. terwijl dat normaal 30 is. heb het nooit eerder gehad vandaar
ik ben juist altijd regelmatig geweest met een cyclus van 30 dagen. dit keer voor het eerst een cyclus van tot nu toe 42..
op 25 en 26 juli heb ik een positieve ovulatietest gehad. klopt het dat ik vandaag 9 augustus op 14 dpo zit? vanaf wanneer kan ik een test doen? mijn luteale fase is meestal 12 dagen geweest.. nu dus 14. ik zit nu op dag 46 van mijn cyclus. In het begin van mijn luteale fase heel erg veel menstruatiepijn gevoeld. nu nog steeds af en toe maar het wordt wel minder elke dag. meestal ook wat afscheiding voor ik ongesteld wordt nu nog helemaal niks...
Als ik het goed heb zou je ei dan in principe 28 juli uiterlijk springen, maar een positieve ovulatietest is geen garantie dat je ei ook echt gesprongen is. Dit kun je echt alleen zien aan je temp. Maar mocht hij dus wel gesprongen zijn dan zit je nu ongeveer 12 DPO.
Ik dacht dat je eisprong op 26 juli was geweest maar toen had je dus een positieve ovulatietest?? Na een positieve ovulatietest springt je ei vaak binnen 48 uur dus zou ik uitgaan van een eisprong op 28juli en was je op 29juli pas 1 dpo. Je bent dan 11 augustus 14 dpo. Je zou vandaag al voorzichtig een testje kunnen wagen
op 23, 24, 25 en 26 juli heb ik een positieve ovulatietest gehad. die van 25 is duidelijk als je op de foto kijkt die van de 26ste nog donkerder(staat er niet bij). de dagen voor 23 juli teste ik volgens clearblue een knipperende smiley (meestal is dat alleen 2 dagen voor je een positieve ovulatie hebt) zoals je ziet test ik dus al sinds 17 juli t/m 22 juli knipperende smileys en daarna vaste smileys. daarom weet ik niet zo goed wanneer mijn eisprong precies is geweest. ik wacht toch nog een extra dagje tot morgen om te testen.. durf het nog niet echt en voel al sinds het begin van mijn LF menstruatiepijn.. waarschijnlijk omdat mijn cyclus zo lang is dit keer
4 dagen LH-piek is extreem lang.... ben je na 26-7 gestopt met testen of heb je negatieve testen gehad? Ovulatietesten kunnen ook reageren op hCG namelijk. Heb je al een zwangerschaptest gedaan?
na de 26ste ben ik gestopt met testen ik heb begin augustus 1 ovulatietest nog gedaan en ook die was positief... vond het toen al vreemd. ik heb geen zwangerschapstest meer gedaan omdat ik niet zwanger kon zijn dacht ik. ik ben namelijk hiervoor wel nog ongesteld geweest.. ik ga morgen wel testen dan zit ik op 14dpo begreep ik. laatste ongesteldheid was 24 juni
Uhm... je bent dit topic gestart omdat je dacht over tijd te zijn? Heb je toen wel een zwangerschapstest gedaan? Want volgens mij ben je gewoon zwanger hoor. En die 14 dpo dat heeft iedereen berekend op basis van jouw stelling dat je de 26e een positieve ovulatietest had, maar dat blijkt nu wel iets anders te liggen . Ik denk dat je op de 26e al rond de 4 wkn zwanger was en dat al je ovulatietesten daar op hebben gereageerd. Ik zou gewoon nu testen .
klopt maar toen wist ik dus nog niet dat je pas over tijd kan zijn als je eisprong maar net is geweest. ik berekende over tijd met mijn normale cyclus. ik wil niet geloven dat ik zwanger ben... ik zit in ronde 3 nu en ben 24 juni nog ongesteld geweest dus dan lijkt het me onmogelijk... maar ik ga morgenochtend een test doen en laat het dan weten. spannenddd
Ga het toch maar geloven hoor ik durf er wel wat om te verwedden. Je zegt 24 juni 'nog' ongesteld te zijn geweest. Maar dat is al bijna zeven weken geleden he? Als je een eisprong had rond CD14 is dat ongeveer op 8 juli geweest. Vervolgens heb jij ongeveer twee weken daarna 4 (!!) dagen lang positieve ovulatietesten. Dat kan echt niet van een LH-piek zijn (en je eisprong was dus zeker niet rond 26 juli ) en op 1 augustus heb je weer een positieve ovulatietest. En ovulatietesten reageren op hCG, kan bijna niet anders dan dat je zwanger bent. En niet pas pril maar al zo'n 6 à 7 weken.
aaaaaah ik wil er bijna in geloven zou het?? zou het?? ik was vanaf 6 tot 13 juli op vakantie en heb toen ook ovulatietesten gedaan en die waren negatief... ik snap er niks meer van. aangezien ik een late ovulatie heb dacht ik die week dus mijn eisprong te hebben. mijn ovulatie hiervoor was 11 en 12 juni dus ik zou die week dat jij zegt wel mijn ovulatie moeten hebben gehad toch?? het beste is om morgen ochtend te testen toch?? ik heb wel al 2 weken lang menstruatiepijn is dat wel normaal als ik zwanger zou zijn? ik word nu al helemaal hyper stel je voor
OOOHHHH ik zie dat ik ben vergeten op plaats reactie te klikken over het tempen, dus onderstaand in schuingedrukt. Ik denk overigens dat alleen die van de 25e positief ism maar mocht je inderdaad nu 6/7 weken zijn kun je ook gewoon nu testen want dan zou je op ieder moment van de dag een knaltest moeten hebben! In principe begin je op dag 1 van je cyclus met je temperatuur opnemen. Drie dingen zijn erg belangrijk: 1. Als je wakker wordt tempen, voordat je uit bed gaat. 2. Iedere dag zelfde tijdstip meten (dus evt. wekker in het weekend) 3. Rectaal meten (of vaginaal), niet via mond, oor etc. Wanneer je eisprong is geweest stijgt je temperatuur binnen 12-24 uur, dus dat kun je dan terugzien in je app. Ik zou je aanraden om Fertility Friend te gebruiken, die is het meest overzichtelijk en mocht je er vragen over hebben dan hebben de meeste meiden daar ervaring mee
Als ik gelijk heb (wat ik heel erg hoop want anders maak ik je blij met niks) kun je echt gewoon nu testen en hoef je echt niet te wachten tot morgenochtend.