In oktober heb ik een koper spiraal laten zetten. de eerste twee maanden had ik hier veel last van. ( de touwtjes en lange menstruaties ). Afgelopen twee maanden ging het goed en werd ik op dag 33 ongesteld. Vandaag zit ik alweer op dag 37 maar nog geen ongi te bekennen. Krijg daar een beetje de kriebels van Wie heeft er een koperspiraal en hoe loopt jullie cyclus daar mee ? Ook zo onregelmatig ? Alvast bedankt.
hoi ik heb de koperspiraal nu al 7 maanden en ik moet zeggen buiten de meer hevige menstruatie ben ik zeer tevreden ik herken niet wat jij hebt vanaf het begin kan ik de klok er op gelijk zetten dat ik na 30 dagen weer ongesteld word misschien even de gyn bellen? succes groetjes debby
Zover ik weet doet koperspiraal echt niets op je cyclus, dus als je nu onregelmatig bent, dan is dat de 'schuld' van je eigen hormonen. Volgens mij is het heel normaal om af en toe eens een 'afwijkende' cyclus te hebben, waarin eisprong bijvoorbeeld later is dan normaal. Dingen als verkoudheden, griepjes, stress kunnen allemaal invloed hebben op je hormoonstatus en dus op je cyclus. Toen ik mijn koperspiraal had was ik iedere keer aan het begin van maand ongesteld, dus cyclus van circa 30-31 dagen (ik hield het niet bij). Af en toe eens een cyclus van 34-35 dagen gehad. De keer dat ik meer dan 5 dagen overtijd was, was ik zwanger (met spiraal! dus het is niet vreemd om voor zekerheid een testje te doen)...
Hier ook vrij regelmatig...tussen de 29/32 dagen elke maand. Ook niet heftiger dan eerst....zeer tevreden...
Bedankt voor de reacties. Zo af en toe wel krampen dus hopelijk is het in aantocht. Voor mijn spiraal was mijn cyclus volgens mij wel redelijk normaal maar kan het niet goed terug halen door wisseling borstvoeding /cerazettepil/nuvaring/spiraal. Beetje door de opties heen dus