Wanneer is het juiste moment om te stoppen met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Hannah83, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum dus moet alles nog ontdekken.
    Ik ben ook compleet nieuw in het 'ikwilzwangerwordenverhaal' en heb dus nog niet veel kaas gegeten van alle terminologie die hier voorbij vliegt.
    Er komen dus toch nog wel een aantal vragen bij me op en ik heb geprobeerd antwoord te vinden op het forum maar ik kwam er niet helemaal uit... Misschien dat jullie me kunnen helpen.

Ik slik 12 jaar de anticonceptiepil. Dit is eigenlijk (muv het aankomen) altijd naar grote tevredenheid gegaan. Het laatste jaar slik ik de pil door en sla dus mijn stopweek over. Nu is het zo dat ik worstel met de vraag wanneer ik het beste kan stoppen ivm mijn aankomende vakantie eind juli. Mijn idee was als volgt en ik hoor graag van jullie of die denkwijze klopt.

Ik was van plan vandaag mijn laatste pil te nemen. Dan krijg ik - als het gaat zoals altijd - as donderdag/vrijdag de onttrekkingsbloeding. Dit duurt meestal een dag of 6. Vervolgens ga ik eind juli op vakantie tot 10 augustus. In mijn optiek is de kans niet groot dat ik in de vakantie ongesteld wordt ivm de korte tijd die er tussen de onttrekkingsbloeding en de vakantie zit. Klopt dat? Ik heb namelijk niet veel zin om in de vakantie ongesteld te zijn. En als ik volgende week zaterdag stop (ik bekijk het meestal per week) dan valt mijn onttrekkingsbloeding nog in de vakantie dus ja dat is ook geen optie... Uiteraard is het het handigst als ik na de vakantie stop, maar ik ben redelijk ongeduldig inmiddels dus ja...

Graag jullie mening of ik vandaag kan stoppen met de pil en of dan de kans klein is dat ik in de vakantie ongesteld wordt!

Bedankt!

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Denk dat dat wel kan inderdaad. Maar omdat je altijd hebt doorgeslikt, kan het ook zijn dat je hormoonhuishouding (wat natuurlijk sowieso zo is), helemaal in de war is en je dus eerder en of langer ongesteld bent! Heel wisselend hoor ik vaak. Heb dr zelf niet echt ervaring mee! Iig succes en alvast een fijne vakantie, en ik hoop voor jullie dat het snel raak is wat de zwangerschap betreft! :)
    Liefs xSimone

3. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Moeilijk te zeggen.. Bij mij duurde de ontrekkingsbloeding maar 3 dagen(maar ben ook altijd heel licht ongesteld/niet ongesteld geweest) en slikte de pil ook door.
    Nu nog in afwachting van mijn 1e ongesteldheid.. Bij mijn dochter was dat 4 weken nadat ik gestopt was en maand later was ik zwanger..

4. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het gewoon zo proberen en dan zien we het wel!

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Helaas weetje niet hoe je lichaam reageert.
    Het kan zijn dat je lange cyclussen hebt, maar kan ook zijn dat je korte cyclus hebt.

wil je echt niet ongi worden op vakantie, dan zou ik de pil toch nog doorslikken totdat je weer terug bent, of de laatste pil van de strip richting eind van de vakantie in moet nemen.
    Dat is de enige mogelijkheid dat je zeker weet dat je op je vakantie dan niet ongi bent. anders is er altijd een kans aanwezig ;)

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik hoor over langere cyclussen na het stoppen met de pil, korter zal ook vast wel kunnen, maar ik hoor daar nooit wat over.

7. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik eigenlijk ook ja. Ik wacht het wel af en laat mn lichaam maar haar werk doen.

Deel Deze Pagina