hallo allemaal, ik wil mijn vragen even hier kwijt.. Ik heb een spiraal na 5 jaar gehad te hebben eruit laten halen 0p 6 oktober, wel van het verwijderen iets een bloeding gehad maar verder nog niet. ik had een posi ovu test op 2 nov, die voelde ik ook. ik vroeg me af hoe de cyclus dan loopt, ik weet dat ik nu ook niet ongesteld kan worden, omdat ik zwanger kan zijn maar ook door het ontpillen.. een mirena schopt je cyclus toch niet in de war?,dit is wat ik lees op de site van de mirena.. vraag 2 is heb ik over 14 dagen wel weer een ei sprong? heb dit nog niet eerder meegemaakt met het andere spiraaltje,was gelijk zwanger na het verwijderen de ronde 1 dus, vandaar mijn vragen.. Ik heb wel afgelopen vrijdag een hele lichte bloeding gehad maar kon het met 1 inleg af..wel allerlei klachten. de zw test was negatief nog gisteren. snap er gewoon nog niet veel van, dit kan ik toch niet als eerste menstratie zien? hoop dat iemand mij iets duidelijkheid kan geven
Ben bang dat niemand je echt antwoord kan geven. Het zal toch afwachten zijn wat je eigen lichaam gaat doen... Wie weet is het bruin verlies nog een innestelling en krijg je over een paar dagen als nog een positieve test. Of komt er toch nog een menstruatie. Of is je cyclus toch nog niet goed op gang. Sterkte met afwachten! (ik ken alleen ervaring van vriendin van mij, die had na verwijderen mirena meteen haar eigen cyclus terug, ondanks dat ze met mirena niet ongesteld was, al 7 jaar lang... Ik heb zelf mijn cyclus gehouden bij mirena, dus ip geen ontpillen of zo)
aha, ja ik werd ook nooit meer ongesteld, paar maand terug ineens wel bruin verlies maar dat kwam ws omdat de mirena bijna "op "was..wel voelde ik altijd wanneer de ongie eraan kwam.. het lichaam is een raar ding
Ik heb precies hetzelfde, tijdens de mirena geen touw aan vast te knopen en twee x per maand last van spotting, vorige maand eruit laten halen en rond de 25e wat spotting maar geen echte ongi en nu nog steeds geen idee hoe of wat. geen positieve test maar ook geen ongi. Vind dit ook best frustrerend. Van mij mag het of doorzetten of positief worden hahahaha....
Ik heb 13 oktober mijn mirena na 5 jaar eruit laten halen, ik bleek toen door de mirena heen zwanger te zijn geraakt. Uiteindelijk een week later een miskraam gehad. Mijn cyclus is nu 28, geen idee hoe de volgende keer? Dat is voor nu echt een kwestie van tijd hoe snel je lichaam het weer op orde heeft! Verschilt echt per lichaam! Mijn huisarts had vertelt, dat het wel 1 tot 6 maand kan duren voordat alles weer regelmatig is. Het word helaas nog geduldig wachten ! Wel kun je gewoon een eisprong hebben, maar wanneer? Dat is een grote vraag! Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
De mirena onderdrukt niet de eisprong, die zul je dus 5 jaar lang gehad hebben. Zelf heb ik ook de mirena gehad maar al in oktober 2013 laten verwijderen (zat er 5 jaar in en vanwege de nabije kinderwens geen nieuwe laten plaatsen). Het is dus niet zo met een mirena dat je moet "ontpillen". Op moment dat hij eruit is kan je direct zwanger worden (of zoals af en toe gebeurd door de mirena heen) Ik ben trouwens wel altijd licht ongesteld geweest met de mirena
Hoi, Ik heb mijn mirena na 8 jaar laten verwijderen in september. De arts vroeg wel om de ms eens te laten doorkomen omdat dat blijkbaar beter is voor het verloop van een zwangerschap. Dus 3 dagen na de verwijdering heb ik een doorbraakbloeding van een dag of 2 gekregen en ondertussen ook al eens mijn ms gehad. En, nu maar proberen zwanger te geraken he