Herkenbaar jij spiraaltje ?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Fleur88, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur88

Fleur88 Actief lid

Dec 12, 2012
    342
    289
    63
    Ik weet even niet zo goed waar ik dit kwijt kan dus probeer het even hier. Ik heb sinds een paar uur flinke pijn links onder in mijn buik. Ben sinds plaatsen van het spiraaltje al niet meer ongesteld, af en toe een veegje oud bloedverlies meer niet. Nu heb ik dus die buikpijn en heb het zo nooit eerder gehad. Net toch geprobeerd wen rondje te fietsen maar au au au elk hobbeltje doet pijn. Het is een continue pijn links onder met steken wanneer ik loop of beweeg. Buik lijkt ook wat opgezet, zou dit een eisprong kunnen zijn? Wie herkent deze klachten? Ben altijd bang voor cyste vorming bij spiraaltje..

2. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    misschien gewoon even de hap bellen? Even je koorts meten en overleggen. Dat elk drempeltje gevoelig is...das heftig.

3. Fleur88

Fleur88 Actief lid

Dec 12, 2012
    342
    289
    63
    Geen koorts gekregen, bedankt voor de tip! En pijn is redelijk afgezakt, wel zeurend in m'n rug nu. Misschien toch een eisprong? Wel beetje eng hoor, nog nooit zo gevoeld! Hebben anderen wel eens hun spiraaltje laten checken? Heb m nu ruim 2 jaar maar kan de draadjes niet voelen, ben echt bang dat hij in m'n eileider zit te vervelen ofzo 😕 mja om daarvoor naar de HA te gaan?! Wat zouden jullie doen?

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    klinkt als een eisprong. Wat voor spiraaltje heb je??
    Wel gek dat je het in de afgelopen 2 jaar nog nooit hebt gehad.
    Misschien toch eventjes laten checken offie nog goed zit.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik kon vroeger (voor mijn spiraaltje) altijd goed de eisprong voelen. Echt een paar uur lang behoorlijke pijn links of rechts, wat zelfs uitstraalde bij het lopen.
    Toen ik een spiraaltje had laten plaatsen, had ik rondom de eisprong ineens heel vervelende pijn middenvoor in mijn buik. Ik heb toen ook laten controleren of die nog goed zit en dat bleek toch wel het geval te zijn. Waardoor die pijn ineens zo anders was rondom mijn eisprong dan daarvoor is mij een raadsel, maar sinds ik het spiraaltje heb laten verwijderen, heb ik die rare eisprongpijn in ieder geval niet meer (ook geen spotting meer rondom de eisprong).
    Denk dat het dus helemaal niet gek is dat je (al is het maar voor je eigen geruststelling) even bij de HA laat controleren of hij nog goed zit. Ik had overigens een koperspiraal.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,816
    19,119
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou even langs gaan bij een arts. Waarom denk je aan je spiraal, trouwens? Mensen zònder spiraal kunnen ook buikpijn hebben, daar kunnen tal van redenen voor zijn. Het hoeft natuurlijk niks met je spiraal te maken te hebben.
    Aangezien jij de touwtjes niet meer voelt, zou ik dat wel even laten nakijken. Maar als ze daar niks vinden en de pijn blijft of terugkeert, zou ik zeker ook even verder laten kijken.

7. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Wat voor spiraal heb je trouwens? Koper of mirena?
    Ik heb ook die steken soms, dat is echt mijn eisprong, met een koper spiraal blijf je die gewoon houden. Kan zelf met spiraal wel voelen.

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik heb ook een koperspiraal en sinds ik dat ding heb, voel ik ook van alles in mijn buik wat in theorie niets met het spiraaltje te maken zou moeten hebben ;) Idd eisprong ook zeker, maar ook de 'gewone' ongesteldheidsbuikpijn kan echt doorstralen tot eh... hoe zeg ik dat niet plastisch... helemaal naar beneden :) Mijn theorie is dat dingen als de eisprong normaal een heel kleine reactie in de baarmoeder geeft, die je normaal niet merkt. Maar omdat dat spiraaltje er in zit en de boel irriteert, is de minieme samentrekking oid voldoende om nu eens een lekkere pijnscheut te doen. En ik denk dat het alles een beetje irriteert, niet alleen de baarmoeder. Een van de redenen waarom ik hem er ondertussen wel eens uit wil.

9. Bloomy

Bloomy Bekend lid

Aug 6, 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Ik heb nog tot een maand na het plaatsen van mijn mirena last gehad van buikpijn, steken, etc. Zo erg dat ik hem er bijna weer uit wilde laten halen. Toch zijn die ongemakken gelukkig weggegaan en was ik erg blij dat ik de mirena heb gehad! Volgende keer weer voor mij!!

10. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

Nov 14, 2012
    1,149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Even vraagje tussen Door ik ga hem volgend menstruatie laten zetten
    Maar doet het pijn bij het zetten en voel je hem zitten ook tijdens het vrijen ?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @LittleMeStphnie: het plaatsen vond ik meevallen. Het gaat met een eendebek en als ze dat ding in je bm plaatsen voel je een soort van menstruatiekramp. Napijn viel me ook mee. De eerste keer was erg heftig (had toen nog geen kinderen gehad) en heb 2 weken gevloeid en echt aan de ibuprofen gezeten. Na de bevallingen een dagje wat kramperig gevoel in mijn buik en een beetje bloedverlies (inlegkruisje vol). Ik heb er nooit last van gehad bij het vrijen (en voor zover ik weet mijn man ook niet).

12. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    Ik heb er 5 jaar één gehad was echt een uitkomst...
    Alleen is de eendenbek even koud en even van te voren 2 paracetamol nemen want het kan pijn doen.
    Tijdens het vrijen voel je er niks van ook mijn man niet zei die

Share This Page