hoeveel bolletjes Progestan na positieve test?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dagmar1974, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hallo allemaal,

Ik heb zojuist positief getest.. heeeel licht streepje, maar een streepje is een streepje, maar ik durf het nog niet te geloven.

In mijn ziekenhuis moet je na een positieve test de bolletjes afbouwen, ik moest tot nu toe 3 x daags 2 nemen.
    En nu dus afbouwen!!? maarrrrr, ik lees hier veel dames die ze doorslikken tot 8 of 12 weken.. en hoeveel moeten jullie dan doen? nog steeds 3 x 2? of minder...
    Ik heb het overlegd met mijn gyn en ik mocht het wel doorgebruiken van hem, het kon geen kwaad zei hij..

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven...

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij de ivf behandeling moesten we doorgaan 3x2 per dag
    minimaal tot de 1e echo en dan afbouwschema

bij cryo moesten we na positievetest 5x3 per dag tot aan de 1e echo en dan afbouwschema

gefeliciteerd meid :D

3. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    heej Caruli

bedankt voor je reactie.. dus ok, tot aan de echo, die staat gepland op 15 augustus bij mij.. en dan gewoon 3 x daags 2 capsules?

bij mijn cryos hoefde ik trouwens helemaal geen progestran in te nemen, maar ik had het in eigen cyclus, is dat bij jullie niet zo?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nee ik kreeg cryo's in gestimuleerde cyclus

maar ook kwa progestan bollen is het in ieder zh verschillend...

spannend hoor, hopelijk krijg je straks een mooie echo met 1 of 2 kloppende hartjes ;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik hoefde de Utrogestan alleen tot de testdatum te nemen, tot twee weken na de terugplaatsing. Daarna helemaal stoppen, ongeacht de uitslag van de test.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Allereerst: een hele dikke proficiat! Wat een geweldig nieuws zeg!

Bij ons in het ziekenhuis mocht je na een 'verse' poging stoppen direct als je een positieve test had (wel op de officiƫle testdatum). Ik heb ze ook altijd afgebouwd (dus eerst naar 2x2 pillen, vervolgens 2x1 pil en tot slot niets meer) omdat de gynaecoloog zei dat het geen kwaad kan en ik me daar prettiger bij voelde.

Na een cryo-poging moesten wij tot 12 weken zwangerschap de pillen gebruiken. Ik was ze met 12 weken zo zat dat ik heel snel heb afgebouwd. Was zo blij dat ik zonder kon! Al was dat wel een eng moment...

Ik zou in principe gewoon aanhouden wat je ziekenhuis geadviseerd heeft. En als je er prettiger bij voelt, bouw je ze gewoon rustig aan af.

Heel veel succes!
    Josien

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook idem zoals Josien heeft uitgelegd. Niet meer gebruiken was toch eventjes spannend.....

Maar natuurlijk; van harte met je posi test! Geweldig! :)

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja pfffff in mijn zh zeggen ze dus afbouwen na positeve test.. maar ik durf dat niet.. bij mijn eerste MK was ik ook ongi geworden na het stoppen met die pillen.. en aangezien ik hier tohc wel eens lees dat vrouwen ze langer gebruiken.. ik weet het echt even niet meer..
    afgelope vrijdag had ik dus mogen testen en heb het nu gedaan..
    nou ja, morgen dan toch maar even bellen naar de gyn over het afbouwschema? of toch maar tot echo.. twijfels alom!!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik gebruik de progesteron-bolletjes om de kans op miskramen te verkleinen. Bij een zwangerschap moet ik ze tot minimaal 12 weken gebruiken en dan elke avond twee bolletjes inbrengen. Mijn gynaecoloog is er groot fan van, maar mijn vorige gynaecoloog vond echt de grootste onzin (al gaf hij toe dat het geen enkele kwaad kon om het wel te gebruiken). De waarheid zal wel in het midden liggen, maar ik weet dat het in Belgie veel gebruikelijker is om Utrogestan in lage dosering de eerste drie maanden van een zwangerschap te gebruiken.

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik moet ze ook gebruiken tot 12 weken zwangerschap.
    en dan denk ik afbouwen, maar dat vraag ik morgen gelijk even.

x lisa.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    getver ik weet het nog niet of ik zwanger ben maar ik moest stoppen met de bolletjes vanaf dag 15 ongeacht de uitslag, nu heb ik er nog een paar over en als ik het zo lees maak ik ze liever gewoon op, eigenlijk wil ik niet zomaar iets beslissen maar als ik ze toch nog heb en het kan geen kwaad aaahhh, zo kan je jezelf lekker gek maken he.

Deel Deze Pagina