provera -> nog geen bloeding,wel clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Katootje22, Jul 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    Hallo meiden! ;)

Ik ben vier dagen geleden begonnen met een kuur provera.
    Ik moest deze vier dagen slikken daarna drie dagen stoppen (dan zou ik menstruatie moeten krijgen)

En inmiddels is het vandaag zover om aan de clomidkuur van vijf dagen te beginnen. Maar...... Ik heb nog eigenlijk nauwelijks bloed gezien. Gisteren begon mijn buik wel heel pijn te doen en merkte ik dat de ongesteldheid zou komen,dus ik deed ff een tampon testje en er zit wel wat bloed,maar het is niet doorgezet.

Moet ik nu wel gewoon aan de clomid kuur gaan beginnen? Omdat ik dacht dat ik VET ongesteld zou worden viel dat nu een beetje "tegen" maar ergens anders las ik dat het tussen de drie en zeven dagen zou zijn dat je ongesteld zou worden,dus kan het misschien nog ;) Maar ik neem aan dat ik gewoon moet slikken,

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou het voor de zekerheid even bij je arts navragen....

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Volgens mij zou je pas weer met clomid moeten beginnen als je echt ongi bent geworden.

Kan lang duren met Provera hoor. Ik werd een keer 11 dagen na laatste Provera ongi.

Maar inderdaad als je het zeker wilt weten even je arts bellen.

Succes!

4. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    ik moest de provera nemen en mocht echt pas met clomid beginnen toen ik ongesteld was (10 dagen later). Ik zou het dus even goed navragen aan de gyn!

5. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    tnx voor jullie reacties. Er is dus idd wel reactie,maar het lijkt moeizaam op gang te komen. Ik heb mijn huisarts nou ja de assistent (waar ik nu onder behandeling sta) net even gebeld en moet om 13.30 weer ff terug bellen. Maar ik denk dus wel dat ik moet beginnen met slikken omdat het wel ongi is maar het is nog niet doorgezet. Maarja dat kan vandaag komen...er is dus wel reactie,het is niet helemaal hopeloos hihi. Lijkt me heel vervelend zora als je pas na zolang een reactie hebt :( Hoe gaat het nu met jou cyclus? En djaar hoe gaat het met jou cyclus? Ik zie dat je best al een tijdje bezig bent?

Groetjes en nogmaals dank!

6. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    mijn cyclus is nog steeds vrij wisselend maar wel duidelijk korter. dit wordt bij mij veroorzaakt door de clomid 100mg. Maar als het nu niet snel lukt ga ik over op spuiten. Ik wens jou veel suc6!!

7. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    zelf werd ik 3 weken na de kuur pas ongesteld..
    Heb er helaas velen gehad..
    ik zou dus nog even wachten..

8. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    nu wel zwanger maribel!!! Feli!!! Ook door Clomid?

Liefs!

9. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe

Dank je..

Nee deze zwangerschap is spontaan ontstaan..
    De kans dat dit zou gebeuren was vrijwel nihil omdat ik een zware vorm van PCO heb, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wat vreemd dat je maar vier dagen Provera hoeft te nemen. Over het algemeen is dat een kuur van 10 dagen. Pas als je gestopt bent, word je ongesteld en meestal duurt het wel een dag of 4 voordat je bloedverlies krijgt. Je kunt pas met de Clomid beginnen als je ongesteld geworden bent, omdat je aan het begin van je cyclus moet zitten. De dag met helderrood bloedverlies tel je als cyclusdag 1. Succes!

11. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    Wat vreemd dan jippie. Mijn huisarts heeft dit gedaan in overleg met de gyn uit het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een kuur van vijf dagen,nu had ik gisteren een begin van ongesteldheid,vandaag ook wel,maar idd geen helder rood bloedverlies en eigenlijk niets meer als veegjes bloed op een tampon. Huisarts heb ik gebeld en die zegt dat ik gewoon met de 5 daagse clomid kuur moet beginnen. wat vreemd!!!!! WOW wat een onwijs mooi geschenk mariebel!! Heel mooi!!! Ik hoop dat het helemaal goed blijft gaan!!

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat Provera voor 4-5 dagen gegeven wordt. Bij mij is het altijd 10 dagen, soms een week. Ik denk dat je menstruatie niet doorzet, omdat de kuur te kort was en je lichaam er daarom niet volledig op reageert.

13. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    Hoi Hoi!!

Inmiddels is het goed doorgezet Jippie ;) Het klopte dus wel blijkbaar! De huisarts heeft het allemaal in contact met een gynacoloog gedaan,dus het kan niet anders dan wel kloppen. Het is dus inderdaad genoeg geweest en slik vandaag mijn tweede clomid pilletje! Spannend allemaal hoor!!

Liefs!!

Share This Page