Allereerst wil ik zeggen dat ik met dit topic geen discussie wil over what so ever over inenten, ik vroeg me alleen een paar dingen af (ik zal het ook morgen vragen op het bureau maar ik dacht hier zijn vast ervaren moeders die dat ook weten Morgen om 8:30uur krijgt ze de bmr prik. Nu is het geloof ik zo dat ze tussen dag 5-12 na de prik last KUNNEN krijgen. Ik dacht stel nou dat ze op dag 8 (ik zeg ff maar wat) ineens midden in de nacht koorts krijgt, dan slapen we dus allemaal, wordt ze dan wakker? Of hoe weet ik dan dat ze koorts krijgt....? Sommige KUNNEN ook echt rode vlekjes krijgen ga je daar dan mee naar de huisarts? Wat is jullie ervaring met deze prikken? Zomaar even wat vragen die ineens bij me opkwamen. Bedankt alvast voor jullie antwoorden
Ten eerste hebben mijn beide meiden 0,0 last gehad van deze prik, op een bultje op de prikplek na. Tsja, als ze midden in de nacht koorts zou krijgen: als ze doorslaapt heeft ze er geen last van en is het niet erg. Voelt ze zich niet lekker, dan laat ze dat ongetwijfeld horen
Ok bedankt voor je reactie. Ik hoor vaker dat kids er helemaal geen last van hebben. Hopelijk heeft onze dochter er ook geen last van..... Ik begreep zelfs van de site van rvp dat deze prik weinig bijwerkingen heeft en als ze er al zijn deze mild zijn en van korte duur. De andere prikken die ze gehad hebben zouden heftiger zijn geweest zegt rvp,p. en daar heeft ze eigenlijk nooit noemenswaardig last van gehad beetje verhoging meer niet. We willen daarna even de stad in voor nieuwe schoentjes en vriendinnen roepen dat moet je niet doen na deze prik meteen naar huis lekker naar bed. Is dat zo? Wat hebben jullie gedaan. Ik kan moeilijk thuis gaan zitten wachten tot ze misschien ziek wordt. Met dit heerlijke zonnige weer naar buiten lijkt me lekkerder dan binnen. Of is het verstandig om eerst naar huis te gaan. We gaan niet uitgebreid shoppen wilde even lekker naar stad lopen voor nieuwe schoentjes met zijn 3e omdat mijn man ook een zeldzame vrije dag heeft morgen.
Gewoon lekker doen, je merkt het snel genoeg als ze zich niet fijn voelt. Niet zo onzeker hoor meis! Komt vast helemaal goed en als ze zich toch niet ok voelt dan zul je dat vast snel genoeg aan haar merken.
Trouwens met die andere prikken ben ik daarna ook meestal nog meteen boodschappen gaan doen, bij oma op de koffie en daarna naar huis. Maar over de bmr prik wordt zo 'gedaan' alsof er god weet wat gaat gebeuren. Valt me op dat het altijd over de bmr prik het meeste 'heissa' wordt gemaakt lijkt wel. Geloof niet dat mijn moeder dat vroeger ook deed is volgens mij echt een trend van laatste jaren. Ik ben dan wel zo iemand die daar dus lichtelijk onzeker van wordt in de zin van 'Jeetje DE prik is morgen wat kan ik verwachten is het echt zo heftig?' Want over die andere prikken lees je eigenlijk zelden wat altijd de bmr waar men zich druk over maakt.
Inderdaad dan merken we dat vast snel genoeg en zijn we zo thuis lekker in bedje of bij papa en mama op schoot.
natuurlijk kun je gewoon je dingen blijven doen. Zelfs als ze niet lekker zouden worden op den duur hoef je niet thuis te blijven.
Lekker gaan hoor, gewoon genieten van het lekkere weer! Alvast veel plezier en hopelijk krijgt jullie dochter er geen last van
Onze moppies krijgen 8 april deze prik. Er wordt idd wel wat "heisa" over gemaakt. Ik volg dit topic ff.
Van wat ik ervan begrijp is deze prik juist de prik met de heftigste reactie vaak, itt dus tot wat het rivm zegt. Maar je merkt het snel genoeg als ze er last van krijgen, dus ik zou het gewoon aankijken en je plan alleen aanpassen als je ziet dat je kleintje er echt niet lekker van is.
Wat je zegt, ze KUNNEN er op reageren....maar of ze dat gaat doen merk je vanzelf, hoef je je van te voren toch niet druk over te maken?! Snap eerlijk gezegd die 'heisa' niet over prikjes en zoontje heeft gelukkig ook nooit zo'n last gehad, hooguit een dagje wat hangerig. Hoop dat het vanmorgen goed gegaan is en dat ze er geen last van krijgt
Mijn dochter heeft meer last gehad van de andere prikken dan van de BMR, wordt idd veel heisa over gemaakt, maar viel me heel erg mee.
Het leed is weer geleden. Ging goed even gillen maar was snel over. Ze is prima gegroeid nu 83cm en 11, 4kilo, mooie dame zei de arts, uiteraard zei deze trotse mama Nu gaan we lekker winkelen voor nieuwe schoentjes.