Duizelig/ritmestoornissen na zw

Discussion in 'Na de bevalling' started by wolkia83, Mar 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolkia83

wolkia83 Lid

Jul 27, 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben zes weken geleden bevallen van een dochter. Ik heb een prima bevalling gehad met zeer weinig bloedverlies. Tijdens mijn zwangerschap had ik vaak last van duizeligheid en hartoverslagen ik ben toen gezien door een cardioloog omdat ik dit erg angstig vond. Ik heb toen een ECG gehad was goed. Echo van het hart gehad en pompfunctie bekeken allemaal goed. Ook een 24 uurs holter gehad hieruit kwamen inderdaad onregelmatigheden in de hartslag uit. De cardioloog vertelde mij dat deze onschuldig zijn omdat het van de bovenste deel van mijn hartkamer komt en opgewekt/versterkt werden door de zwangerschap. Maar nu na mijn zwangerschap heb ik hier nog steeds last van herkend iemand dit?? Ben ook weer veel duizelig. Mijn HB is prima en geen last van schildklier ofzo bloeddruk ook goed. Ik geef verder borstvoeding. Zou dit nou nog bij ontzwangeren horen? Ik baal ervan merk dat ik minder geniet omdat ik er angstig van wordt.... Groetjes

2. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Is het geen hyperventilatie?

3. wolkia83

wolkia83 Lid

Jul 27, 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg je van hyperventilatie hartoverslagen dan? Nee volg mij heb ik dat niet

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    He, heel herkenbaar verhaal!!

Heb er jammergenoeg ruim tien maanden na de bevalling dus nog steeds last van.. Hier iets minder onderzoeken gekregen, wel ECG enzo, inderdaad ook onregelmatige hartslag, overslagen maar niet gevaarlijk volgens de dokter en een hele hoge hartslag.. tussen de 120 en de 170 in rust.

Ik heb een aantal weken lichte beta blokkers geregen en dat hielp goed. Dat langzaam afgebouwd, is drie weken goed gegaan en nu begin ik weer steeds meer klachten te krijgen :(

De huisarts zegt dat er niet zo veel aan te doen is en dat ik me er geen zorgen om moet maken maar het is een enorm rot gevoel en ik word er wel degelijk erg gestrest van!
    Dus ik lees graag met je mee of er mensen zijn die dit ook herkennen en die een oplossing hebben gevonden..

Hoop voor jou dat je er sneller vanaf bent!

De periodes dat het bij mij beter gaat zijn periodes waarin ik echt even ontspan maar die periodes zijn gewoon heel zeldzaam met een baby, huishouden, werk en afstuderen.
    Maar misschien als tip aan jou dus om te proberen goed te ontspannen, misschien ook ontspanningsoefeningen enzo, die helpen mij wel iets! Sterkte in elk geval!

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Kan prima nog bij het ontzwangeren horen. Gelukkig is er al geconstateerd wat het is en dat het eigenlijk heel onschuldig is, maar wel vervelend. Spanning en stress verergeren deze klachten ook, evenals bijvoorbeeld oververmoeidheid (hetgeen ook niet vreemd is wanneer je een baby van 6 weken hebt....)
    Probeer dus tijd voor jezelf te nemen om te ontspannen en indien nodig wat bij te slapen. Schakel hierbij je partner in of opa's en oma's. Mocht het de komende weken niet beter worden, dan zou ik weer even contact opnemen met je arts, al is het zodat je wat gerustgesteld kan worden.

Zelf heb ik overigens ook hartritmestoornissen. Tijdens de zwangerschap ook last van, met name de eerste periode en toen stabiliseerde het. Vervolgens aan het einde van de zwangerschap weer meer en in de kraamweek veel. Het wisseld nu een beetje......

6. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hier echt geen patent op hoor, maar google eens op hormoon balans dieet of ga naar een ortomoleculair therapeut. Waarschijnlijk ben je hormonaal nog helemaal uit balans als er medisch niks te vinden is. Kan een hoop doen, bij mij wel in ieder geval..

Share This Page