Dromen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Spectre, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Herkend iemand dit?

Steeds dezelfde droom hebben na de bevalling?

Ik ben 10 weken geleden bevallen van een zoontje en ik begon al snel te dromen.. steeds dezelfde: ik word wakker en ben er van overtuigd dat mijn zoontje bij ons in bed ligt en onder de dekens is gekomen .. ik begin dan als een gek om me heen te zoeken waarna ik ineens realiseer dat hij gewoon in zn bedje ligt....

Eerst dacht ik dat het er bij hoorde omdat alles nieuw was en dat het vanzelf over zou gaan.. maar ik heb er nu nog steeds last van helaas. Soms ook nachten dat ik niet droom hoor, maar zeker wel 2 keer per week dat ik zo wakker word en onrustig slaap..

Vraag me af waar het mee te maken kan hebben.. nog steeds het wennen?

2. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet weten, maar wat vervelend zeg :(

3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik zag je titel staan en wist meteen waar je topic over zou gaan. Ik heb dit maanden gehad na de bevalling. Mijn man wist telkens wat er aan de hand was als ik paniekerig overeind schoot 's nachts en riep: waar is ze??? Het gekke is dat we haar nooit tussenin lieten slapen, dus ze kon niet onder onze deken liggen. Ik had pas rust als ik met bonkend hart in de wieg had gekeken. Ik moet zeggen dat ik wel een rare slaper ben. Vroeger als kind veel slaapwandelen en een paar x per jaar zit ik recht overeind te praten in m'n slaap. Ik denk dat een baby hebben veel indruk maakt en dat je raar slaapt door nachtvoeding(en) en onbewust alert wil blijven. Het gaat vanzelf over, maar ik heb er dus best een tijd last van gehad. Ik zal er over een paar weken waarschijnlijk ook weer last van hebben denk ik hihi.

4. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Oh zo herkenbaar! Helaas begonnen ook vrijwel meteen na de bevalling (toen de kraamhulp had gezegd dat bij je in bed slapen écht niet mag, was ik ook helemaal niet van plan, maar sindsdien droom ik dat heel vaak. Dat T bij me in bed ligt, in mn armen, en dat ik hem plet en/of hij verstikt wordt onder de dekens. Word ik wakker met een verward en paniekerig gevoel (waar is hij nou? dan snap ik het even echt niet meer - en ben ik in staat om te gaan kijken bij T of hij wel echt in zn bed ligt) Ik ben zelfs gestopt met slapen met mn knuffeltje (uh ja lekker volwassen ik weet het...maar dan sliep ik rustiger vroeger) omdat ik nu tenminste niet daarvan het gevoel kan hebben dat dat de baby is die ik vasthou. Gelukkig droom ik het nu iets minder vaak. komen andere dromen voor in de plaats zoals of ik hem wel goed/genoeg drinken aan het geven ben, juist wel of niet moet gaan voeden etc... Blijkbaar toch onbewust in je slaap misschien nog veel ermee bezig? Alleen jammer dat het zo levensecht voelt en door die emoties daardoor best vermoeiend is...

5. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Klink heel bekend!! Ik denk met name dat het een stukje hormonen is en toch weer het wennen aan iets nieuws in je leven, die enorme verantwoording die je hebt. Ik had het met name de eerste maanden heel erg, omdat je dan ook echt elke 3 uur voedt, waardoor je uiteindelijk maar steeds kleine slaapjes van 1-1,5 uur hebt tussendoor. Dus ook echt oververmoeidheid. En in die 1,5 uur droom je vaak heel gek en onthoud je ook je dromen beter.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Die niet, wel nachtmerries over bevallen onder een verloskundige en nergens een gyn te vinden. Of dat ik mn dochter kwijt ben (gewoon fysiek spoorloos in huis, niks ernstigs) en nergens in huis kan vinden terwijl ze er net wel was en je bent niet met verstoppertje bezig. Krijg je t ook wel spaansbenauwd van overigens.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Oke grappig dat het zo herkenbaar is.. nja niet echt heel grappig want het lijkt dan indd levensecht, zo naar.. maar ik hou het er maar bij dat het vanzelf minder zal worden :)
    Wij laten hem ook nooit bij ons in bed slapen 's nachts dus wel vreemd.
    Denk indd die grote verantwoordelijkheid die je nu voelt voor je kleintje..

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heel herkenbaar!
    Ik droomde met name dat ik op ons zoontje in slaap was gevallen.. werd dan echt compleet hysterisch wakker! Vreselijk gevoel, en dan zie je hem (gelukkig) gewoon naast je in de wieg liggen.. pff

Ben benieuwd hoe het met ons tweede kindje gaat..

9. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad, maar alleen als mijn man onze zoon op bed had gelegd!

Ik hoorde net na mijn bevalling ook steeds huilende baby's en dacht dat ik gek aan het worden was... Maar dat schijnen ook meerdere moeders te hebben!

10. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde als @Mini25 gehad, hoorde alleen maar gehuil terwijl hij gewoon lag te slapen.

Mijn kraamhulp "waarschuwde" me al voor nare dromen na de bevalling, ook droomde ik dat ik mijn zoon telkens een andere naam gaf ipv de naam die we heb hebben gegeven

Deel Deze Pagina