wachten op intake

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door indy90, 21 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hallo allemaal,

Ik ben indy 26 jaar en samen met vriendlief 29 ruim 2 jaar bezig om een kindje te ''maken''. Na anderhalf jaar zijn wij in het ziekenhuis terecht gekomen en na enig onderzoek bleek dat mijn eileiders niet doorgankelijk zijn. In december heb ik een kijkoperatie gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Onze enige optie is dus ivf. Wij zijn op dit moment in afwachting van de intake in Zwolle. Ik zou graag in contact komen met meiden die ook net beginnen of die al ervaring hebben om ervaringen te kunnen delen.

Groetjes,
    Indy

2. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hoi indy

Ik heb afgelopen vrijdag de eerste intake gehad voor ivf. Wij doen dit ook in Zwolle. Nu in afwachtinf van de oproep van de verpleegkundige, dan nemen we het schema etc door. Allemaal heel spannend!

Gr wistaire

3. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hoii bedankt voor je reactie! Hoe was de intake? En heb je hier lang op moeten wachten? Ik lees onder je bericht dat je verwacht in februari te starten. Dat klinkt super goed! Ik ga maandag eerst naar m'n oude ziekenhuis bellen. Ik wacht inmiddels al 2 weken op een verwijzing van m'n gynaecoloog. Daarna kan ik pas naar Zwolle bellen voor een intake. Ben het wachten wel een beetje beu. Hopelijk kan ik ook snel terecht. Groetjes indy

4. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Je krijgt eerst een 1e intake waar ze gaan kijken naar welke onderzoeken er nog moeten gebeuren. Bij ons was dit (nogmaals) beide een bloedonderzoek, hier gaan sowieso weer 2 weken overheen. Dan volgt eventueel nog een gesprek of telefonisch gesprek over de uitslagen. Daarna is het wachten op de oproep voor het gesprek met de verpleegkundige, reken daarin mee dat de meesten minimaal 3 weken de pil moeten slikken voordat ze aan ivf mogen beginnen. Al met al ben je zo 2 maanden verder voordat je de eerste spuit zet, het ligt vooral aan je voorgeschiedenis en of je aan de pil moet.

De wachttijd voor dit alles proberen ze op 4 weken te houden maar dit lukt misschien niet altijd.

5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    2 maanden kunnen er nog wel bij. Alhoewel ik niet kan wachten om te beginnen maarWe wachten immers al zo lang. Moeten jullie ook naar een bijeenkomst? Daar had ik ergens over gelezen. Ben benieuwd of ik ook weer aan de pil moet klinkt zo tegenstrijdig. Ik heb een hele mooie cyclus dus wie weet is het bij mij niet nodig. Morgen bellen hoe het zit met de verwijzing. Ik ben benieuwd😅

6. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Klopt, die 2 maanden kunnen dan ook nog wel en de pil voelt zeker tegenstrijdig. Volgens mij doen ze dit bij iedereen die gaat spuiten voor ivf en alleen niet bij degene die ivf in natuurlijke cyclus doen (maar pin me er niet op vast).
    Ik heb niks over een bijeenkomst gehoord.. zou wel graag naar bijeenkomst willen. Weet jij er meer over?

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Op die bijeenkomst wordt de hele IVF/ICSI cyclus uitgelegd, krijg je prikinstructie en krijg je de hormonen uitgelegd. Je kan dan ook alle vragen die je hebt stellen. Ik heb werkelijk geen idee of ze dit in Zwolle ook doen. Hoe ervaar jij het feit dat ivf de enige optie is? Ik vind het af en toe best pittig mentaal. Maar heb er een heel goed gevoel over. Kan niet wachten om te beginnen!

8. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Het blijft natuurlijk echt geluk hebben maar ik heb sinds het begin van de mmm het gevoel dat ivf voor ons het zetje is wat we nodig hebben. Dus ook een erg goed gevoel!

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Fijn dat je er ook een goed gevoel over hebt. Ik heb soms nog wel van die dagen dat ik het even allemaal kut vind en oneerlijk. Mijn vriend heeft vanaf het begin al een heel goed gevoel erover lukt het niet gewoon dan maar met een omweg. Hij is gelukkig een enorme steun voor me. En eigenlijk weet wel zo'n beetje m'n hele (schoon) familie en beste vrienden van onze situatie. Heb jij het ook aan veel mensen verteld? En zijn ze op je werk begripvol als je vrij moet nemen voor onderzoek?

10. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Ja tuurlijk zijn die dagen er ook.. alleen positief zijn is bijna niet te doen.

Prettig is dat als je zoveel steun aan je naasten hebt, ik heb hetzelfde. Ik vertel het iedereen die het wil weten.. wil juist het taboe een beetje doorbreken. :)

Ik werk gelukkig vrijwillig en maar 2 dagdelen per week. Ondanks (of juist daardoor) dat zijn ze heel begripvol! Hoe is dat bij jou?

11. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Heb trouwens vandaag de oproep binnen gekregen. 10 feb naar de verpleegkundige en daarna binnen een week starten met de spuiten! Spannend!!

12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wauw word al super concreet bij jou. Ik heb helaas pas 6 maart mijn intake gesprek. Ik ga wel vragen of ik daarvoor al aan de pil kan om het proces allemaal wat te versnellen. Ik ben eigen baas dus ik heb geen last van moeilijk werkgevers. Run een winkel samen met mijn broer hij is er altijd als ik naar het ziekenhuis moet. Ik ben er ook heel open over vindt namelijk ook dat er een taboe rond onvruchtbaarheid is. In principe mag iedereen het weten. Hierdoor heb ik veel steun aan mijn familie en vrienden. Maar ondanks dat is het toch fijn met mensen te praten die weten wat het is en waar je doorheen gaat.

13. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Dat zou ik inderdaad ook doen. Ik heb van te voren ook gevraagd of we alvast iets konden doen, dat was het bloedprikken. Als ik het niet had gevraagd hadden we dat ook pas na het gesprek kunnen doen. De pil zat ik al aan ivm een cyste bij de laatste iui dus dat kwam al mooi uit eigenlijk.

Het is heel fijn om er open en eerlijk over te zijn, ervaar ik dan. Soms heb ik wel dat mensen er naar mijn idee te luchtig over doen en dat irriteerd me dan flink... ookal denk ik tegelijkertijd dat ze natuurlijk ook nooit precies kunnen weten hoe het voelt (zolang ze het zelf niet hebben meegemaakt).

14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ga volgende week even bellen daarover. Als ik pas daarna aan de pil moet enz. dan gaat t allemaal nog veeel langer duren. sommige mensen snappen er inderdaad niet veel van. Dingen als laat t los en dan gebeurt het wel heb ik ook wel eens gehoord. Loslaten heeft in ons geval weinig zin dat verandert niks aan de zaak. Maar ik dacht vroeger ook later NEEM ik 2 kinderen. Het is ook onwetendheid vind het daarom erg jammer dat er qua media ook weinig aandacht aan besteed word. Dit treft tenslotte een heeele hoop vrouwen.

15. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Jazeker. Is ook zo hoor, ik zei altijd ik wordt moeder op m'n 17e en ik wil er 3..
    Ik zei vandaag nog tegen m'n man dat als je vroeger over ivf hoorde dat je dacht ohja dat is wel klote maar ach dan lukt het wel.. zo luchtig en zie ons nu.

Het betreft geloof ik 1 op de 6 dus inderdaad een hoop! Zo'n programma als babyboom mag van mij wel terug op tv. Daar werden verschillende problemen met zwanger worden aan het licht gebracht en kreeg je ook de emotie een beetje mee..

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Inderdaad daar keek ik vroeger ook naar nooit wetende dat dit mij zou overkomen. Het is en blijft kloten maar doen er helaas niks aan. Het zal niet altijd makkelijk worden maar we gaan er gewoon voor. Hoe oud ben jij nu? En je partner? Zijn jullie al lang bij elkaar?

17. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Ik ben zelf 27 en mijn man bijna 30. We zijn 4 jaar samen waarvan 2.5 jaar getrouwd 😁. En jij/jullie?

18. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi hoi,

Sorry dat ik me hier tussen voeg, maar ik zit echt verlegen om een praatje hierover, omdat mijn vriend het geheim wilt houden.

Ik en mijn vriend zijn met een icsi behandeling bezig.
    Wij hebben beide al bloedonderzoeken gehad, echo gehad en wachten nu op de 2e semenanalyse.

Bij ons zit hier dan ook helaas het probleem.
    Tijdens de eerste semenanalyse zijn er maar 4 semen gevonden.
    13 februari krijgen wij de uitslag en als dit positief is gelijk de prik instructies.

Ik kan ook niet wachten tot ik eenmaal mag beginnen met prikken! :)

Ik heb het nog niet op mijn werk verteld, omdat ik eerst zeker wil weten of bij ons icsi mogelijk is.

Groetjes Kimberley

19. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @kimberly je mag gerust met ons mee schrijven hoor! Spannend allemaal zeg! Waarom wil jou vriend dit geheim houden? Wij zijn er juist heel open over en merk dat dit ons echt helpt. Mensen snappen dan ook waarom je je niet altijd opperbest voelt. Hopelijk is jullie 2e semenonderzoek goed genoeg voor de icsi. Ik kan ook niet wachten om te beginnen. (Pas 6 maart)

@Wistaire ik ben 26 en mijn vriend 29 (ook bijna 30😅). Wij zijn 4en half jaar samen. Helaas is hij nog niet op z'n knieën gegaan haha. Maar wonen wel al 2en half jaar samen. Sinds we in ons huis konden is de kinderwens echt actief geworden.

20. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi indy,

Hij wil het geheim houden omdat hij liever niet zegt dat hij geen of echt heel weinig semen heeft.
    Alleen mijn moeder en zijn moeder weet dat we er mee bezig zijn, maar verder weten ze ook niets.

Deel Deze Pagina