Afspraak gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LizzyLynn, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Hoi meiden,

Wij zitten nu in ronde 7, dus nog niet heel lang. Ik heb een cyclus tussen de 27 en 29 dagen.. netjes dus! Dat is ook nou net het probleem... Ik heb een vrij late eisprong. Ik gebruik ovulatietesten en als ik een positieve test heb dan na een dag 5, 6 wordt ik al ongesteld:(

We zijn vandaag naar de huisarts geweest en we zijn doorgestuurd naar de gynaecoloog. Het kan dus zijn dat ik helemaal geen eisprong heb, maar dat de test alleen de LH piek aangeven. Of ik heb wel een eisprong, maar doordat ik zo snel ongesteld wordt heeft mijn baarmoeder niet te tijd om zich klaar te maken voor een eventuele zwangerschap. En dit is al maanden het geval:( Is er voor deze 2 überhaupt een benaming:(? Kan ik me ook een beetje inlezen in internet:D

Ik ben dus erg benieuwd naar de afspraak. Hebben jullie enig idee wat ze allemaal doen/bespreken bij zo'n eerste afspraak? Groetjes,
    LizzyLynn

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Volgens mij stelt Utrogestan (ofzo :D) je LF uit.
    Geen idee of er een officiële benaming is. misschien eens zoeken op 'korte LF?'

3. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hey LizzyLynn, wat vervelend zeg! Hier ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb alleen ook nog eens een hele korte cyclus :( Heb zelf al een paar maanden tarwekiemolie gebruikt. Dit zou ook je LF moeten verlengen. Helaas echter zonder effect.

Wij hebben volgende week onze eerste afspraak bij de gyn. Hebben een vragenlijst thuisgestuurd gekregen welke wij moesten invullen. Ben ook erg benieuwd wat er gezegd gaat worden etc. Heb tot nu toe ook erg weinig kunnen vinden hierover.

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb, na mijn twee v.mk's, ook zitten lezen over utrogestan. Gisteren bij de gyn geweest en hoopte enorm dat die utrogestan wilde voorschrijven om het vruchtje net wat meer kans te geven (ben nu namelijk weer héél pril zwanger, 3.5 week) maar volgens mijn gyn wordt er (in ieder geval in hun zkh) geen utrogestan meer voorgeschreven :x

5. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Hoi,

Ja het is echt een beetje balen:( Ik zie dat jij ongeveer in dezelfde rond als ons zit. Gelukkig deed onze huisarts niet moeilijk en gaf gelijk een doorverwijzing. Ik moet nu over 2 weken.. dus ik ben reuze benieuwd! Ik heb gisteren pas gebeld.. ben benieuwd of dat wij ook een vragenlijst thuis gestuurd krijgen.

Ben ook wel benieuwd wat ze bij jou gaan doen/vragen. Het liefst zou ik willen dat ze 1 maand mijn cyclus volgen.. Kijken of het eitje goed groeit en het vervolg daarvan. Ik word gewoon TE snel ongesteld.. pfff

Als je googled op: Korte LF, dan vind je genoeg info. Heb gisteravond ook al druk zitten zoeken :D

Succes volgende week en laat je even weten hoe het afgelopen is?

Groetjes,
    LizzyLynn

6. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Waarom willen hun geen utrogestan voorschrijven?

Deel Deze Pagina