vroege miskraam - cyclus??

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fleurop, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik snap niks van mijn lijf, maarja, vast allemaal te maken met mijn miskraam. Ik heb al 4 dagen (vanaf dag 23 in mijn cyclus) bij het afvegen rood/bruin bloed/slijm. Paar 'drupjes' in een inlegkruisje. Is dit nu nog het 'schoonmaken' van mijn baarmoeder? Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus als ik uitga dat dag 1 de eerste dag was van mijn miskraam/bloeding.
    Voor de miskraam had ik vaak een cyclus van 27 dagen. Moet ik nu weer beginnen met dag 1..? Maar het is echt nog veel te weinig voor een menstruatie zoals ik die normaal heb.

Gelukkig is de hcg nu alweer bijna uit mijn lichaam. Nog een mini tuurstreepje. Ik doe elke dag een ovulatietest en die was in het begin nog heel donker, maar ook deze loopt elke dag nu wat af (nog wel meer streep dan normaal (wel zeker negatief).. maarja.. toch dat restje hcg denk ik).

Kortom; ik haat die onduidelijkheid!!! bah...
    iemand ervaring? Kan ik uitgaan van een nieuw cyclus?

2. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Als je HCG nog hoger is dan 5 en op een zwangerschapstest aangeeft dat je nog zwanger bent, dan kan dit nog geen nieuwe ongesteldheid zijn, zo heeft de gynaecoloog mij verteld tijdens mijn laatste controle.

Ik vroeg mij namelijk af of ik weer ongesteld was, terwijl het zo anders dan anders was. Uit mijn bloedonderzoek bleek dat mijn HCG gehalte nog te hoog was om weer ongesteld te zijn. Volgens de gynaecoloog is dat pas aan de orde op het moment dat het HCG geen signaal aan je lichaam geeft dat je zwanger bent.

Wanneer je weer moet beginnen met tellen kun je eigenlijk niet weten. Ieder lichaam reageert daar anders op. Ze zeggen na vier tot zes weken worden de meeste dames na een miskraam weer ongesteld, maar dat kan ook langer duren.

Sterkte in ieder geval!

3. Logan

Logan Niet meer actief

Meestal menstrueer je binnen 4 tot 6 weken. Soms kan het langer duren voor het hcg kwijt is. Zolang je hcg nog boven de 5 is kan je geen eisprong hebben.
    Ik denk dat je pas kunt gaan tellen bij een volgende cyclus. Dan is je menstruatie dag 1.
    Ovulatie testen zullen nu weinig doen, door het hcg geven ze een vertekend beeld. Ik zou af en toe een testje doen van de action om te kijken of het hcg daalt en dan eventueel over op ovulatie testen.
    Sterkte.

Deel Deze Pagina