Hoi, Kan iemand mij helpen? Want zelfs na 4 mk-en heb ik hier geen antwoord op. Ik temp altijd. Nu dus ook. Ik heb dinsdag een postieve test gehad en tegelijk begon het bloeden. Normaal gaat mijn temp dan langzaam naar beneden of blijft hetzelfde. Nu stijgt hij elke dag. Dinsdag was hij 36,95. woensdag 36,98 en vandaag 37,00 Hij is zo wie zo gestegen vanaf de innestelling. Dus wie weet of dit normaal is?
Kan dat komen omdat de hcg nog in je lijf zit? Dat kan wel toch zo'n 5 a 8 weken duren voordat dat helemaal weg is inclusief de bijbehorende zwangerschapstekenen? Sterkte!
Dank je voor je antwoord. Idd blijft het HCG bij mij erg lang in mijn lijf en het daalt ook heel erg langzaam. Maar wat ik nu raar vind is juist dat mijn temp stijgt ipv hetzelfde blijft of daalt. Dat is normaal wel het geval. Maar een stijging heb ik nog niet meegemaakt. Wat is dit nu weer voor raars?
Ja, als 'normaal' je temperatuur naar beneden gaat of gelijk blijft dan verklaar je dit niet.... Twijfel je of je wel een echte mk hebt gekregen? Heb je al een echo gehad om te kijken of er nog iets zit? (sorry voor mijn uitdrukking) Zijn er andere redenen waardoor je temperatuur stijgt? Griepje, om maar wat te noemen. Ik kan me voorstellen als het in je hoofd blijft malen. Is een telefoontje naar je huisarts een idee? Ik kan me voorstellen als je een mk krijgt dat je zo snel mogelijk weer naar de orde van de dag wilt. Verdergaan, zeg maar. Maar dit maakt natuurlijk hartstikke onzeker. Ik ga me nu klaarmaken voor mijn werk, dus ik zie vanmiddag wel hoe het is afgelopen. Nogmaals sterkte....
Werk ze. Nee de twijfel is er absoluut niet. Heb nu ook rugpijn. ( helaas) Maar kan je ergens een ontsteking hebben in je baarmoeder om dit te verklaren? Ja natuurlijk, kan dat. Maar dan moet ik daar toch ook pijn hebben? ja, nou ik snap het zelf ook niet meer. Ik moet dinsdag naar de gyn om HCG te prikken. Ze was nu helaas op vakantie. Maar ja dan zeg het nog niets he, als ik nu ga. De VK zag op de echo wel iets zitten. maar het is nog zo pril, dus hij kon ook niet zien of het goed op schema lag. Ik denk dat ik maar gewoon weer moet wachten. Ik wacht al een jaar ( pfoeh), dus deze daagjes kunnen er ook nog wel bij.
hoi janne is het een echte miskraam geweest dan?? ik weet wel nadat ik het vruchtje verloor bleef mijn temp gewoon nog een week hoog en toen barste het helemaal los.. een echte ongi zeg maar.. dus ja ik weet niet ik zou de dokter bellen... want zo word je heel onzeker.. misschien een virusje?? of misschien toch nog wel zwanger?? het is zo moeilijk te zeggen maar alleen de dok kan bevestigen wat er aan de hand is.. met misschien een inwendige echo.. hoeveel dagen zit je nu na je ei??? je ziet trouwnes dag 6 een mooie innestelings dip he.. en ja dat wachten word ik ook helemaal leip van.. en rugpijn heb je altijd alleen als je ongi bent?? ik ook maar ik had het ook toen ik zwanger was... jeetje wat een onzekere dagen zo.. hopelijk weet je gauw wat meer
Hoi Debbie, Het is echt een mk. Helaas ben ik een kenner En rugpijn heb ik alleen als mijn ei springt en niet als ik ongesteld word. En als ik een mk krijg ook altijd. Ik verlies ook stolsels dus het is echt weer over en uit. Helaas is mijn HA op vakantie. En ik had bij het ZH een stomme assistente aan de lijn. Normaal mag ik bij een mk direct komen. Maar helaas is mijn eigen gyn nog op vakantie. Die is dinsdag terug, dus dan kunnen we pas. Ik moest van die assistente de VK bellen. Dat heb ik gedaan, maar ja zij konden ook niets meer doen dan kijken. Logisch, want zij prikken geen bloed. Dus het is geoon afwachten en hopen dat mijn temp niet meer zo raar doet. Maar ergens blijf ik natuurlijk de hoop houden. Anders gaat hij altijd omlaag of blijft hetzelfde, maar is er geen stijging. Maar die hoop is natuurlijk ook weer dom, want ik verlies stolsels en die rugpijn heb ik ook alleen met mk-en. Ik word zo gek van mezelf.
ja wat verdietig allemaal... ik heb dus 2 keer eem miskraam gehad ..en je word er onzeker van op en geven moment.. ik had ook stolsel afgelopen mnd met de miskraam.. en na 2 wkn bloedverlies/spotten kwam eindelijk de miskraam/ongi doorbreken.. wat vervelend dta je eigen dok er niet is.. dat is altijd prettiger he.. ik weet wel dat 7 dagen na het verlies van het vruchtje pas ij mij een ongi kwam.. en de temp bleef hoog na het verlies van het vruchtje en de klachten bleven ook.. die verdwenen 2 dagen voordat ik echt ongi werd.. en de aders over de bosrten heb ik nu nog steeds lopen.. en we wijn alweer bijna 2 wkn verder.. ik duim voor ons en iedereen die een miskraam (en) heeft gehad dat we gauw en goed zwanger worden en OOK BLIJVEN..!!
Jeetje nog 2 weken erna. Bij mij is bij mk2 ( spontane) het al na 1 week losgekomen. Ik hoop eigenlijk dat dat nu ook is. Ik had toen rugpijn en de dag erna ging mijn kindje weg. Ik hoopte dat eigenlijk nu ook zo te hebben. ( maar ja tussen hoop en het echie zit een groot verschil) Zwanger worden is tot dusver niet zo'n heel groot probleem he, maar het BLIJVEN. Zijn er wel al onderzoeken bij jou gedaan?
alleen een inwendige echo afgelopen maandag (zonder condoom weet je nog ...IIEE gedsie nou ja.. hij zal wel goed schoon zijn gemaakt ..hoop ik dan maar)... om te kijken of alles schoon was en of het er goed uitzag van binnen.. en gelukkig was dat zo.. voor de rest geen onderzoeken.. als het nu weer mis zou gaan dan krijgen we wel onderzoeken... nu maar afwachten totdat het weer zo mag zijn... ben erg ongeduldig nu na deze miskraam... dat chromosonen onderzoek.. daar moet je ook erg lang wachten.. jeetje .. en mag je in de tussentijd wel proberen om zwanger te worden??
Oja da's waar die inwendige echo zonder condoom. Da's dus bij mij ook altijd een kwaaltje: zwangerschapsdementie. Na de 2e mk mag je voor chrom-onderzoek. De uitslag duurt idd erg lang; 3 maanden. Je mag tussentijds gewoon weer zwanger worden.
Hey Janne, ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar kan me voostellen dat dit verwarrend voor je is. Jammer dat niemand je er echt mee verder kan helpen. Ook al weet jezelf dat het niet goed zit, op de een of andere manier heb je toch ergens een bevestiging nodig, b.v. dat HCG wat te laag is. Veel sterkte meis, liefs Hope
Ja het is idd erg dubbel nu. De hoop blijft, mijn gevoel zegt: ach het komt wel goed. Zeker omdat ik deze keer niet zo'n voorgevoel had. Maar mijn verstand weet donders goed dat het helemaal niet goed zit!
Hi Janne, heb een paar daagjes niet zo veel gesurfd en zag nu je berichtjes staan en schrok me rot. Echt heel gemeen! Hoe gaat het nu met je? Kan ik wat voor je doen? Dikke knuffel!
He, ja het is gemeen. Ik gun het niemand hoor, maar waarom krijg de een zoveel mk-en en gaat het bij de ander wel in 1x goed??? Wat is er nu fout aan mij? Die vraag blijft telkens door mijn hoofd spoken. Nee meid, kon je er maar wat aan doen! Dan weet ik dat je alles ervoor had gedaan. Gewoon net als nu er voor mij zijn. Gewoon belangstelling, dat doet me al goed. Gewoon mensen die ik eigenlijk nog niet lang ken, die er voor mij zijn en mij sterkte wensen, dat is het enige wat jullie kunnen doen, maar het sterkt mij wel. En mocht je toch stiekem kunnen toveren?? Dan mag je voor mij een hele mooie beeb toveren.
Ja, het is heel oneerlijk verdeeld in de wereld! Daar moet je niet over nadenken. Geniet van de kleine dingetjes en bedenk iets waar je veel tijd en aandacht voor nodig hebt. Misschien een huisdier, een cursus, etc. Gooi kalenders weg en leef er even op los. You never know, misschien heeft je lichaam even wat gekte nodig, als je begrijpt wat ik bedoel?! Ik denk aan je!
We gaan bijna op vakantie, dus hopelijk werpt dat zijn vruchten af. Ik ben altijd zwanger terug gekomen van vakantie/ weekendjes weg. Maar ja niet te veel hopen. Maarre die kalenders??? Nee ik ben een mens van de tijd, dus dat gaat me echt niet lukken.
Nou meis, dan lekker genieten! Ik gun het je van harte! Waar ga je heen? Kalenders weg gooien, kan ik inderdaad ook niet, maar bedoelde het meer als hulpje om even alles los te laten en niet meer na te denken. Geen idee of zoiets helpt, heb nog nauwelijks ervaring. Ik zal voor je duimen dat je snel zwanger bent en het babytje heeeeeel stevig blijft zitten!
Het is lief, maar deze kindjes blijven altijd in je hoofd. De scherpe randjes gaan er van af, maar het blijven altijd je kindjes.
ja, eigenlijk heb je dus al 4 kindjes. Beetje rare vraag, maar heb je ze ook namen gegeven? Kun je ze ook op de een of andere manier een plaatsje geven?