vraag over zwanger worden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anais, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi ik heb een vraag:

als ik zo kijk naar wat mensen schrijven dan zeggen ze dat ze een paar dagen voor hun eiersprong klussen en direct erna maar ik vraag me af of je bv in het begin of einde van je cyclus ook gewoon een grote kans hebt om zwanger te worden?

je hebt dus mensen die alleen sex hebben op bepaalde momenten in de cyclus zodat ze niet zwanger worden(pakken geen pil enzo) welke momenten zijn dan dit?

ik wil dit graag weten omdat ik me afvraag of je wel kunt zwanger worden voor je je eiersprong krijgt,ik weet dat sperma vijf dagen kan leven maar je moet een eitje hebben ....en als je dus bv de eerste dagen van je cyclus sex hebt kun je toch technisch gezien geen bevrucht eitje hebben...

kan zijn dat ik verkeerd ben hoor maar daarom vraag ik het :)
    ik dacht atijd dat je dus altijd kon zwanger worden maar als ik er zo op nadenk....

mvg amy

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi amy,

Het is zo dat je het vruchtbaarst bent rond je eisprong. Dus dat is vlak voor of net na je eisprong. Het lastige is dat je vaak niet precies weet wanneer je eisprong is en daarom word geadviseerd niet onveilig te vrijen als je geen kinderen wilt. Maar als je het er toch op wilt wagen dan inderdaad in het begin van de cycles en aan het einde gemeenschap hebben dan zit je het weiligst.

Imke

Share This Page