Snel weer zwanger na miskraam?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roos1978, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik vraag me het bovenstaande dus af, zijn jullie weer snel zwanger geraakt (en hopelijk ook gebleven) na een miskraam?

Heb zelf de ervaring dat ik na m'n Missed Abortion (moest wel 1 maand rust) direct weer zwanger ben geraakt (en gebleven :) ). Waren bijna 2 jr bezig (maar kan ook zijn door goede invloed van een hsg.

Nu dus weer een miskraam, alleen echt een vroege met 4,5 week.

Veel mensen zeggen dat je na een miskraam meer kans hebt maar is dat eigenlijk zo of zeggen ze maar gewoon wat??!

2. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb dat veel gehoord, maar ik ben eigenlijk nooit onmiddellijk na een miskraam (drie keer kunnen proberen...) weer zwanger geraakt, bij mij gingen die eerste rondes gewoon nog moeizamer dan anders (cyclussen van 100 dagen plus).

Een vriendin had een Missed Abortion in december op 11 weken ongeveer en is nu opnieuw zwanger, dus dat is ook niet direct hé?

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier gaat het helaas ook niet op.
    We zijn nu in ronde vier op het wachtbankje.

4. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier wel. Vier weken na de miskraam weer een eisprong en twee weken daarna een positieve test. Helaas is deze zwangerschap ook geëindigd in een (vroege) miskraam.

Wat mij werd verteld, is dat je hormoonwaardes na een miskraam (net als vlak na een bevalling) wat verhoogd zijn. Daarom zou het makkelijker kunnen zijn. Kunnen, want een geslaagde zwangerschap is natuurlijk van zoveel factoren afhankelijk.

Succes!

5. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Hier ook direct na miskraam weer zwanger geraakt. Tot nu toe gaat het prima

6. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is een fabel helaas...

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik ben ook altijd heel erg benieuwd of iets dan ook wetenschappelijk bewezen is of dat het meer is doordat mensen het denken of zo ervaren of... Op mijn werk moet ik ook altijd goed achterhalen wat mensen zo aannemen/invullen of wat er ook daadwerkelijk (wetenschappelijk) is bewezen. Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid!

Ik ben bijvoorbeeld na een HSG direct zwanger geraakt, hierover wordt er ook gezegd dat het (waarschijnlijk) de kans op zwangerschap vergroot maar het is nog niet officieel bewezen. Maar daar loopt nu een onderzoek over die als het goed is over 1 a 2 jaar klaar is, dus ik ben benieuwd!

Kim, wie vertelde dat dan over die hormoonwaardes??

8. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    De gynaecoloog, ze zei dat er een correlatie bestond al is dat natuurlijk nog niet direct een causaal verband :)

Voor mij gaat die vlieger tot nu toe wel op, direct zwanger bij de eerste eisprong na de bevalling en direct zwanger na een miskraam, maar goed zul je zien dat het nu maanden duurt...

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik heb wel op internet gezocht maar er staan veel tegenstrijdige verhalen op. Net zoals het advies om juist wel of juist niet weer direct door te gaan na een miskraam.
    Heeft natuurlijk ook te maken met hoe makkelijk je überhaupt zwanger raakt denk ik. Maar goed, ik vind het in ieder geval prettig om te weten dat het me gewoon gelukt is om weer zwanger te worden en hopelijk weet mijn lijf nu weer hoe dat moet ;)

10. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hier werkt ik direkt na miskraam zwanger, wel elke keer weer mis gegaan. Dat is nu drie keer gebeurt.
    Of het een fabel is weet ik niet, wel weet ik dat je zwanger raakt wanneer jou lichaam er aan toe is.

11. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hier meteen zwanger geraakt na miskraam. Geen menstruatie gehad en ik had nog hcg in mijn lichaam.
    Ik ben bijna 35 weken zwanger.

12. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Hier ook direct na miskraam.

13. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Bij mij in 4 maanden tijd 3 x zwanger hihi nualweer 25 weken

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Inmiddels ronde 4 na MA, had het idee dat mijn lichaam ook aardig van slag was na de MK. Niet dat de cyclus langer duurde, gelukkig niet maar zat totaal niet lekker in mijn vel. Afgelopen menstruatie was erg heftig en heb nu eindelijk het idee dat het wel weer goed zit, inmiddels weer op het wachtbankje.

15. Caressa1988

4 sep 2014
    7
    0
    0
    Eind maart een miskraam gehad, 13 augustus had ik weer een positieve test. Na de miskraam gelijk weer regelmatige cyclus gehad. Helaas werd de 2e zwangerschap ook weer een miskraam

16. SanneS1987

SanneS1987 Niet meer actief

Ik zit inmiddels alweer in ronde 6 na MA :(

17. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier wel. Mijn eigen theorie is dat het wel beter is om 1 ronde te wachten, omdat je lijf zich dan beter herstelt. En geen idee of het zo is, maar ik had ook het idee dat de miskraam ervoor zorgde dat er een soort van 'grote schoonmaak' van de baarmoeder was, waardoor de baarmoeder rustiger en beter voorbereid was op een nieuwe zwangerschap.

18. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Ik dacht juist...als je lichaam er weer klaar voor is word je vanzelf weer zwanger. Of dit nou al meteen is over met een menstruatie. Je lichaam is bijzonder en regelt dat zelf. :)

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    De advies om niet gelijk na miskraam zwanger te worden wordt gegeven omdat vaak is het zo dat lichaam laat geen nieuwe zwangerschaap doorgaan (nog niet hersteld/klaar voor) dus krijg je alweer miskraam wat hard kan aankomen. Kans op herhaalde miskraam groter gewoon.

Elke gyn die ik spraak dat als je herhaling niet erg vind weer ondergaan dan kan je direct zwanger worden. Natuur/lichaam beslist of je klaar voor bent of niet.

20. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook direct na mijn mk weer zwanger en dit is ook goed gegaan onze zoon is inmiddels bijna 17 maanden

Deel Deze Pagina