Ik weet niet of ik hier in de juiste hoek van het forum zit met mijn vraagje maar weet iemand hoe het zit met je cyclus als je al een kindje hebt. Ik ben in juni gestopt met borstvoeding en ik ben in augustus voor het eerst ongesteld geworden. Nu willen we graag voor een tweede gaan maar ik heb dus geen idee hoe snel je cyclus weer op orde is zodat er een beetje regelmaat in zit. Zo weet ik dus nooit wanneer ik kan testen. Weet iemand meer hierover?
ik denk dat dat bij iedereen verschillend is. Ik had voordat we ons eerste kindje hadden een hele regelmatige cuclus. Maar na de geboorte van ons dochtertje is het een grote puinhoop. De dokter heeft tegen mij gezegt dat je het niet kunt vergelijken, voor of na een kindje. Ik hoop dat jou cuclus regelmatig wordt. Veel succes voor de volgende.
Het is idd niet te zeggen, omdat het bij iedere vrouw verschillend is! Bij mij was het al gauw weer regelmatig. Wat betreft het testen zou ik gewoon van je langste cycles uit gaan! Word je na 2 dagen dan nog niet ongesteld dan zou ik pas een testje wagen! Succes!
Bij mij heeft het och minstens 4 maanden geduurt voordat ik weer enige regelmaat zag.. En toen dan zat er soms ook wel een week verschil in. Gewoon lekker klussen en mocht je wel zwanger raken, kunnen ze altijd nog bepalen hoever je heen bent!
na mijn eerste was ik compleet onregelmatig en heb ook een termijn echo moeten krijgen toen ik zwanger was van mijn tweede. Na m'n tweede kwam het weer heel regelmatig (na de eerste 6 weken gevloeid te hebben, kwam m'n eerste ongi weer na een maand en daarna ook weer na een maand). Ik weet niet in hoeverre bv van invloed is op je menstruatie. Ik had wel m'n ongi's tijdens de bv (bij m'n eerste) maar heel onregelmatig. Bij m'n tweede heb ik maar kort bv gegeven en was daar al mee gestopt toen ik voor het eerst ongi moest worden. Hoop dat je er wat aan hebt...
Ik ben dus nog maar 1 keer ongi geweest en heb dus geen idee wanneer ik de tweede keer zou kunnen verwachten. Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus steeds 6 of 7 weken. We klussen gewoon door en we zien wel! Ik zou het alleen zo jammer vinden als ze straks zeggen dat ik al 4 maanden onderweg ben. Ik wil niks missen omdat de tweede hier meteen de laatste is.
Na elke zwangerschap, hoe kort of hoe lang ook, kan je cyclus veranderen tov voor de zwangerschap. Dus de hevigheid, de lengte, het kan allemaal anders worden. Ook kan het even duren voordat het weer in een ritme komt. Bij mij is er na 2 voldragen zwangerschappen niets veranderd in de cyclus. Het enige wat veranderd is, is dat ik na de eerste voldragen zwangerschap de eisprong voel. Verder lijkt de ongi iets minder heftig. Nu heb ik onlangs de mirena laten verwijderen (die is pal na de geboorte van zoon 2 geplaatst en nu is mijn cyclus korter. Zat ik voorheen op 31-37 dagen, zit ik nu op 27-28 dagen.