hai dames, Wie weet heeft iemand van jullie er verstand van? Ik blijk erg gevoelig voor het hormoon progesteron te zijn. De pil die ik altijd slikte wilde ik dus vanaf ivm labiele en depresieve buien. Nu heb ik een andere pil gekregen waar weliswaar meer progesteron in zit, maar in een andere verhouding met het oestrogeen. ( heb de diana35 gekregen ivm ander problematiek) Nu is mijn vraag.. ik slik de pil sinds maandag, sinds maandag heb ik hoofdpijn. Voel me niet geheel op deze aarde en ben erg huilerig. Vandaag vergat ik mijn pil te slikken in de ochtend en heb deze veel later op de dag geslikt. Ik was vandaag vrolijk, had energie en geen hoofdpijn. Nog geen 2 uur later heb ik hoofdpijn en ben ik mijn energie weer kwijt. Kunnen de hormonen zo snel werken?? Of..is t een idee fix in mijn hoofd ofzo? Alvast bedankt
Volgens mij kan dat wel zo snel, ja! Ik had altijd microgynon30 en kreeg toen ineens een 'merkloze' goedkopere versie van de apotheek. Binnen een paar uur ook hoofdpijn en misselijk en dat ging pas weg nadat ik weer over was gestapt op mijn oude vertrouwde microgynon. En idd, ook dat had binnen een paar uur effect.
dank je voor je reactie. Fijn om te weten dat het dus niet alleen in mijn hoofd speelt, maar dat jij er dus ook ervaring mee hebt. Hmzz.. dan maar een week slikken...kijken of t minder is en anders weer de gynacoloog bellen. T feit dat t bij jou niet weg trok biedt de burger weinig hoop.. Bedankt
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Ik kan ook niet tegen het hormoon progrestenon. Ik heb voordat ik zwanger werd de pil microgynon30 geslikt. Hier werd ik ook heel erg beroerd van. Na de bevalling voor de nuvaring gegaan maar ook veel klachten. Ik ben toen bij de huisarts geweest omdat ik niet meer wist wat ik het beste kon doen aangezien in de nuvaring heel erg weinig hormonen zitten. De dokter vertelde me dat ik een van de weinige was waar ze niks voor kon doen en waarschijnlijk gewoon niet tegen de hormonen kon. Ze stelde condooms of sterilisatie voor maar daar was ik 'waarschijnlijk'nog te jong voor, ik ben 22!!! Daar had ik dus helemaal niets aan en na wat gerommel en gedoe toch maar besloten om nog eens een lichte pil te proberen. Nu ben ik sinds 6 dagen bezig met de pil yasmine. Meteen weer heel erg beroerd. Ik wil het eventjes proberen maar vraag me af of dit wel minder zal worden. Hier dus ook al meteen een reactie op de pil dus volgens mij kan het wel degelijk. Ik dacht idd ook dat het misschien tussen mijn oren zat. Ik baal er echt vreselijk van en weet dus ook niet wat dan nu???
hai bloem. Irritant he.. ik word er dan niet lichamelijk beroerd van, maar zo labiel als ik groot ben. Voor mij is de oplossing een koperspiraal geweest, hier zitten geen hormonen in. Na mijn zwangerschap blijft het spiraal echter niet zitten, dus dit is even geen optie vandaar mijn gerommel met de pil. Misschien is een koperspiraal wel wat voor jou. groetjes
Die heb ik ook al gehad... Mijn zus is daarmee ook zwanger geworden dus dat is ook niet echt alles. Vreselijk he. Ik heb 2 jaar terug ook al eens gekeken wat er is zonder hormonen. Ik kwam toen uit op de ladycomp en dacht meteen, ja dat is het! Maar toen zag ik de prijs... iets van 500euro. Het is wel eenmalig maar dan nog, net iets teveel van het goede. Ik weet het ook eventjes niet meer dus dat wordt eventjes goed nadenken. Jij ook succes ermee!