Wie is er ruim voor de eisprong zwanger geworden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fearfull, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ruim voor eisprong zwanger geraakt.

Peiling gesloten op 23 mei 2018.
  1. JA!

3 stem(men)
    25,0%
  2. NEE.

9 stem(men)
    75,0%
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Ik open deze poll om te weten of het daadwerkelijk kan dat je ruim voor je eisprong bevrucht kan worden. Met ruim bedoel ik dus ook echt 4-6 dagen.

Ik stuitte op een site gisteren en las aantal reacties van mama's waarvan 1tje zelfs 7 dagen voor eisprong zwanger is geraakt o_O

Deze poll geldt dus ook echt alleen voor dames die wel hun eisprong wisten. Ben er nu echt nieuwsgierig naar geworden haha en dacht laat ik het de dames van zp ook vragen. De meeste zeggen dat zaad max 48 uur dus 3 dagen maar kan leven. Maar wie wil het tegendeel bewijzen? :cool:

2. FloorAnne

FloorAnne Niet meer actief

Mijn nicht heeft dit gehad! Een week voor eisprong nog zwanger geraakt!

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Bij mijn oudste 5 dagen. Tweede en derde ongeveer 2 dagen denk ik, maar toen heb ik er minder op gelet.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt onmogelijk voor de eisprong zwanger worden. Voor de bevruchting heb je een zaadcel en een eicel nodig. Als je eisprong nog niet geweest is, is er geen eicel. Zonder eicel is er geen bevruchting!

Het kan wel zijn dat je eisprong eerder is geweest, dan je zelf had verwacht.
    Of soms overleven zaadcellen heel lang. Dan heb je dus ruim voor de eisprong gemeenschap gehad en leefden de zaadcellen ten tijde van de (latere) eisprong nog, waardoor er toch nog een bevruchting opgetreden is.

Simba1992 vindt dit leuk.
  5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Eh... Ik neem aan dat TS dit ook bedoelt, maar dat ze het alleen wat onhandig heeft geformuleerd. Ze bedoelt natuurlijk te vragen: wie is er zwanger geworden van geslachtsgemeenschap rúím voor de eisprong? Beetje womansplaining dit, hoor. ;)

sedoes, frummelke86, MinnieM en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Hahaha ja dat bedoelde ik! :|

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik niet maar een vriendin v mij een week voor de eisprong.

8. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat vaak de eisprong dan gewoon eerder is.... want zaad wat 7 dagen overleeft en dan nog wakker genoeg is om door de schil van je eitje te knagen? Kweet nie hoor...

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, hier mijn allereerste zwangerschap op dag 6 van mijn cyclus zwanger geworden :p Daarna dat niet meer uitgeprobeerd en veel vaker seks gehad, dus dan weet ik niet van welke keer ik zwanger ben geworden :D

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb nee gestemd. In de maanden dat ik een biochemische zwangerschap had en een echte zwangerschap hebben wij elke dag in de week waarin de eisprong verwacht werd geknuffeld. Of ik zwanger ben geworden van de eerste knuffel partij of van de laatste, dat is helaas niet te achterhalen. Maar ik hoor vaak genoeg dat er 4-5 dagen, soms zelfs langer, voor de eisprong geknuffeld wordt en dat het dan toch raak is. Denk dus wel dat het kan.

11. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Nou je leest sommige reacties :oops:

Met mij weet ik het dus niet. Ik heb 5 maanden altijd 2 weken na ongi geklust. Maar werd nooit zwanger. Vond t zo gek want ik kluste volgens een app op de vruchtbare dagen zogenaamd. Ik gebruikte geen ovulatie testen.

Toen ik ze een keer wilde gebruiken waren ze allemaal negatief! Een week later test ik positief! Dat terwijl ik echt maar 1 keer geklust had die maand (waren allebei verkouden en ziek maar die dag hadden we er even zin in o_O) mijn eisprong was volgens de app op dag 14 maar in die periode deden me ovu's niks! Dus als dat zo is dat me ei toen gesprongen was dan zou het zaad 5 of max 6 dagen overleefd hebben!

Bij de eerste echo bleek ik 4 dagen langer zwanger en dus een "vroege eisprong" gehad te hebben. Het leuke is ik liep 4 dagen over tijd volgens uitgerekende datum maar de kleine is precies met mijn berekening geboren 40 weken ;) dus moet het zaad wel lang hebben geleefd.

Het blijft een mysterie hahahaha maar altijd leuk om te lezen! Oh en tis een jongen btw haha

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  12. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
  13. Treez

Treez Niet meer actief

Het kan zeker, maar het is niet gebruikelijk.

Hier inderdaad zeven dagen voor de eisprong voor het laatst seks gehad. De eisprong is gevolgd met behulp van echo's en is zeker weten niet eerder gesprongen. Het was overigens niet de bedoeling om die ronde zwanger te raken en hebben daarna bewust geen seks meer gehad. Wij dachten heel veilig bezig te zijn :roflmao:.

Deel Deze Pagina