Wie heeft daar ervaring mee? Ik ben ooit begonnen met de pil, daarna nuvaring, begin vorig jaar een spiraal wat een drama werd en daarna weer de pil. Sinds die tijd heel veel buikpijn, en veel bloedverlies. Maandag ben ik dus maar weer naar de dokter gegaan.. Moet nu een andere pil testen en anders maar een zwaardere pil, maar daar is de kans op trombose best groot van dus dit zie ik niet echt zitten.. En nu, speel ik met de gedachte om te stoppen met de pil, gewoon geen hormonen, geen gezeur en kijken of dat beter gaat.. Nu willen we nog even niet zwanger raken, dus had ik bedacht, altijd een condoom en mijn vruchtbare dagen uitrekenen en die dagen dan geen seks. ook niet met condoom dus.. Zijn er hier meer dames die geen anticonceptie nemen maar dus niet zwanger willen worden? Wat zijn jullie ervaringen, en voel je jezelf beter? Bedankt zit echt even met mijn handen in het haar..
Een condoom is ook anticonceptie. Dus je gebruikt dan nog steeds anticonceptie, alleen niet hormonaal. En dat is een keuze die ik prima begrijp! Ik was die hormonen ook beu! Nu is een condoom helaas niet zo veilig als die rottige hormonen, dus op zich verstandig dat je rond je vruchtbare dagen extra maatregelen wilt nemen. Ben je regelmatig ongesteld? En heb je wel eens met ovulatietesten of temperatuurmethode gewerkt zodat je echt weet wanneer jouw vruchtbare dagen zijn? En kun je ze ook goed herkennen aan de lichamelijke tekenen? (meer afscheiding e.d.) Dat kan namelijk wel wat oefening vragen. Het nadeel van geen seks tijdens de vruchtbare dagen is dat veel vrouwen juist in die periode meer zin hebben. Het zijn dus juist de moeilijkste dagen om aan onthouding te doen. Wij hebben ook een tijd condooms gebruikt i.p.v. hormonen. Persoonlijk vind ik het ondingen. Dus bij ons kwam het er op een gegeven moment op neer dat we condooms gebruikten in mijn vruchtbare periode en verder onveilig vreeën. Maar voor ons was het niet zo dat we echt geen kind meer wilden. Alleen wilden we het nog even uitstellen. Als ik toen wel zwanger was geworden, hadden we dat alleen maar mooi gevonden. We gingen er trouwens ook een beetje vanuit dat het niet zomaar zou lukken, omdat we wat langer dan gemiddeld hebben moeten oefenen voor onze eerste. Maar toen we na deze periode van 'halve anticonceptie' er weer echt voor gingen, was het in één ronde raak. Dus daar is ook niet altijd een peil op te trekken.
Bedenk wel dat zaad wel 7dg kan leven dus ook voor je eisprong heb je kans om zwanger te raken. Maar ik begrijp je 100%, ik hou ook niet van die hormonen.
ik zou niet alleen voor condooms gaan. In jan. mijn spiraal laten verwijderen omdat ik div. lichamelijk klachten had. Vergelijkbaar met schildklier problemen. Wij gebruikten netjes aldoor condooms en tja zie mijn banner.
Ik gebruik ook al jaren geen hormonale anticonceptie en voel me er veel beter bij. Ik weet gelukkig door het slijm precies wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Rondom deze dagen doen wij het met condoom en verder zonder.
Bij mij werkte het niet.... ik voelde me er wel erg goed bij maar kon toch slecht bepalen wanneer ik vruchtbaar was, blijkbaar.... (zie mijn banner)
Tja geen enkele anticonceptie is 100 % veilig. Maar voor wij zwanger raakten wilde ik eerst ontpillen. Ik ben dus toen gestopt met de pil en wij hebben een jaar condooms gebruikt zonder te letten op vruchtbare dagen etc en er is nooit iets gebeurt. De eerste maand nadat we helemaal geen anticonceptie meer gebruikten ben ik gelijk zwanger geraakt.
Hier gebruikte we de nfp methode, maar onze vierde is er ondanks dat toch gekomen. Hier overleefde het zaad 5 dagen en was mijn eisprong 2 dagen eerder. Na de vierde bewust gekozen om de pil te gaan slikken, ondanks dat ik er veel bijwerkingen van had, maar ook dat mocht hier niet baten, de pil was te licht (ook zijn de meningen verdeeld over deze pil)en zie mijn banner. Hier vertrouwen we daar dus niet op en condooms werkte bij ons ook niet want die vergaten we weleens.
Ja we gaan wel de condoom gebruiken dan, dus wel anticonceptie idd maar geen hormonen.. Ik denk namelijk zelf dat mijn lichaam het wel fijn vind om na 12 jaar eens hormoon vrij te zijn.. Alleen ik dacht dus, altijd condoom, en rond mijn eisprong geen seks.. Dan moet ik redelijk veilig zijn.. En dat die dagen mij dan extra hitsig maken, ja jammer dan dan maar ff niet Betreft mijn ongesteldheid, hier kan ik niks van zeggen, op mijn elfde werd ik ongesteld maar dat bleek zo heftig dat ik van mijn moeder aan de pil mocht. Dus ik weet het gewoon echt niet. En nee, ik heb nog nooit met ovulatie testen of temperaturen gewerkt. Dat is volkomen nieuw, dus dat moet ik echt gaan leren.. Ik kan ook niet zeggen of ik nu mn ei voel, omdat ik gewoon aan de pil bel. Ik vind condooms ook ondingen.. Maarja, in dit geval moet ik wel iets gaan verzinnen. Het enige wat ik kan bedenken buiten geen pil is de Implanon, maar hier ben ik nog niet helemaal over uit.. Veel dingen over gelezen zowel negatief als positief dus ik durf de stap nog niet te zetten. Misschien eerst even zonder pil en dan als ik het durf dat ding of als het geen pil hebben mij niet bevalt ivm menstruatie en pijn enzo dat ik dan wel zon ding laat plaatsen.. Wij staan wel open voor een kleine, daarom zit ik ook hier. Het was zelfs de bedoeling al geweest om het echt te proberen maar omdat ik toch weer voor een 2 jarige studie heb gekozen zet ik het liever even in de ijskast.. Het kan wel, financieel komen we dan echt wel rond en de ruimte is er ook. Alleen naast mijn fulltime studie, huiswerk, projecten en stage om daar nog een kleine naast te hebben zal onwijs druk worden. Als het gebeurd dan gebeurd het, maar we zullen het nu nog niet bewust gaan doen. En voor de dames die dus per ongeluk zwanger zijn geraakt, het lijkt me dat jullie geen condoom gebruikten dan? Want dat is wel ons idee... Jullie helpen mij echt, wel de kant op dat ik alsnog denk weg die rommel maar oke Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met de implanon? Mijn spiraaltje is toen ultra slecht bevallen dus ben bang dat dit ook weer verkeerd gaat...
Ook ik was heel blij toen ik vijf jaar geleden met hormonale anticonceptie gestopt ben! Ik heb wel degelijk verschil gemerkt aan mijn lijf en stemming. Vond het prettig om weer echt ongesteld te worden en leerde ook steeds beter aan te voelen wanneer eisprong was. Ik voelde me er meer mezelf door, maar dat zit vooral tussen m'n oren waarschijnlijk. Dankzij condoomgebruik tijdens vruchtbare periode bij ons ook geen zwangerschap voor we daar echt voor gingen. Gezien de risico's die je toch wat extra loopt, is het heel fijn dat bij jullie een kleintje wel welkom is. Wij zijn ons daar tenminste altijd goed bewust van geweest: door deze methode loop je wat meer risico op een ongeplande zwangerschap. Veel succes en hopelijk een prettiger gevoel gewenst!
Nee, wij gebruikten die ene keer geen condoom... Ik dacht zeker te weten dat ik niet vruchtbaar was en in the heat of the moment stond ons hoofd er ook niet naar Dat was wel een groot voordeel van de pil; toen hoefde ik daar niet over na te denken en dit was net na het stoppen met de pil, in de eerste cyclus.... Ik moet er overigens wel aan toevoegen dat we allebei een sterke wens hadden voor een derde alleen de praktische en financiele bezwaren wogen tot dus ver zwaarder. Misschien dat we daarom ook wel wat makkelijker erover dachten.
Ja oké, dus het was geen ongelukje eigenlijk We moeten er hier gewoon om gaan denken, grote doos op het nachtkastje haha nee gekheid, een kindje is zeer zeker gewenst, maar liever over 2 jaar
Bij de eerste gebruikte we inderdaad ook geen condoom, dus noem ik geen ongelukje dan weet je dat het kan gebeuren alleen verwacht je niet dat je van het niet omdoen van een condoom meteen zwanger bent, maar achteraf zijn wij gewoon heel vruchtbaar. Bij nummer 4 gebruikte is dus de nfp, omdat ik die hormonen zo slecht verdraag en alleen tegen cerazette kan. Deden buiten de vruchtbare dagen om niets en ook zonder condoom, waar daar krijg ik weer schimmelinfectie's van. Daarom bij nummer 5 besloten de pil te gebruiken en gebruikte dus geen condoom en zwanger Dus hier geen condoom gebruikt en bij nummer 1 en 4 een bewust genomen risico. Maar dit was dubbele informatie Nu gaat er een knoop in bij mijn man en waarschijnlijk ga ik aan de implanon na de bevalling, want 5 is echt meer dan genoeg, ook al zijn ze me allemaal even lief en zou ik ze voor geen goud willen missen, het is wel bedrijvig.
Ja 5 lijkt mij ook wel genoeg ja Ik wil toch echt stoppen na 2 haha Nou, ik denk dat we het gewoon gaan proberen. Altijd condoom om en kijken hoe het gaat.. Ik ben nu net aan mn eerste week pil begonnen, is het het beste als ik de strip even afmaak?
Vandaag na de ha geweest ivm tussentijdse bloedingen en nu dus niet ongesteld terwijl mijn stop week al lang voorbij is. Nu dus even 2 maandjes zonder pil en kijken wat er dan gebeurd. Daarna ga ik weer aan de pil want na mijn bevalling zijn we ook vaak de pil "vergeten" in het heetst van de strijd!
Hier na mijn eerste zwangerschap weer begonnen met de pil en het voelde niet goed. Daarna nog drie pogingen gedaan, maar ik bleef me lusteloos voelen elke keer als ik m slikte. Misschien psychisch hoor, maar toch. Nu al drie jaar met condoom als enige anticonceptie. In het begin even wennen-uitkijken. Maar ik vind het een uitkomst, houd ook geen rekening met vruchtbare dagen ofzo hoor (zou zonde zijn, dan is het juist het leukst ). We kijken dan wel extra uit. Kortom: geen geknoei meer aan het eind van een hitsige avond en weer een opgewekte en energieke mama. Super! P.s. het spiraal ligt hier inmiddels al een jaar in de kast om te laten plaatsen maar ik wil/durf niet zo goed vanwege de bijverschijnselen. Dus laat t maar ff zo. Oja, en mijn jongste was gewoon gepland hoor (niet dat je denkt dat er iets mis is gegaan ).
Kijk nog 1 positief! Ik hoop ook dat ik het zo ga ervaren Spiraal komt er hier nooit meer in, het plaatsen was een regelrechtige ramp en toen hij zat was het een bak drama. De beste dag was toen hij eruit ging dus uit mij krijg je geen positief Verhaal Wanneer stopte jij met de pil, gewoon aan het einde van een strip?
Ik slikte al 7 jaar trouw de pil. Aantal weken geleden moest ik over stappen.. En lees mijn banner... Wij gebruikte inderdaad geen condoom meer (na 5 jaar relatie en beide getest). Werd door de apotheek niet verteld dat je bij wisseling 'even' geen sex mocht hebben... Zo 'lomp' als wij waren dachten we dat we vanaf dag 1 gelijk beschermd zouden zijn.. Niet dus...
Ik heb gister mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ik kan gewoon niet tegen hormonen, elke keer voel ik me zo naar, en wordt ook echt een naar persoon die ik niet ben zonder hormonen. Wij gaan nu ook alleen condooms gebruiken.. Geen hormonen meer erin bij mij. Mijn vriend vindt het wat minder, maarja jammer mijn lijf..!
Nou sorry maar toch echt gebruikt!! Elke keer. Ik hoop voor jou dat ze wel bescherming bieden.....jammer dat je meteen oordeelt. Maar gelukkig gebeurd dit jou niet.