Hallo lieve allemaal, Graag ervaringsverhalen en advies gevraagd: In 2010 gaan wij verhuizen en moet ik van ziekenhuis gaan veranderen... Welk traject ik in dan ga, nog geen idee....(Hormonen spuiten in combinatie met IUI? IVF?) Momenteel slik ik voor de 9e ronde clomid (75 mg), maar helaas nog zonder resultaat. Wij mogen dit, omdat er een eisprong is, slijm ok is, en het zaad van mijn vriend ok is 12 maanden proberen. Maar dan....? Wij verhuizen ook over 3 mnd, dus dat valt precies samen. Ik moet dus contact opnemen met een ziekenhuis voor het vervolg. Ik ga richting Leiden verhuizen en zie dat daar 2 opties zijn: Het LUMC of Medisch Centrum Kinderwens Leiderdorp? Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er wachttijden? Ga zelf ook nog wel bellen hoor, maar ik lees graag de (positieve en negatieve) ervaringen van jullie!! Hoor het graag en alvast reuzebedankt voor het reageren!! Hoopvolle glimlach, Juulz
Een vriendin van mij is pas overgestapt naar het MCK en is daar helemaal lyrisch over. Schijnt helemaal fantastisch te zijn, vooral ten opzichte van waar ze eerst zat. Als ik op haar af moet gaan dus; Medisch Centrum Kinderwens! Heel veel succes, ik hoop dat jullie snel een kindje mogen krijgen!
Hoi, Hier even een positief verhaal over Medisch Centrum kinderwens Leiderdorp. Ik ben na anderhlaf jaar geklungel ( 1,5 jaar clomid en 3x iui)van het ziekenhuis (Rijnland) in september 2009 overgestapt naar MC kinderwens. Heel goed intake gesprek gehad en er werd mij meteen gezegd dat ik over kon gaan op puregon spuiten omdat clomid waardeloos is en ik kon meteen doorgaan met iui. Nou je raad het nooit de eerste iui (4e in totaal) in september in leiderdorp was meteen raak. Groetjes
Yaak, wow! Gefeliciteerd!!!! Waarom vonden ze clomid waardeloos als ik vragen mag? Ik bedoel, in mijn geval wekt het kennelijk wel een eisprong op, is dit dan geen goede? Ben erg benieuwd! Nou, heb mijn beslissing denk ik al gemaakt nav meerdere positieve verhalen! Uiteraard blijft iedere situatie anders, maar hoor erg veel positieve dingen. Zou het fijn vinden als je mijn vraag nog wil beantwoorden. Enne, heerlijk hoor: zwanger!!!!!!!!!! Geniet ervan meid! xxx Juulz
Hoi, Bedankt voor je felicitatie. Ik hoop dat ik jou binnekort ook mag feliciteren. Clomid zorgt inderdaad voor een goede eisprong. In mijn geval ook. Maar volgend de ars in het MC kinderwens is het niet goed voor het slijm in de baarmoeder waardoor er geen goede innesteling kan plaatsvinden( effe korte uitleg). Hij heeft dit uitgebreid uitgelegd en volgens hem is er onderzoek naar gedaan. Het verkaard in ieder geval dat ik met clomid een hele rare menstruatie had (dikke klonten). Ik zou iedereen echt aan willen raden om te gaan spuiten i.p.v clomid. Ook gelet op de bijwerkingen die met spuiten veel minder waren bij mij. Wat ik vooral heel goed van MC kinderwens dat ze echt de tijd voor je nemen en alles heel goed uitleggen en natuurlijk 7 dagen in de week open zijn.
Ben nog even vergeten om je heel veel succes te wensen en hoop dat hij een geode beslissing zal nemen waar jij je prettig bij voelt. Je kan ook gewoon een vrijblijvend gesprek aanvragen bij MC kinderwens. Had ik toen ook gedaan en ben meteen blijven plakken. Nogmaals heel veel succes en hoop echt dat binnekort je wens uit zal komen. Veel liefs.
Hai Juulzon, Hier dan een ervaring van het LUMC. Ik vind het een heel fijn ziekenhuis. Het is groot, dat kan als minder persoonlijk ervaren worden, maar ik vind dat niet erg. We hadden echt een heel lieve arts en ik vond ze daar allemaal heel erg aardig. Toen bij ons bekend was dat het ICSI moest worden, vorig jaar december, zijn we eind januari begonnen met behandelen. Dus toen geen wachttijd, maar dat kan inmiddels veranderd zijn. Ik vind ze in het LUMC heel erg deskundig en heb ook volledig op hen vertrouwd. Ze staan landelijk ook zeer goed bekend... En zie mijn banner, we zijn nu over de helft van de eerste zwangerschap... Ik zou zeker in de gaten houden wat voor jou het makkelijkst aan te rijden is. Ik woon in een dorp buiten Leiden en ik moest soms voor een potje urine heen en weer naar het ziekenhuis. Dus afstand zou ik zeker mee laten tellen... Iig heel veel succes met jullie behandelingen, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag... XX
Dag lieve Yaak en Zoe, Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Alletwee inmiddels zwanger, dus dat stemt weer positief . Het verhaal van de clomid, wat jij schreef Yaak, dat herkent mijn gyn niet, wat ik wel weer vreemd vind... Van die menstruatie, dat herken ik wel. Zitten soms wat dikkere klontjes bij. Hoeveel clomid slikte jij eigenlijk? Zoe, wat jij schrijft is idd zo: de reisafstand is wel belangrijk. Ik ga echter in het midden voor wat betreft afstand wonen, dus ik moet echt op mijn gevoel af gaan. Hoor over Leiderdorp hele goede dingen, ook wat persoonlijke behandeling betreft enzo. Jij bent eigenlijk de eerste van wie ik een positief verhaal hoor over het LUMC. Denk dat ik voor januari (februari) bij beiden probeer een afspraak te maken (vriendlief neigt naar LUMC, vanwege zijn wetenschappelijke achtergrond , ik naar Leiderdorp) en dan moeten we gewoon kijken waar we het beste gevoel bij hebben. In februari verhuizen we...en heb ik tevens de maximale periode clomid geslikt... Maar, wie weet is het wel niet nodig en zijn we toch zwanger met de clomid... Hopefull Thinking.... Lieve meiden, heel veel sterkte met / en vooral GENIETEN VAN de zwangerschappen. Houd jullie hier wel een beetje op de hoogte tzt....! En hoop me snel bij jullie te mogen voegen. Thnx again! Juulz