Hoi dames, Ik heb een vraagje. Ik heb in de afgelopen maanden twee pogingen IVF gehad. Achter elkaar, zonder van pil/hormonen af te zijn. Nu nemen we even pauze, want helaas geen geluk gehad. We proberen het nu natuurlijk, hoewel mijn vriend sterk verminderd vruchtbaar is. De artsen geven ons 5% per poging. Maar daarom houd ik dus wel mijn cyclus bij. In deze eerste natuurlijke cyclus sinds een tijdje kwam mijn eisprong pas op CD26! Na mijn eisprong echt een aantal dagen krampjes gehad. En nu komt mijn ongi niet op gang, terwijl mijn luteale fase normaal maar 13 dagen duurt. Hebben jullie ervaring met hoe jullie cyclus op gang kwam na een IVF poging? Wel meer van dit soort gekke ervaringen, waarbij alles langer duurt en anders voelt? Ik hoor het graag! Groetjes, Eva.
Ha Eva, wat jammer dat je 2 ivf pogingen geen succes hebben gehad. Alle hormonen, ziekenhuisbezoekjes en ellende voor niks! Goed dat jullie pauze nemen, hopelijk daarin weer met 'frisse moed' er tegen aan. Zelf heb ik 1 icsi-poging gehad, maar mijn cyclus kwam daarna wel normaal weer op gang. Hoogstens een paar dagen langer dan normaal, dus ik deel je ervaring niet. In jouw geval is het natuurlijk nog weer anders, met 2 poging achter elkaar met hormonen. Persoonlijk lijkt het mij niet gek dat je lijf even nodig heeft om weer een 'normale cyclus' te krijgen, maar ik ben natuurlijk geen dokter. Ik wens je in elk geval veel succes!
Na een IVF/ICSI kan je cyclus van slag zijn door het hormoongebruik. Over het algemeen komt je eisprong later, je luteale fase kan ook anders zijn dan normaal. Alles tussen 10 en 18 dagen valt binnen de normen. De meeste vrouwen hebben tijdelijk een langere cyclus. Vaak trekt dat na een-twee cycli vanzelf weer bij. Je kunt natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen, succes!
Hoi, Voor mij heel herkenbaar. Ben in maart 2014 gestart, maar die poging is vlak voor de oorspronkelijk geplande punctiedatum afgebroken. Daarna wel direct door, twee rondes met een punctie in mei en juli, maar beide helaas ook zonder resultaat. Daarna werd ik eigenlijk niet ongesteld, dus uiteindelijk een kuur Duphaston gehad, waarna ik in oktober weer ongesteld werd. Daarna heel onregelmatig. Vorig jaar in juli een derde en laatste poging gedaan, die helaas ook is mislukt, maar daarna juist wel redelijk regelmatig. Begreep destijds dat het vaker voorkomt dat je lijf van slag is na al die hormonen.
Hoi meiden! Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Heb ik erg veel aan, vooral om mezelf gerust te stellen. De ongi is nu toch gekomen, maar een soort van met horten en stoten en veel krampen. Allemaal anders dan normaal, maar blijkbaar wel normaal na zo'n aanslag op je lichaam. Gelukkig wel vanzelf in gang gekomen. Nogmaals bedankt! Groetjes, Eva.
Mijn eerste cyclus was wel keurig op tijd 28 dagen, maar die daarna duurde 33 dagen! Bij die cyclus wel opgelet en de eisprong is denk pas tussen dag 18-20 geweest. Dus ook laat. Nu bezig met cyclus voor cryo tp en ook een sloom ei. Pas op dag 16/17 positieve ovulatietest. Denk dat jij ook wat van de leg bent door de ivf hihi.