Hallo, ik moet aan mijn derde ronde clomid beginnen en normaal van dag drie tot en met dag 7 en aangezien ik nu eerst duphaston heb moeten nemen was het voor mij niet heel duidelijk va'af wanneer dag 1 van mijn cyclus was. Ik ben niet fel ongesteld geworden. Helaas heb ik me nu ergens mis telt en ben ik vandaag gestart met clomid maar we zitten nu al op dag 4 ipv dag 3. Is dat een probleem? Moet ik de gyn hiervoor morgen contacteren ' zo dom van me!!
Nee hoor.. Ik ben wel eens begonnen met Clomid voordat ik mijn onttrekkingsbloeding kreeg. Ik werd na het kuurtje Provera niet ongesteld (dacht ik) dus in overleg met de gyn maar begonnen met Clomid, en op dag 2 (13 dagen na het einde van Provera) werd ik toch ongesteld. Clomid sloeg gewoon aan toen.
Nee hoor ik ben pas op dag 5 moeten beginnen van de gyne. En dit staat ook zo in de bijsluiter dus kan zeker geen kwaad.
Je mag op dag 3, 4 of 5 beginnen. Dus het is geen enkel probleem. Begin je nog later, dan heb je kans dat het helemaal geen effect meer heeft. Bij mij was er overigens weinig verschil. De eisprong kwam niet eerder als ik op dag 3 begon in plaats van op dag 5. Succes!