bijwerkingen menopur na eisprong??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Esther15, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoi meiden.

Deze maand was het eindelijk zo ver, we mochten starten met IUI. Eigenlijk vorige maand al maar toen bleek ik 2 kleine cystes te hebben.
    Waren weg dus beginnen met menopur.
    Gespoten tot de 27e (cd 13) en toen had ik natuurlijk overstimulatie. Het zou ook eens een keertje normaal kunnen gaan met mij.
    Dus gelijk gestopt en pregnyl niet hoeven zetten.
    We hebben na een extreem lang gesprek er wel voor gekozen zelf te klussen. Ik vind een kans op een tweeling niet zo'n probleem, maar ja ik doe het niet alleen. Mijn vriend kwam hier zelf mee dus ons best gedaan.

Nu ben ik dus een week verder na de eisprong (nu 9 dpo) en heb ik sinds 3 dagen (voornamelijk als ik zit) pijn in mijn linker eierstok (tenminste daar lijkt het op). Het trekt door naar mijn lies, bil, heup en bovenbeen.
    Niet dat ik verga van de pijn, maar leuk is anders.

Ik heb al voor de zekerheid vandaag een plasje ingeleverd voor een blaasontsteking en daar krijg ik morgen de uitslag van. Maar het lijkt helemaal niet op een ontsteking.

Lang verhaal, nu even in het kort: is het mogelijk om opeens bijwerkingen te krijgen nog van de menopur nadat ik er al ruim een week mee gestopt ben? Het klinkt niet logisch in mijn oren, maar heeft er iemand misschien ervaring mee??

Sorry voor het verhaal en dank jullie wel alvast!!!

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Het zou denk ik kunnen dat je eierstokken wat vergoot zijn door de stimulatie en dat je dit voelt. Maar zou het niet kunnen dat je nu pas je eisprong hebt omdat je geen pregnyl hebt gezet gaat de menopur denk ik nog wel even door en voordat je lichaam weet dat er een eisprong moet komen ben je misschien al een week verder... Ovu test doen? Succes!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dank je wel voor je antwoord.
    Eisprong i heel duidelijk geweest. Is ook heel goed te zien aan mijn temp kaartje. Ik heb nog een paar dagen ovu testen gedaan en deze werden ook netjes steeds lichter.

Geen idee dat eierstokken ook vergroot kunnen zijn.....

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk ook dat het komt doordat je meerdere follikels had. Wellicht zijn ze niet allemaal gesprongen en voel je er nu nog een zitten.
    Even afwachten dus :(

Ik denk dat je op cd 1, 2 of 3 weer een uitgangsecho krijgt? Hopelijk zijn ze dan iig allemaal weg! Of nog beter, dat cd 1 voorlopig helemaal niet meer gaat komen ;)

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou, de uitslag gekregen voor de blaasonsteking, die was negatief gelukkig.

Gisteren nog een ovu test gedaan en die was negatief.

Heb wel net voor de zekerheid de gyn maar gebeld en die wil me toch vandaag nog zien voor een echo. Vind het wel een redelijk slechte zaak dat helemaal niemand me van de gyn afdeling me hier op gewezen heeft dat die kans er is.....

Hartelijk dank meiden voor jullie hulp!!

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hoe was het bij de gyn?

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    #7 Esther15, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt: 9 okt 2013
    hoi hoi,

Nou alles zag er heel goed en rustig uit. Ze zag niks wat leek op een overstimulatie of wat dan ook wat slecht kan zijn.

Wel zag ze links een leeg follikel van 14 mm, dus hoe ik het begreep zou dat het gele lichaam moeten zijn.....

Met paracetamol naar huis en nu afwachten. Ze gaven wel aan dat ik door de menopur 2 dagen eerder ongesteld kan worden.

Ben blij dat ze me serieus namen en echt heel goed onderzochten.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een maand rust gehad na gebruik van menopur en in die maand heb ik hele hevige emotieschommelingen gehad dus dat moest wel komen door de menopur want ik gebruikte toen niks anders. Het kan lang van invloed zijn dus!

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Fijn dat ze je serieus namen en dat het allemaal meevalt :)

Ik ben nu met fostimon (hetzelfde als menopur), 4-5 dagen eerder ongi geworden :( Vreemd.. Vorige ronde gewoon netjes op tijd.
    Hebben ze er ook bij verteld hoe dat kon? Daar was ik wel benieuwd naar eigenlijk :)

Deel Deze Pagina