Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Cupcake01, 17 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Goedeavond,

    Sinds 16 juli heb ik een mirena.
    Ik lees dat de menstruatie of zéker minder word of wegblijft. De laatste maanden zijn mijn cyclussen wel erg kort! Ik werd ongesteld gewoon normaal en na 10 dagen extra met veel stolsels. Dit is nu al een aantal maanden zo. Iemand die dit ook heeft? Ik ben nog wel voor een check geweest na het zetten.. heb het idee dat dat ding niet goed zit. Vind het in ieder geval erg vervelend worden. Het bloeden is juist meer dan ik gewend ben dus alles wat beweert word is bij mij het tegenovergesteldeo_O
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Help.. ik ga hem woensdag laten plaatsen:| is het plaatsen meegevallen bij je?
    Je zou toch denken dat je lichaam er met een jaar wel aan gewend is... ik weet niet of ik het zo lang zou volhouden als ik klachten ervan krijg.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  3. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    ik herken dit niet uit mijn eigen ervaring.

    ik heb 9 jaar een mirena gehad. 9 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk.

    Even krampjes gehad na het zetten en het vervangen na de eerste 5 jaar.

    enige vervelende bij mij was dat de touwtjes met het vervangen naar binnen bleken te zijn gegaan en dat de huisarts hem er niet uit kon halen. Ook de gynaecoloog had er moeite mee.

    Op 14 mei jl is hij verwijderd en moest weer door de gynaecoloog, omdat 9 april bij de huisarts weer bleek dat de touwtjes naar binnen waren gegaan.

    Ik twijfel alleen daarom of ik nog eens aan een mirena begin wanneer we hopelijk gezegd zijn met een kindje van mijn vriend en mij samen (zijn eerste en mijn 3e). maar de mirena zelf heb ik als prettig ervaren.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou even een controle aanvragen bij de gyn.

    ik heb zelf 8 jaar Mirena gehad en niet ongesteld geweest. Ja in het begin soms maar daarna echt niks meer. Collega van mij heeft hem nu en wordt ook niet ongesteld...
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik heb ruim een half jaar heel veel en heel onregelmatige bloedingen gehad met mirena. Net toen ik hem eruit wou laten halen, stopte het. En toen heb ik hem nog 1,5 jaar gehad waarin ík helemaal geen bloedverlies meer had:)
    Maar ik heb wel tussentijds een controle echo gehad, ook vanwege buikpijn. Ik had waarschijnlijk door de spiraal, een cyste. Die is overigens vanzelf opgelost.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier wel heel veel tussendoor bruin en bloedverlies. Ik bloed meer wel dan niet. Maar de menstruatie zelf is idd wel minder hevig, maar duurt wel langer. Anders toch nog eens navraag doen of laten controleren?
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Mij is het plaatsen 100% meegevallen! Was zo gepiept en geen last van gehad.
     
    Cupcake01 en Spectre vinden dit leuk.
  8. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dus bij jou duurde het een half jaar en daarna werd het bloeden minder? D a n heb ik nog hoop! Heb hem nu sinds begin februari, maar man man wat een bloedverlies. Begon al langzaam te twijfelen. Het enige voordeel op dit moment vind ik dat ik nergens aan hoef te denken. Hopelijk mag ik de andere voordelen ook nog ervaren.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja, de verloskundige zei dat ik het ongeveer een half jaar de kans moest geven, als ik dat volhield. Dat schijnt wel regelmatig voorkomen, veel onregelmatig bloedverlies in dat eerste halfjaar. Ik was er dus na 6 maanden helemaal klaar mee en met 7 maanden bedacht ik me ineens dat het al een maand helemaal weg was, om ook niet meer terug te komen zolang ik hem had!
    Ik was er na die 6 maanden dus heel tevreden over, alleen dat eerste halfjaar had ik niet eens wat aan de anticonceptieve werking; ik bloedde zo vaak dat seks ook vrij lastig werd:o:

    Maar je moet voor jezelf denk ik beslissen of je het er voor over hebt om te wachten tot het evt over gaat, en misschien kan een check dmv een echo geen kwaad?
     
    Cupcake01 en dame82 vinden dit leuk.
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Haha, ja het bloedverlies is anticonceptie op zich he ;)
    Maar ik heb het er zeker voor over, als ik daarna ook bloedvrij mag zijn :) ik zet dus nog even door. Fijn om in ieder geval te lezen dat het dus ook na langere tijd nog kan.
     
    Cupcake01 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Na een aanvankelijk 'goede' periode (mirena en BV, nog geen eigen cyclus) kreeg ik toenemend klachten van mirena toen mijn eigen cyclus mee ging spelen... Menstruaties waren wel iets minder hevig, maar duurden steeds langer en kreeg ook tussentijds bloedverlies (en had ook andere klachten, zoals misselijkheid, opgeblazen, prikkelbaar, moe, obstipatie na eisprong). Ik heb het een tijdje aangekeken, maar werd steeds erger. Oplossing van gyn was de pil erbij gaan slikken o_O, maar dat was voor mij echt geen optie.

    Laten verwijderen en omgeruild voor een koperspiraal na ruim 2 jaar. Nu wel hevige menstruaties, maar verder geen andere klachten meer.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Het laten plaatsen viel me alles mee!
    Wel nog steeds aan het vloeien (bijna 2 weken nu) nouja ik geef het maar even de tijd... hopelijk stopt het snel.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  13. Redrose28

    Redrose28 Actief lid

    6 jun 2021
    225
    142
    43
    Vrouw
    Ik heb vorige maand de Kyleena laten plaatsen maar werd gek van de buikpijn en bloedverlies. Na 3 weken heb ik m er zelf uit gehaald :| na een paar dagen bloedverlies kreeg ik 1 dag enorme stolsels (grootte mandarijn) en daarna gestopt. Ik neem het ding niet weer :)
    Vroeger trouwens wel een paar keer Mirena gehad en die beviel redelijk (maar had wel bijna altijd last van bloedverlies tijdens het vrijen)
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  14. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ik heb hier helemaal niet meer in gekeken en op gereageerd wat stom. Mijn cyclus laatst duurde 21 dagen.. zit nu op dag 14 , hopelijk gewoon weer netjes 1keer per maand. Anders raak ik dat spiraal echt zat :roflmao:
     
  15. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Zelf?! Haha:roflmao: wat gebruik je nu? Wat vervelend dat je tijdens de sexy bloedverlies had met de mirena. Heb het ook weleens gehad, ongemakkelijk :(
     
  16. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Bij mij deed t zo'n zeer met dat ze je baarmoedermond vastgrijpen ieeee sommige in mijn omgeving dachten dat ik geen last zou hebben omdat ik al een aantal keer ben bevallen. Was blij dat het erop zat toen. Alweer bijna een jaar geleden!
     
  17. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Dat soort symptomen heb ik ook gehad en mijn zwangerschapstesten positief. Ik dacht naaa maar schijnt dus dat er volgens mij 2 op 1000 toch zwanger raken. Achteraf bleken het valse en slechte testen een vriendin van mij die al heeeeeel lang geen seks gehad heeft testte positiever dan ik zelf haha.

    Heb je gewoon weer een normale cyclus? Ondanks heftige menstruatie? (Die heb ik ook grr)
     
  18. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Klinkt hoopvol! Zo'n cyste alleen wel erg vervelend!!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat een mazzel maar sommige blijven ongesteld en sommige niet maar goed als het nou 1 keer per maand is prima.​
     
  20. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    O nee die touwtjes.. mijn vriend voelde ze wel steeds en korter laten knippen, toch voelde hij het nog en hoor hem er niet meer over. Hopelijk is het niet dat ze zo kort zijn dat hij ze daarom niet meer voelt en er dan met de tijd ook zo'n gepiel is dat ding uit te krijgen haha.

    Misschien in overleg met je vriend bepalen voor de mirena of niet? Wat leuk om nog voor een kindje te gaan!❤
     

Deel Deze Pagina