Stolsel verloren

Discussion in 'Miskraam' started by Anna27, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Gisteravond ben ik een stolsel verloren (ongeveer 5 centimeter lang, en vergelijkbaar met de slijmprop bij mijn bevalling, maar dan donkerrood).
    Ik ben/was 6 weken en 3 dagen zwanger.

Ik heb geen pijn of krampen gehad, alleen een raar gevoel in mijn onderbuik, waarna ik meteen een 'scheut' bloed verloor. Op het toilet zag ik iets in mijn ondergoed zitten.
    Ik dacht eerst dat ik alles verloren was, maar wat zoekwerk op internet leerde me, dat het waarschijnlijk om een bloedstolsel ging. Het stolsel is dus vrijgekomen met wat helderrood bloed (ik denk niet meer dan een maandverband vol). Daarna heb ik geen bloedverlies meer gehad, alleen wat bruinverlies, wat volgens mij dus oud bloed is.
    Omdat mijn zwangerschap nog zo pril is, kan ik pas volgende week dinsdag naar de verloskundige voor een inwendige echo. Dat wordt dus nog een week in de zenuwen zitten...

Zijn er hier meer meiden die een dergelijke ervaring hebben gehad? En hoe is dat afgelopen?
    Op internet lees ik namelijk ook, dat het niet definitief slecht nieuws hoeft te zijn (al ga ik daar voor de veiligheid nu wel even vanuit...)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt dat het nog alle kanten op kan, dus er is niet echt een manier om nu al duidelijkheid te krijgen, op die echo na...
    Sterkte en duimen maar dat het verder allemaal OK is!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik sluit me bij Rozemarijke aan. Hopelijk blijft het bij deze bloeding!
    Veel sterkte in de tussen tijd. Hoop op goed nieuws.

x Kweenie

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    ik weet dat ik mezelf ook alleen maar verder gek maak door op internet te blijven zoeken...
    Al zit het vruchtje er nog, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat het ook leeft, en het kan bijvoorbeeld eind volgende week ook nog misgaan...maar ja, je probeert je overal aan vast te houden he?

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hai,

Dinsdag heb je een echo toch? Hopelijk kun je dit weekend je zinnen wat verzetten en heb je dinsdag een pracht van een echo! Laat je het nog even weten?

Liefs, K

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik had het hier dus niet meer laten weten...
    De echo bracht redelijk goed nieuws. Er was een klein vruchtzakje te zien met een klein vruchtje met traag kloppend hartje. Ook bleek ik een cyste aan mijn eierstok te hebben.
    De vk bleef maar benadrukken dat dit nog geen zekerheid gaf. Blijkbaar heeft ze het (ook) aan zien komen, want afgelopen donderdag bleek bij een nieuwe echo, dat het hartje niet meer klopte, en het (raar gevormde) vruchtje een grootte had van 6w5d...
    Missed abortion dus....

Tot op dit moment heb ik geen bloedverlies gehad, en maar een heel lichte kramp heel soms...
    Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, omdat het vruchtje al een week of drie niet meer leeft, en er niks gebeurt. Ik heb daar zelf om gevraagd. Ik vind het erg moeilijk om af te wachten: ik wil dat het achter de rug is, en ik wil verder kunnen.

Het 'scheelt' voor mij heel erg, dat ik dit vanaf het begin heb zien aankomen. Ik ben er de hele tijd van overtuigd geweest dat het mis zou gaan, of dat er later in de zwangerschap iets ernstig zou blijken te zijn. Mijn gevoel heeft gelijk gekregen...

Share This Page