Miskraam en schimmelinfectie

Discussie in 'Miskraam' gestart door ladys1987, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Oke dit klinkt misschien stom.....maar toch spookt het in mijn hoofd. Misschien denken jullie wel die spoort niet;) maar hier komt het:

Helaas zaterdag een miskraam gehad met 5 weken. Hier heb ik verder niet heel veel last van gehad.
    Vorige week donderdag bij huisarts geweest ivm jeuk en branderig gevoel. Ik dacht aan een schimmelinfectie. Dokter gaf aan dat ik een zalfje bij de drogist kon halen maar had dit niet gebruikt daarna omdat ik al begon te bloeden.
    Nu vraag ik me af kan dit kwaad....ik bedoel kan de infectie nu bij minn baarmoeder zijn gekomen (staat iets open toch:().
    Ik wil uiteraard snel weer zwanger worden als dit allemaal voorbij is maar ik wil uiteraard wel dat dit niet begint met een infectie wat gevolgen zou kunnen hebben op een nieuwe vrucht.

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Denk zelf niet dat je een miskraam heb gekregen door een schimmelinfectie. Het heeft eerder met een aanlegstoornis te maken van je kindje.
    Je kindje zit goed beschermd in je baarmoeder die afgesloten zit door een slijmprop. Echter is het wel belangrijk om een schimmelinfectie te bestrijden in je zwangerschap, en hier alert op te zijn.
    Ben zelf met 16 weken zwangerschap mijn kindje verloren aan een bacteriële infectie. Is anders dan een schimmelinfectie.
    Maar een schimmelinfectie betekend dat je vaginale flora niet zuur genoeg is, waardoor bacterieen eerder de kans krijgen om de boel te infecteren.
    Sterkte meid! Hopelijk ben je gauw weer zwanger van een "gezond" kindje

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    #3 ladys1987, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014

Dankjewel voor je reactie. Wat naar van je kindje...vreselijk!
    Ik leg ook geen verband met de miskraam nu en de infectie....maar ik maak me meer zorgen of de infectie nu niet bij mijn baarmoeder kan omdat er nu door de miskraam iets open is. Meer voor een volgende zwangerschap...

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb dit bij beide miskramen dit jaar gehad! Ergens is van mij ook nog een topic met deze vraag ;) maar volgens de gyn heeft een candida infectie geen invloed op het verloop van een zwangerschap.

Sterkte!

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Ik zal het eens opzoeken. Vk zegt in iedergeval dat het geen kwaad kan. En ik zie dat je nu 13 weken bent! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina