Miskraam maar geen zwangerschapsweefsel verloren

Discussie in 'Miskraam' gestart door Madelie, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    #1 Madelie, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014
    Vorige week woensdag heb ik na eerst een paar dagen bruinverlies en daarna helder rood bloed een miskraam gehad. Verloor een 'vlezig' stukje weefsel wat na beoordeling door de verloskundige inderdaad als miskraam werd bevestigd.

Die middag een echo gehad omdat ik verder geen buikkrampen had gehad en het bloeden minder was dan een normale menstruatie. De verloskundige vond het verloop van de miskraam vreemd en wilde een meerling zwangerschap uitsluiten.
    En inderdaad, met de echo zag ze nog een vruchtzakje met vruchtje.
    Ze maakte met mij een afspraak voor een nieuwe echo de week daarop op de donderdag om te kijken of dit vruchtje het goed bleef doen.

Het bloedverlies, wat nog minimaal was, is na een paar dagen helemaal gestopt. Ik bleef alleen nog wat bruinverlies houden. Twee dagen voor de volgende echo werd het bruinverlies wateriger met wat 'vlokjes' erin. Ik heb gebeld maar het klonk volgens de verloskundige niet als een nieuwe miskraam.
    Met de nieuwe echo werd er geen vruchtzakje meer gezien. De baarmoeder bleek leeg. Ze liet me de streep van de samengetrokken baarmoeder zien op de echo.
    Ik wees erop dat ik nog niets had verloren. Ook geen krampen of bloedverlies gehad. En ik heb een toilet met plateau en heb heel goed gecontroleerd of ik inmiddels iets verloren had. Ze heeft gekeken of er iets bij/in de baarmoedermond zat en daar herkende ze een vochtholte wat waarschijnlijk het vruchtzakje was.

Tot op heden is er nog niets losgekomen wat je bij een miskraam bij 7, 5 week toch wel zou mogen verwachten lijkt mij. Net weer gebeld maar ik krijg een beetje vage antwoorden op de vraag wat ik zou mogen verwachten te verliezen.
    Donderdag mag ik komen voor een echo om te zien of ik leeg ben.
    Maar waar zou het zwangerschapsweefsel gebleven moeten zijn dan?? Ik ben niet een hoop bloed of stolsels verloren waar het in zou kunnen hebben gezeten. Alleen minimaal bruinverlies.

Ik vraag me af of er meer vrouwen hier zijn met deze ervaring. Dus behalve bruinverlies niets verliezen. Geen bloed, geen stolsels, geen zwangerschapsweefsel. Ik vind het zo raar.

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik vind dit hele verhaal vreemd,en zou voor een second opinion gaan.Vooral omdat je vk vaag doet,en geen duidelijke antwoorden kan geven.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja ik heb ook aan een second opinion gedacht. Nu is de zwangerschapstest die ik afgelopen week heb gedaan wel negatief. Dus geloof wel dat het een miskraam is. Maar zwangerschapsweefsel lost toch niet in het niets op lijkt mij?
    Wat ik bij de miskraam vorige week woensdag verloor was toch van aardige grootte. Dan zou je verwachten dat het weefsel van vruchtzakje, vruchtje en wat er verder allemaal tijdens een zwangerschap wordt gevormd van degene die er nog zat misschien zelfs groter had moeten zijn dan wat ik eerder verloor.
    Kan me niet voorstellen dat ik dat over het hoofd heb gezien terwijl ik nog geen bloedverlies heb gehad.

Deel Deze Pagina