en nu?

Discussion in 'Miskraam' started by Niek76, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Lieve allemaal
    Omdat ik even mn verhaal kwijt moet klop ik maar weer bij jullie aan.
    We waren intens gelukkig dat we eindelijk toch dan weer zwanger waren...tot gister. Bij de 2e echo ( 9 weken) bleek dus dat het hartje niet meer klopt. Waarschijnlijk is ons kindje vlak na de eerste echo met 7 weken overleden.
    Zelfs onze gyn was 'verbaasd' dat het nu weer rond dezelfde periode mis ging als 1,5 jaar terug.
    We hadden er nu allemaal zo'n goed gevoel over.....

En nu?
    Maandag moet ik terug naar het ziekenhuis voor een controle echo en om te bepraten op welke manier het lichamelijk verwerkt moet worden. Ik hoop dat ik het weer thuis mag opwekken met pillen, net zoals de vorige keer. Leuk is het niet maar het voelt goed om het zelf te doen en bewust mee te maken.
    Maar verder....de gyn stelde voor om straks als dit achter de rug is een chromosomenonderzoek te doen bij mijn man en mij om te kijken of wij misschien qua chromosomen niet matchen. Ik denk dat ik dat wel wil. Het voelt nu even of dit de laatste keer was dat ik zwanger was. Ik weet niet of ik wel weer de MMM in wil...tegelijk betekend dat dat ik dus geen kinderen zal krijgen....maar misschien komt uit het onderzoek dus ook wel dat mijn man en ik dus sowieso niet 'matchen'....

Ik weet het even niet meer.
    Misschien eerst dit verlies maar weer verwerken voor ik verder ga nadenken....

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Wat vreselijk voor jullie zeg!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies!

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik wil je even heel veel sterkte wensen..
    vind zo erg voor je dat het weer fout is gegaan..

nogmaals sterkte...

4. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!

5. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Dank jullie wel voor de berichtjes.
    Als je hier even leest besef je dat je absoluut niet de enige bent en ik wil dan ook iedereen die in hetzelfde schuitje zit heel veel sterkte wensen.

6. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Het is niet zo dat ze gaan kijken of jullie qua chromosomen niet matchen hoor. Ze gaan onderzoeken of jullie chromosomenpatroon normaal is, of dat een van jullie wellicht drager is van een bepaalde chromosomenafwijking, waardoor je dit aan je kindje door kunt geven. Dat zou de reden kunnen zijn dat je steeds een miskraam krijgt. Helaas krijgt maar iets van 14% van de mensen die dit onderzoek doet te horen dat er iets gevonden is, dus verwacht er niet teveel van. Bij ons is het ook gedaan na 2 miskramen en ons chromosomenpatroon was normaal. Ik werd alweer zwanger voor de uitslag bekend was, de uitslag is toen versneld aangevraagd (het duurt normaal 3 maanden). Die zwangerschap ging goed en ik kreeg een gezonde dochter. Helaas heb ik in april weer een miskraam gekregen, de 3e. Nu worden er nog meer onderzoeken gedaan, daar hoor ik binnenkort meer over. Maar wat ik wil zeggen is dat je niet moet wanhopen, want er zijn veel mensen die 2 miskramen krijgen of zelfs 3, en daarna ook nog een gezond kindje. Mijn gyn zegt altijd: de statistieken wijzen uit dat je een verhoogde kans hebt op een miskraam, maar diezelfde statistieken wijzen ook uit dat de aanhouder wint. (waarmee hij bedoelt dat er mensen zijn die wel 8 miskramen doormaken en dan de 9e keer ineens een doorgaande zwangerschap hebben) Daar heb ik me altijd aan vast gehouden en dat doe ik nu weer. Als je niet probeert, weet je zeker dat er geen kindje komt. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, ik hoop dat je de miskraam snel een plekje kunt geven.

7. Niet meer actief

ja mooie woorden noodles.
    ik kan zelf niet meepraten over miskramen. dit is namelijk mijn eerste zwangerschap
    maar ook ik zit ongeveer elke 3 tot 4 weken in het ziekenhuis (al dan niet vaker) vaak 2 of 3 afspraken dan in zo'n week voor medicijnen enz. strenge controle op alles en mijn zwangerschap is ook niet vanzelfsprekend dus ben o zo blij. krijg wel nog een vruchtwaterpunctie en bij mij is ook al bloedonderzoek gedaan voor chromosonenondrzoek. echter ook ik denk... de aanhouder wint. een keer zal het lukken. ik ben ook vaak bezorgd over mijn verdere verloop, maar probeer me vast te houden aan het feit dat het tot nu toe gewoon wel loopt.

hoe moeilijk ook Niek probeer daar ook een beetje aan vast te houden. zoals noodles zegt.. houd vol hoor en ook ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. echt verschrikkelijk voor jullie
    veel succes en sterkte

8. Niek76

Niek76 Lid

Oct 25, 2005
    27
    0
    0
    Hoe dat precies met het chrom.onderzoek zit weet ik niet. Hij had het over 'matchen' maar misschien bedoelde hij dus wel wat anders.
    Vanmorgen heb ik een controle echo gehad en ben ik nu dus begonnen met Cytotec om de weeen op te wekken. De komende 2 dagen zullen dus even heftig worden maar tegelijk voelt het goed om het zelf en dus thuis te kunnen doen.
    Over het onderzoek wilde hij nu niet te veel zeggen, dat komt wel als dit allemaal achter de rug is vond hij. Woensdag moet ik weer terug om te kijken of alles losgelaten heeft maar ik heb goede hoop dat dat gewoon weer goed gaat net als 1,5 jaar terug.
    Of ik nog weer verder ga in de MMM weet ik echt nog niet. Ik merk dat ik er langzaam aan onderdoor ga en vraag me dan af of het het allemaal wel waard is. Maar als ik dan een jonge moeder met haar dochtertje zie in de wachtkamer vanmorgen voel ik gewoon dat verlangen om dat ook te mogen ervaren. Dus ik zie het nog wel. We hoeven niet nu te beslissen, over een paar maanden of desnoods een jaar kunnen we ook nog verder. Eerst nu dit maar verwerken.

Share This Page