Het zit niet goed... Zo verdrietig!

Discussion in 'Miskraam' started by Noorus, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik moet gewoon even m'n verhaal kwijt...

Begin dit jaar (februari) heb ik een vroege miskraam gehad. Verdrietig, maar vol goede moed gingen wij het weer proberen en ik raakte weer zwanger (begin juni). Met 7 weken kregen wij een echo (ik had mijn onzekerheid geuit bij de VK) en daarop zagen wij een minimensje met kloppend hartje en een grote van ruim 6 weken. Alles zag er goed uit zei de gyn en we hoefde ons geen zorgen te maken. Deze week had ik wat bruinverlies (schonk ik verder weinig aandacht aan) en gister (8.3 weken) werd dit ineens helderrood. Ik heb toen de VK gebeld en die heeft meteen een afspraak in het ziekenhuis voor een echo gemaakt...

Daar zagen ze dat het vruchtje niet meer in tact was. Hartje klopte niet meer en ik had stolsels in mijn baarmoeder. Intens verdrietig werden wij geinformeerd over hoe verder (heb alleen niks onthouden). Dit weekend gaan we kijken of vanzelf op gang komt (denk het niet) en maandagochtend hebben we een afspraak met de gyn over een eventuele curretage of het opwekken met medicatie. Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar een curretage.

Omdat dit onze 2e miskraam is gaan we een traject is met vervolgonderzoeken naar de mogelijke oorzaak daarvan.

Pfff we zijn zo verdrietig. We weten even niet hoe verder te moeten, maar ooit hebben wij een mooi gezond kindje in onze armen, daar zijn we van overtuigd.

Bedankt voor het lezen meiden.

Liefs, een verdrietige Noorus :(

2. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    dikke knuffel meid...heel veel sterkte dit weekend, volgende week en daarna en heel veel succes met de vervolgonderzoeken!

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    lieve Noorus,

Och meisje, ik leef zo met je mee! Laat je verdriet maar lekker gaan, het is ook zo ongrijpbaar een mk, waarom?! Is het niet goed ontwikkeld? Al die vragen en onzekerheid voor de toekomst zijn slopend! Voor nu dit klo#@* e traject door, het een plekje geven en heel goed dat je verder gaat kijken, wellicht kan de gyn toch iets ontdekken waardoor het de volgende keer wel goed mag gaan. Maar een schrale troost... zoveel vrouwen hebben dit meegemaakt helaas, ook ik, en hebben uiteindelijk of tussen de mk's door wel een gezond kindje op de wereld gezet! Dus houd moed en blijf geloven! Bij vragen PB me maar.

Liefs Hummie

4. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Wat een verdrietig nieuws meid :( Sterkte!

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    lieve lieve noorus

jij zult in de toekomst een prachtige moeder worden!!
    leef zo met je mee
    een hele dikke knuf!!!

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Heej meid,

Wat verdrietig dat je dit voor de 2de keer moet meemaken!
    Ik kan me je eerste inderdaad nog herinneren.
    Heel veel sterkte de komende tijd.
    Ik heb in maart een curettage gehad en het idee is niet fijn maar ben heel erg blij dat ik voor de curettage heb gekozen.
    Sterkte!

7. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he,

wat klote zeg voor de 2 de keer alweer.
    ik leef met je mee.

dikke knuffel jacky

8. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

Mar 2, 2008
    812
    0
    0
    Oh wat verdrietig zeg.. :( Heel veel sterkte en dikke knuffel!
    Jullie tijd komt echt, dat weet ik zeker!

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hheeel veel sterkte gewenst met dit verlies. Je zal er nooit aan wennen uiteraard...
    Ik hoop voor je dat je snel een beebje in je armen hebt liggen. X dikke knuf

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties meiden, dat doet me echt goed!

@ melanie, hoe heb je de curretage beleefd?

@ jacky, voor jou is hetook ng supervers he? Hoe is het nu met je?

Nogmaals dank meiden! We hebben het moeilijk, maar hebben goede hoop voor de toekomst! Ik denk dat ik een kleine tattoo als aandenken ga ontwerpen en laten zetten...

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Lieve Noorus,

Zo oneerlijk als zoiets voor de 2e keer gebeurd. Zoveel vragen die door je hoofd spoken en waar je niet snel een antwoord op zult krijgen.
    Bij mij was de 3e keer scheepsrecht, dat.hoop ik voor jou ook.
    Veel sterkte de komende periode. Hoop dat je genoeg steun vind bij je partner en bij je.omgeving.

Hele dikke knuffel

12. melanie76

melanie76 Actief lid

May 28, 2012
    353
    5
    18
    Hoi noorus, ik heb gisteren mijn curretage gehad. Om 11:30 moest ik me melden en om 11:55 ging ik onder narcose.alles ging lekker snel. Ik was om 15:00 lekker thuis. Ik heb gister middag alleen nog wat buikpijn gehad. En nu gaat het erg goed.

Ook ik heb in januari een vroege miskraam gehad. Dus dit was nr 2. Dus ook ik hoop op 3 keer is scheepsrecht

Heel veel sterkte

13. Knuffel lieverd!! Vind het zo naar voor je!!

Als je zelf al aan het bloeden bent is je lichaam waarschijnlijk al bezig met de miskraam in gang zetten, als je dan pillen zou proberen is de kans best groot dat het daarmee doorzet. Maar als je het fijner vindt om er gewoon klaar mee te zijn en te curreteren kan dat natuurlijk ook. Het enige wat ik zelf had na de curretage was de angst of het nog wel goed zat van binnen. Met pillen had ik dat niet.

Sterkte

14. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ melanie, jeetje meis, jij ook heel veel sterkte. Hoe is het nu met je? Ga je ook een onderzoekstraject in? En mogen jullie weer proberen zwanger te worden?

@ babyengel, gek genoeg ben ik niet aan het bloeden, dus lijkt niet op gang te komen. Daarnaast hebben ze veel stolsels in mijn baarmoeder gezien, dus is curretage mss het beste... We gaan het maandag horen denk ik...

15. melanie76

melanie76 Actief lid

May 28, 2012
    353
    5
    18
    Ik hoef nog geen traject in omdat de eerste miskraam heel vroeg was. En ik mag ook meteen weer zwanger worden. Maar ik wacht wel een maand of 2 Voor de rest voel ik me prima. Heb op dit moment heb ik nergen meer last van.

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Melanie, fijn dat je nergens last van hebt meis. Hoeveel weken was je zwanger?! Hier was eerste miskraam ook heel vroeg (5 weken), maar toch willen ze kijken of ze een oorzaak kunnen vinden en vind dat ook wel prima... Sterkte met je herstel meis!

17. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he noorus,

een tatto laten zetten is wel iets moois.
    onze tijd komt wel hoor voor we het weten mogen wij ook een kleine in ons armen hebben, daar moeten we maar aan denken.
    met mij gaat het wel, ik heb niet zo een goede curretage gehad en heb nog best veel last in buik en rug.
    maar dat komt vanzelf wel weer goed.
    2 juli eerste echo, kindje was toen 9 dagen overleden.
    11 juli een curretage, bij mij is het ook niet uit zijn zelf eruit gekomen.totaal ong 19 dagen met een overleden vruchtje gelopen.

ik hoop wel dat het bij jou wel gebeurd.

een hele dikke knuffel jacky story,
    als je wilt praten pb mij maar en ik zal reageren.

18. melanie76

melanie76 Actief lid

May 28, 2012
    353
    5
    18
    De eerste keer was ongeveer met 4 weken en deze tussen de 7e & 8e week. Maar ik heb al een zoontje van 4 1/2. Dus het kan wel. En ik ben nu 36 dus de kansen op een miskraam nemen toe. Maar ik heb er zeker vertrouwen in. Dr volgende keer is het gewoon weer goed.

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hey lieve Noorus,

Ik wil je hier ook nog even veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven! Het leven kan zo eerlijk zijn! Fijn dat jullie wel positief naar de toekomst kunnen kijken.
    En een mooi symbool van een tattoo, heb dr zelf ook aan zitten denken...

Veel liefs!

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    oooooh lieve noorus , wat herken ik mezelf in jouw verhaal in maart en okt 2011 hebben wij ook 2 miskramen moeten mee maken !
    en wat snap ik daardoor jouw verdriet en onzekerheid en de wanhoop!

maar geef alsjeblieft niet op ik geloofde er ook niet meer in en had na de tweede miskraam echt zo iets het komt nooit meer goed, alle onderzoeken laten doen ( stoling , chromosonen , b12 , vitamine d glucose niet nuchter, schildklier , complete bloedbeeld , anti stoffen foliumzuur ) hier kwam weinig tot niks uit !
    en ik baalde als een stekker ik was er van overtuigt dat ik het jaar 2011 net zoals 2010 niet zwanger uit zou gaan en het ons dom weg niet gegunt was en werd we waren immers al 14 ronde,s bezig !

uiteindelijk toch nog op de valreep in 2011 zwanger geworden, en geloof mijn van de eerste weken heb ik niet kunnen genieten gewoon bang voor de angst dat het weer fout gaan gelukkig had ik een aantal meiden op het forum hier http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/350522-wie-heeft-meerdere-miskramen-gehad-deel-5-a.html heel veel ze snapt wat ik bedoelde en hielpen mijn door de moeilijke tijd heen !
    mischien heb jij er ook iets aan !
    zo ie zo zijn hun echt ervaringsdeskunden en hebben in nederland en gent en geloof in duitsland een hele hoop trajecten doorlopen en kunnen je precies vertellen hoe of wat!

nu ik dit berichtje typ zit ik met me dikke buik achter de computer en is bij ons de 3 keer uiteindelijk wel goed gaan en mogen wij over iets minder dan acht weken onze eerste zoon verwachten !

mocht je nog vragen hebben je mag me altijd pben en meid ondanks hoe erg en vervelend het is laat alsjeblieft de moed niet in je schoenen zaken , blijf praten , en geef je verdriet de ruimte en een plekje !
    en het allerbelangrijkste van alles laat je niet gek maken door andere , iedereen heeft mooie woorden en weet altijd 1000 x zo goed hoe het is, maar jouw gevoel is jouw gevoel en daar is niks mis mee!

heel veel sterkte in deze moeilijk

dikke knuffel van mij

Share This Page