Alcohol na curretage

Discussion in 'Miskraam' started by 1979kik, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hoi
    Vrijdag ben ik gecurreteerd, sindsdien bloed ik nog een beetje maar dat is volgens de verwachting en normaal.
    Mijn man zegt dat ik nu beter geen alcohol drink omdat dit het bloed verdunt en het bloeden stimuleert.
    De dokter heeft hier niets van gezegd enkel dat ik geen aspirine mag nemen.
    Na 6 weken leven in schrik en verdriet, zouden enkele glaasjes me wel smaken.
    Zou dit kwaad kunnen of zou mijn man gelijk hebben?
    Kheb het gevoel dat alles ff on hold staat een lekker glaasje, gaan sporten, gaan werken,...
    Zou leuk zijn als dit kon..

2. 4days

4days Niet meer actief

Nou, zo lang je nog bloedt zou ik even wachten inderdaad. Alcohol heeft namelijk precies hetzelfde effect als aspirine: het verdunt je bloed. Waarschijnlijk zou een glaasje niets uitmaken, maarja ik zou zelf eerlijk gezegd niet het noodlot tarten... Beter dat ene weekje nog wachten toch?

3. Trees

Trees Niet meer actief

Tja ik weet niet of ik het beste voorbeeld ben, maar ik heb het altijd wel gedaan. Juist, vanwege al die weken van ellende en verdriet vond ik dat zo wijntje wel moest kunnen. Je hebt een tijd alles moet laten voor helemaal noppes en voor de psyche werkt zo wijntje dan prima. Idem dito met filet americain, zalm, biefstukjes etc.
    Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en als je ongesteld bent kun je toch ook een wijntje drinken? Als je nog heel erg zou bloeden vind ik het een ander verhaal, maar als alles volgens het 'boekje' verloopt lijkt het me geen probleem.

Ik vraag me af of een arts hetzelfde zou aanraden, maar ik ben zelf nogal eigenwijs in dit soort dingen :)...

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou ook dat wijntje drinken , zolang je maar een beetje bloed verliest ...........
    sterkte meid !!!!

Share This Page