Hoi, ik heb een paar vragen.. Ik ben afgelopen december (2009) gestopt met de pil.. Daarna ben ik na 42 dagen ongesteld geworden. Veel bloed, tijdens mijn pil gebruik had ik niet zoveel dagen bloed. Maar goed, ik heb drie jaar mycrogenon 30 gebruikt. Daarvoor diana 35.. Mijn vragen.... - Zit diana 35 nog in mijn lichaam? - Hoe lang heb jy erover gedaan om zwanger te worden en gebruikte jij ook mycrogenon 30? - ik heb een lange cyclus, zou ik toch snel zwanger kunnen worden? - hoe lang duurt t voor je een eisprong hebt als j cyclus 42 dagen is? Ok dat waren mijn vragen voor nu, ik hoop snel antwoord te hebben.. Groetjess
hoi hoi, met n cyclus van 42 dagen kan je zwanger worden, er zijn dames met een nog langere cyclus waarbij het gelukt is. Toen ik gestopt was bij me dochter met de pil was ik gelijk 1ste ronde zwanger, bij me zoontje binnen 2 maand door de pil heen. En nu gebruik ik al 2 jaar niks en zit nu in 2 de ronde . als je een cylus van 42 dagen heb zou ik als ik jouw was ovuluatie testen gaan gebruiken om te kijken waneer je je ei zou kunnen verwachten.
Met een lange cyclus kun je ook snel zwanger worden alleen je met een langere cyclus heb je minder vaak een ei dus minder vaak kans dat je zwanger raakt. Je ei is gemiddeld 14 dagen (zo'n 10-16 dagen) voor je weer ongesteld wordt
Hey meid, ivm diana 35 geen idee.. Ik gebruikte tryginon, das de drie fase variant van microgynon en was na t stoppen na 4 rondes zwanger. Ik had echter wel gelijk een goede cuclus, denk eerlijk gezegd dat je nog aan t ontpillen bent meid... denk dat je pas na een paar rondes weet hoe lang je cyclus nu werkelijk is omdat t in t begin nog erg kan verschillen per ronde.. Bij een cyclus van 42 dagen heb je tussen dag 27 en 32 je ei, ligt er een beetje aan hoe lang je lutheale fase is.. Als je een beetjhe inzicht in je ei wilt krijgen zou je misschien wel ovulatietesten kunnen gebruiken? of tempen? Vervelend he dat afwachten en niet weten, bleh ben blij dat ik daar eigenlijk nooit last van heb gehad, maar ben volgens mij een van de weinige waarvan de cyclus gelijk weer goed is na t stoppen van de pil. Succes!
Hey, ok dat is allemaal heel snel gegaan.. Gelukkig. Som lees en hoor je van die nare verhalen. Ik ben 26.. En ik wil zeker niet kinderloos door het leven. Die testen heb ik gehaald. Niet bepaalt goedkoop, maar goed je hebt er wel wat voor over.. Thanks voor je reactie..
Uhmss ok.. Het kan alle kanten opgaan.. Ik wil zo snel mogelijk af zijn van het wachten.. Het is zo vervelend.. Maar goed ik moet ewoon geduld hebben.. Ik ben beide aan t doen.. Tempen, ov test.. Etos zwanger worden pillen.. Gezond eten en niet drinken.. Jullie kennen t, heb een vrij normaal postuur. BMI zit goed.. Ach ja, nu nog geduld hebben.. Hihi.. Lief dat jullie reageren.. Groetjesss
Over de Diana35: het lijkt me sterk dat die hormonen na drie jaar nog in je lichaam zitten. Daar zou ik dus niet vanuit gaan. Het kan wel dat het een tijdje duurt voor je helemaal ontpilt bent maar dat zou dat van de Mycrogenon30 komen. En duurt volgens mij max een halfjaar (?) Je zegt dat je een lange cyclus hebt...had je dat ook al voor je met de pil begon? Want dat kan ook een reactie zijn op het ontpillen namelijk, dan zouden je cycli langzaamaan korter moeten gaan worden. Maar stel dat je een lange cyclus hebt dan kun je evengoed snel zwanger worden hoor, het gaat er uiteindelijk gewoon om dat dat eitje wordt bevrucht. En of dat eitje nou na 10 dagen of na 30 dagen komt, als je rond die tijd goed hebt geklust heb je volgens mij evenveel kans als ieder ander. Tenzij je om een andere reden verminderd vruchtbaar bent, maar daar gaan we nog maar niet vanuit. Je vraagt wanneer je een eisprong zou hebben als je cyclus 42 dagen is. Meestal wordt je ongeveer 14 dagen na je ei ongesteld. Met een cyclus van 42 dagen zou je ei dan op dag 28 zijn gekomen...Maar of dat echt zo is, daar kun je volgens mij alleen achter komen met behulp van temperaturen of ovulatietesten. Ik zag dat je die al hebt gekocht, dus dat komt vast goed! Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Hey meis, Lijkt me sterk dat de Diane nog in je lichaam zit na 3 jaar! Dat duurt een paar weken voor het uit je lichaam is, maar geen jaren hoor! Heb zelf ook een jaar of 4 microgynon 30 geslikt, en wij zijn anderhalf jaar bezig geweest. Direct na het stoppen met de pil was mijn cyclus redelijk regelmatig, maar na een half jaar werd die dus ineens heel lang, dan weer kort, dan weer lang. We hebben nu een half jaar in het ziekenhuis gelopen, waar ze direct commentaar gaven op mijn gewicht. Zijn er begin januari achter gekomen dat m'n schildklier te traag werkte, en een paar dagen later begonnen aan de medicatie daarvoor. In januari echo's gehad om te kijken of er een eisprong is geweest, maar was niks te zien. Hebben ook bijna geen sex gehad (1x per week), omdat we dus niet "verplicht" hoefden te klussen => geen eisprong, geen zwangerschap, hoe vaak je ook sex hebt.. Tot ik afgelopen dinsdag dus ineens, totaal onverwacht, een positieve zwangerschapstest had!! In het ziekenhuis bevestigd, en de testen zijn hier nogsteeds positief Dus ook met een lange cyclus kun je zonder problemen zwanger worden, en 42 dagen valt (voor mij althans) nog redelijk mee. Mijn langste cyclus was 85 dagen.. Maar als je nu dus net met de pil bent gestopt duurt het nog even voor je lichaam weer alles goed doet. Kans is groot dat ze volgende cyclus gewoon rond de 30 dagen zit . Als je perse wilt weten wanneer je eisprong is, zou ik een paar maandjes je temp bij gaan houden, dan kun je dat (als het goed is) duidelijk zien. Ovutestjes schiet niet echt op als je een lange cyclus hebt, kost klauwen met geld. Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, en natuurlijk snel zwanger bent!
Hi meiden, bedankt voor jullie meningen en ervaringen.. Ik moet gewoon afwachten en vreselijk hard gaan klussen.. Zoals t hier genoemd wordt.. Hihii.. Iedereen verschilt en iedereen krygt een baby op het moment dat je er klaar voor bent.. Ik ben blij met deze reacties... Succes meiden.. Liefs van my