Direct zwanger na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Joy2111, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hallo Meiden.

Ik lees van verschillende meiden dat ze na hun miskraam gelijk weer zwanger zijn geworden.
    Nu is mijn vraag aan die meiden... hoe wisten jullie wanneer je je eisprong had en hoe lang duurde het voor jullie die hadden na de miskraam.

Ik heb nml 9-8 een miskraam gehad en sinds 14-8 bloed ik helemaal niet meer.
    Ik weet wel dat nu al gaan klussen geen zin heeft maar vanaf wanneer heeft dit wel zin want heb geen idee hoe mijn cyclus is.
    Ik ben na het stoppen met de pil niet meer ongesteld geweest dus weet niet hoe mijn cyclus is en we willen zo snel mogelijk proberen om weer zwanger te worden dus wil eigenlijk ook geen cyclus afwachten.
    Is er trouwens ook iets bekend over vruchtbaarder zijn na een MK en of er een grotere kans is om weer een MK te krijgen als je direct weer zwanger raakt?

Hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen...

Liefs Joy

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Joy,

Wat triest voor je dat je een miskraam hebt gehad. Ik herken de wens om snel weer zwanger te worden. Laatst stond in de krant dat vrouwen na een miskraam vruchtbaarder zijn dan normaal, maar andere onderzoeken spreken dat weer tegen. Er is in ieder geval geen medische reden om een zwangerschap uit te stellen als je zelf het gevoel hebt dat je er aan toe bent.

Er valt niet veel zinnigs te zeggen over wanneer je een eisprong krijgt na een mk. Dat is bij iedereen anders. Je kunt meteen alweer een normale cyclus hebben (dan tel je ongeveer vanaf je miskraam), maar een eisprong kan ook wat langer op zich laten wachten.

Nu klussen zou dus best eens zin kunnen hebben!

Je zou kunnen gaan temperaturen. Hier staat hoe het moet:
    Hoe werkt temperaturen? | kinderwens | veelgestelde-vragen

Je kunt een eisprong niet echt voorspellen, maar wel achteraf aan je temperatuur zien wanneer je 'm gehad hebt. Als je dit een paar maanden doet, weet je precies wanneer jij een eisprong hebt en kun je er weer mee ophouden.

Normaal gesproken kun je ook ovulatietestjes doen, maar die zijn vlak na een miskraam niet zo betrouwbaar omdat ze ook reageren op hcg. Je hcg blijft doorgaans nog wel een paar weken verhoogd als je met een termijn van 9 weken een miskraam krijgt.

Ik hoop dat je snel weer zwanger bent, en ik wens je veel sterkte.
    Een miskraam is heel heftig om mee te maken.

Suus

3. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik ben direct na een miskraam zwanger geraakt. In mijn omgeving waren veel mensen die vertelden dat je in de periode na een miskraam extra vruchtbaar bent. Ik hoop voor jou dat het klopt.

Je vruchtbare periode is nu wat lastigere te vinden. Je zou ovulatie testen kunnen gebruiken maar bij mij was de test negatief en toch ben ik zwanger geraakt. Je kan ook gewoon vanaf nu om de dag klussen.

Succes!

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo,

allereerst wat balen van je miskraam... Echt naar om mee te maken.
    Ook ik herken de groter gewordene wens om moeder te worden na de miskraam. Ik kan alleen ook uit eigen ervaring vertellen dat, ook al voelt het alsof je het allemaal verwerkt hebt, het duurt toch een stuk langer. En dat heb ik aan het begin van deze nieuwe zwangerschap ook goed gemerkt.

Ik ben direct na de miskraam weer zwanger geraakt. Achteraf kan ik je precies vertellen wanneer mijn eisprong was (had enorme buikpijn en pijn in mijn rug en was wat koortsig) maar op het moment zelf zat ik alleen maar te wachten op mijn ongesteldheid dus ik heb mij eisprong zelf niet opgemerkt verder. Had hem daarvoor ook nooit gevoeld.

Nadat ik met de pil was gestopt ben ik ook direct zwanger geraakt en een miskraam gehad met ruim 5 weken. 7 weken na de miskraam heb ik mijn vermoedelijke eisprong pas weer gehad. Met (achteraf) ruim 8 weken na de miskraam is er positief getest in mijn bloed.
    Ik had namelijk mijn vk en later ha gebeld omdat ik me zo ontzettend zwanger voelde, negatief testte, maar ook nog steeds niet ongesteld was geweest na mijn miskraam. En zie mijn onderschrift ;)

Maar het is echt bij iedereen anders. En hoe vroeg/laat je een miskraam hebt gehad zegt niks over de snelheid waarmee je eigen lichaam het allemaal weer oppakt.
    Nog sterkte met het verwerken van de miskraam en succes met het weer proberen zwanger te raken!

5. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ook ik was meteen zwanger na de miskraam had onregelmatige cyclussen en na een cyclus van 44 dagen was het toch echt zo ik was zwanger, ik heb mij ook laten vertellen dat je na een miskraam wel eens extra vruchtbaar kunt zijn.

Lieve meid ontzettend veel sterkte en hou moed hoor

6. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi,

Ik heb 6 dec. een miskraam gehad. Op 4 jan. heb ik weer positief getest dus ben vrijwel meteen weer zwanger geraakt. Omdat een echo na miskraam uitwees dat alles mooi schoon was, zijn we er meteen weer voor gegaan. (Ook omdat ik heel sterk het gevoel had dat ik meteen weer zwanger zou raken). Wij hebben toen om de dag geklust, en het is toen gelukkig meteen raak geweest. Wel heb ik na 4 jan. om de paar dagen een test gedaan om te testen of streep donkerder werd omdat ik niet zeker wist of het om HCG van mijn miskraam ging of om een nieuwe.
    Ik adviseer je dus ook om gewoon om de dag te klussen of idd ovulatietesten te gebruiken. Het kan best zijn dat je cyclus gewoon op een normale manier verder verloopt (was bij mij het geval).
    Heel veel succes!!!!! (en natuurlijk nog sterkte met het verwerken van de miskraam. Dat moet je niet onderschatten. Wel heeft de nieuwe zwangerschap mij gelukkig ontzettend goed geholpen in het verwerkingsproces).

Liefs

7. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hey meiden...
    Wat fijn om te lezen dat jullie al zo snel weer zwanger zijn geraakt... dat geeft mij goede moed!
    Ik heb vandaag een echo gehad om te kijken of alles schoon is en dat is gelukkig het geval.
    Aangezien ik geen bloed meer verlies zijn we gisteren maar weer begonnen met klussen en ik ga om de dag mijn vriend maar weer verleiden...( vind ie niet vervelend :))
    Ik hoop dat het bij ons ook weer snel raak is.
    Ik heb vorige week woensdag ( 2 dgn na MK) een test gedaan en die was natuurlijk enorm positief maar de test die ik zondag heb gedaan was nog maar heel licht positief dus zoals ik het kan bekijken daalt mijn HCG mooi.
    Morgen nog maar weer eens een test doen.
    Mijn vriend voelt nog niets voor ovu testen enzo omdat hij nog wel enige spontaniteit wil en daar kan ik ook wel inkomen omdat het voor de Mk ook in de 1ste ronde direct raak was.
    Mijn gevoel is dat het nu ook wel snel raak is dus hoop dat mijn gevoel juist is.

Hoe is jullie gevoel bij een zwangerschap na een miskraam?
    Ik ben nml zo bang dat het onbezorgd genieten van een zwangerschap wel voorbij is na een MK.

Liefs Joy

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, erg onbezorgd wordt het niet meer, dat vond ik na 1 miskraam al. Maar gelukkig gaat het na een miskraam bij veel vrouwen 'gewoon' wel goed, dus dan groeit het vertrouwen wel na een paar maanden, denk ik.

Spannend hoor! Hoop voor je dat het snel raak is.

Suus

9. Rosalietje 79

28 jul 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb vorige week een miskraam gehad en ben afgelopen maandag gecontroleerd. Ziet er schoon uit, maar ik bloed nog wel steeds een beetje. Wil er ook meteen weer voor gaan. Zit alleen met het feit dat ik nog een uitstrijkje moet laten maken (bevolkingsonderzoek). Kon ik vorig jaar niet doen omdat ik toen zwanger was van m'n dochtertje. Arts heeft gezegd dat ik moet wachten op m'n volgende menstruatie en dan na de 1e week een uitstrijkje moet laten maken. Als ik het nu zou laten doen, kunnen er afwijkende cellen zijn door zwangerschap/miskraam. Balen dus want dat betekent dat ik deze maand nog niet kan klussen...

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb 15 juli een miskraam gehad met 9 weken zwangerschap nu werd ik van de week na 33 dagen ongesteld net als anders mijn cyclus is altijd 33 dagen ben er echt blij mee :)

11. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    ik ben zwanger geraakt na 5 icsi behandelingen, waarvan bij 1 behandeling een mooie dochter. Op 30 Mei een miskraam gekregen met curretage. Na 10 weken nog geen menstruatie dus ivf poli gebeld, moest bloed prikken en er is hcg gevonden dus waarschijnlijk een nieuwe zwangerschap en dat spontaan onbegrijpelijk. De testen worden steeds donkerder en ik voel al verschijnselen, maandag bloed prikken zal het echt zo zijn???

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @ Vergo.. Dat zal toch geweldig zijn dat je spontaan zwanger bent geraakt!!
    Ik hoop voor je dat het idd zo mag zijn en duim voor goede uitslagen voor je.
    Laat het iig even weten hoe de uitslagen zijn als je wil.

Ik hoop dat ik ook zo snel mogelijk zwanger mag zijn wat mis het gevoel van zwanger zijn erg..
    Heb de gekochte positie kleding ook maar even in een andere kast gehangen want wou er niet meer naar kijken...
    Ik heb vandaag weer een test gedaan en het streepje wordt steeds lichter dus hcg is bijna weg..
    Ben alleen heel bang dat ik niet zou kunnen genieten van een eventuele zwangerschap na de MK maar ik ben vrij nuchter en ga eerst maar eens bezig met opnieuw zwanger worden.
    Hoop voor ons allen dat we snel met een posi test in de handen mogen staan!!

Liefs Joy

13. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Ik zal het zeker hier melden Joy, net weer een test gedaan en binnen 10 sec een duidelijke donkere streep vindt het zo spannend, maar aan de andere kant wel bang, ten eerste weet ik niet hoelang ik ben en tot de 12 weken is het toch heel eng.

Spannend voor jullie, lekker gaan klussen, proberen niet teveel eraan te denken ( deden wij ook niet) en hopelijk snel een goeie test in je handen.

14. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @ Vergo... een duidelijke streep lijkt mij wel een reden voor een klein vreugde dansje...
    Heb jij na de curretage wel testen gedaan om te kijken of ze negatief waren?
    Daar ben ik momenteel erg druk mee want wil niet over een paar weken een posi test in mijn handen hebben met oud HCG erin.

Kan me voorstellen dat je het eng vindt en ik zie ook vooral tegen de eerste 12 weken op (als ik weer zwanger raak)omdat ik ook dacht al 11 wk zwanger te zijn maar bij 9 wk en 3 dg was het gestopt met groeien.
    Ik heb al wel met de VK afgesproken dat ik bij een volgende zwangerschap eerder en meer op controle kom om de eerste 12 weken door te komen.. mss ook een idee voor jou?

Blijf duimen voor je
    Liefs Joy

15. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Ik heb 5 weken geleden een test gedaan en die was negatief, en na de curretage was mn hcg ook onder de 5.

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Nou bloed geprikt vanmorgen kon echt het weekend niet doorkomen en ik ben echt zwanger onbegrijpelijk. Mn hcg was 4400, dinsdag mogen we voor een echo komen spannend

17. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Oh wat super voor je:) :)!!!!
    Gefeliciteerd meid!!!

Heb je een idee hoe ver je bent?
    En zo snel ook al een echo....leuk zeg!
    Geniet ervan!

Liefs Joy

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    ik denk rond de 5 a 6 weken moeilijk te zeggen nu

19. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Hallo Joy,
    ik hoop dat het weer een beetje goed met je gaat. 1 Aug. heb ik zelf een miskraam gehad bij 6 weken. Ik heb geen echo gehad, voelde afgelopen week dat ik mijn eisprong had. Je ziet een verschil in afscheiding (rekbaar doorzichtig slijm), bij mij was mijn onderbuik 'vol' en ik had pijn in mijn buik. Zelfs zo erg dat ik niet wist hoe ik moest zitten :D

Daar zou je het dus aan kunnen merken, maar er zijn geloof ik ook genoeg meiden die niets voelen..

Een miskraam is echt naar , ik hoop dat je gelijk weer zwanger raakt! Ik ben benieuwd of het bij ons weer gelijk lukt.. al zal ik wel de zenuwen hebben tot 12 weken denk ik..

Je kunt 9-8 als eerste dag menstruatie rekenen, en dan je eisprong dus op ongeveerl 23-8, dus als je nu vast begint zit het misschien wel goed!
    Groetjes!

20. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hallo...
    @ Vergo..... laat je even weten als je wat meer weet van de echo??? ben nml reuze nieuwsgierig..:D

@Marije... ik was idd ook al aan het rekenen dat ik dan mss 23 aug ong mijn ei moet hebben...
    Voorheen voelde ik mijn ei wel met idd een zeurend gevoel in de buik en spanning aan een eistok..
    Ik zal ook op mijn afscheiding gaan letten de aankomende dagen.
    Weet alleen niet of mijn lichaam gelijk weer een normale cyclus heeft na de MK maar als ik het zo bij jou lees was dat bij jou dus wel...

Voel alleen een blaasontsteking opkomen en nu heb ik nog antibiotica dus slik die weer netjes maar zal dat schadelijk zijn voor een ei of andere gevolgen??
    Ik vind het geen reden om niet te gaan klussen wat we dan ook maar blijven doen de aankomende week..:)
    Hoop voor jou (Marije) dat je weer snel zwanger bent en de MK een plekje kan geven..

Liefs Joy

Deel Deze Pagina