Cyclus na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door misty1984, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

3 februari heb ik een miskraam gehad (is het bloedverlies begonnen). Moet ik dat als eerste dag van mijn cyclus aanhouden? De cyclus voor ik zwanger was duurde 24 dagen en de cyclus dat ik zwanger werd was waarschijnlijk maar 22 dagen. Ik was 7 weken zwanger op het moment van de miskraam, maar het vruchtje was al eerder gestopt met groeien. Kan ik ervan uit gaan dat mijn cyclus ongeveer hetzelfde zal zijn of kan deze door de miskraam ook een week langer duren bijvoorbeeld?

Groetjes!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

De eerste dag van de miskraam is ook de dag van de nieuwe cyclus inderdaad. Alleen hoe lang die cyclus duurt kan je nog niet weten. vaak is het na een miskraam wat onregelmatig. En dit kan ook echt een aantal maanden duren. Echter hebben andere vrouwen hier helemaal geen last van.

Groeten Evelien

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Oké, bedankt voor het antwoord. Ik ben wel bekend met onregelmatige cyclussen, dus dan wachten we gewoon even af. We Willen erg graag opnieuw zwanger worden, dus na de menstruatie zal ik ovulatietesten gebruiken. Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben.
    Dat de cyclus langer kan zijn na een miskraam heeft dit te maken met het Hcg wat mogelijk nog aanwezig is? Ik heb namelijk 1,5 week na de miskraam een zwangerschapstest gedaan die nog positief was. De zwangerschapstest die ik vorige week donderdag deed (ongeveer 2,5 week na de miskraam) was negatief. Het Hcg is dus in ieder geval uit mijn lichaam.

Groetjes!

Deel Deze Pagina