Beste verloskundigen, Ik heb een fikse verkoudheid te pakken, waar ik ook koorts bij heb gekregen. De koorst heb ik sinds zaterdag avond en schommelt tussen de 38 en de 38,8 met uitschieters naar 39,1. Gister ben ik naar de huisarts geweest om te laten checken of mijn longen schoon zijn, en dat zijn ze gelukkig. Wel zei ze dat ik terug moest komen als het slechter ging. Vanmorgen ging het redelijk en heb ik een paar uut gewerkt om dat af te ronden. Morgen moet ik ook nog 2 uurtjes werken. Ik weet dat ziek ziek is, maar het kan qua werk gewoon even niet anders. Vanmiddag na het werk voelde ik me weer goed beroerd, veel hoesten en bijna 39 graden koorts. Ik probeer het uit te zingen met max 4 paracetamollen per dag (500 mg). Wat is wijsheid? Natuurlijk is het het beste als ik morgen gewoon thuis blijf, maar dat is gewoon geen optie. Hoeveel paracetamol mag ik? En wanneer moet ik weer bij de huisarts langs gaan? Of moet ik dit ook melden bij mijn vk? (daar moet ik donderdag heen) Alvast bedankt voor de reactie!
hoi naar voor je. Rust, rust, rust veel slapen, goed eten en drinken, je mag tot 8 paracetamol per dag. Als het echt niet anders kan moet je werken, maar houd het zo kort mogelijk en meld je daarna ziek. Je bent namelijk echt ziek met 39 graden koorts! Beterschap! Mirjam