3e Fluxus?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chantal, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb bij mijn eerdere ziekenhuisbevallingen 2 keer een fluxus gehad .Bij de eerste keer was er totale paniek 3 liter verloren en bij de 2e keer 2.5 liter verloren .De 2e keer was het wat beter onder controlle en voelde ik me ook niet wegzakken. Voordat ik zwanger werd ben ik op consult gegaan om te vragen of het wel veilig was voor mij om een derde keer zwanger te worden en het antwoord was ja.Nu ik eenmaal zwanger ben heb ik doem scenarios in mijn hoofd van bloedingen die niet te stelpen zijn. Maandag moet ik voor het eerst naar de gynaecoloog .Ze vertelde me tijdens het consult de vorige keer dat ze bij een toekomstige zwangerschap zouden gaan inleiden bij 38 weken. Maar is een keizersnede voor mij niet veiliger ?In die zin dat mijn buik dan al open ligt en er in een nood situatie mijn baarmoeder verwijderd kan worden.

Groetjes Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chantal

ik snap dat de schrik er in zit bij je.
    Toch is een derde bevalling prima mogelijk.
    Deze zal zeker in het ziekenhuis moeten plaatsvinden en je zult een infuus krijgen met medicijnen die helpen het bloedverlies te beperken nadat de baby is geboren.
    Een keizersnede is zeker niet altijd de beste optie.
    Besprek je vragen en je angsten met je arts.
    Ik hoop at je tot een beleid komt waar jij je ook goed in kunt vinden!

Mirjam

3. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor het antwoord Mirjam.
    Ik wil graag mijn gedachten op positieve dingen gaan richten maar soms heeft angst helaas de overhand

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als angst de overhand heeft is het goed om daar met iemand over te praten. Het is jammer en niet de bedoeling als je zwangerschap in de schaduw komt te staan van je angst.
    Soms helpen een paar gesprekken met je huisarts, een coach of ene psycholoog je een hele eind op de goede weg!

Mirjam

5. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Mirjam,

Ik zal mijn angsten bij de gynaecoloog gaan aangeven.

Groetjes Chantal

Deel Deze Pagina